A continuació hi trobareu una revisió de les 6
primeres contribucions: l’autobiografia lingüística, la ressenya sobre la
visita de la professora Ana Costa i les 4 lectures. Us he fet una valoració amb
detall de la Lectura 4; la suma de textos que he fet és d'unes 6.200 paraules; en podeu fer la proporció de paraules per
falta, com vaig fer amb vosaltres en una ocasió! És important tenir en compte
que la correcció normativa escrita és difícil d'aconseguir, però que hem
d'intentar d'aprendre a fer-ho amb paciència i constància, revisant el text
sempre (la revisió forma part de l'escrit). Tots cometem errors, per això cal
que estiguem sempre a l'aguait!
01
Abad Ariadna (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
part, molt ben resolta: text resumit amb claredat i idees clau ben
destacades; les preguntes em semblen molt pertinents. Reflexió: interessant reflexió; crec que quan fas servir el terme
‘assertiu’ en realitat vols dir ‘adequat’; em sembla per altra banda que
‘retreus’ a les autores que presentin una escola idíl·lica i que no parlin
d’altres centres; jo crec que potser el que demanes és un altre text i elles
tenen el dret de parlar de l’escola que vulguin, no?; l’observació que fas és
interessant, però, i seria
pertinent de contrastar l’escola que es presenta amb altres escoles d’altres
tarannàs: potser pots fer tu un text amb aquesta comparació? Presentació del ‘post’ i llengua: molt
bé.
|
02
Alba Míriam (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic; em sembla que
captes molt bé les idees del text. Reflexió:
interessant valoració; potser pots destacar algun aspecte que et sembli
rellevant, més enllà d’una valoració positiva; si no hi ha res al text que et
sembli millorable, pots fer una reflexió que vagi més enllà del text i que
valori quin és el grau d’acceptació de les idees exposades, en la teva
opinió. Presentació del ‘post’ i llengua:
bona presentació; compte amb la puntuació; fas servir algunes comes fora
de lloc (per exemple: no n’hi ha d’haver entre subjecte i predicat); també hi
ha algun punt que no toca perquè separa innecessàriament en dues oracions una
mateixa idea; compte amb la segmentació paragràfica: cal mantenir l’estil
dels espais.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: molt ben
exposat; clar, directe i molt ben organitzat. Reflexió: és interessant que aquesta hagi estat la lectura que
més t’ha agradat; quan diguis això, potser pots esmentar algunes de les
altres lectures i detallar una mica més en quin sentit trobes que lectures
així arriben més; potser alguns dels altres textos són més teòrics?; és que
els textos teòrics no són també importants, a la seva manera? Presentació del ‘post’ i llengua:
magnífica presentació; atenció amb els apòstrofs.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: interessant
selecció d’idees clau; les preguntes les trobo pertinents i encertades;
LLÀSTIMA que no has fet el resum; fer el resum d’un text acadèmic no és mai
fàcil i l’esforç que cal posar-hi es compensa amb escreix perquè ens ajuda a
sedimentar el contingut. Reflexió: és
una reflexió interessant encara que la trobo una mica justa i un pèl
repetitiva; potser podries estendre-t’hi una mica més. Presentació del ‘post’ i llengua: bé, encara que jo evitaria
estructures com ara “M’ha semblat interessat aquest text” més pròpies de
l’oral i escriuria d’acord amb el mode escrit en registre formal (“Aquest
text m’ha semblat interessat”).
|
05
Bordes Anna (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: apartats resolts
magníficament: escriptura clara, contingut ben organitzat i idees clau ben
exposades; els interrogants que planteges són molt pertinents; pregunta: tu
creus que les idees pedagògiques “s’apliquen”? Reflexió: estic essencialment d’acord amb el que planteges a la
reflexió; em crida l’atenció, però, la forma amb què planteges la necessitat
de conèixer procediments innovadors com els del text... i no sembla que
t’adonis que les idees que exposa el text van ser desenvolupades per una
pedagoga que va morir molt abans del teu (i fins i tot del meu!) naixement...
aquest és un punt interessant que un dia podem discutir a classe i que es podria
resumir com segueix: en pedagogia, les idees del passat poden il·luminar els
reptes que tenim en el present i no hem de caure en la temptació de pensar
que les noves tecnologies del present ho expliquen tot. Presentació del ‘post’ i llengua: compte a “que la societat se
n’adoni de que”, “Penso que es bo que”, “els materials que se’ls hi ofereixen”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífics apartats; les idees
clau estan molt ben riades i el resum està molt ben escrit i molt ben resolt;
les preguntes em semblen totalment pertinents. Reflexió: comparteixo amb tu la idea que de vegades aquests
textos es fan curts en el sentit que deixen molts aspectes per desenvolupar;
una cosa que pots fer quan et passi això és explorar per Internet a través de
paraules clau (per exemple “autonomia a educació infantil”) recursos que
puguin ampliar el que explica l’article llegit. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte a “les
diverses activitats en les que el fem participar”; “la importància (ja
esmentada) de que”; “es centra”; “una lectura molt agradable m’ha resultat
molt”; “ja què considero que”, “una temàtica de les quals”.
|
07
Castaño Xènia (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesis i paraules clau ben apuntades; preguntes interessants. Reflexió: interessants idees;
efectivament jo crec que caldria invertir més en educació perquè fos possible
portar a la pràctica les idees exposades en aquest text; per altra banda,
sembla clar que sense una bona preparació dels docents encara que una escola
tingui recursos aquestes pràctiques no serien possibles. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “Que
passa”, “m’ha donat la sensació”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: text molt ben
resolt; preguntes pertinents i idees destacades ben formulades. Reflexió: efectivament el problema de
la baixa inversió en educació al nostre país és indefugible; per altra banda,
jo no parlaria tant de ‘mètode’ com de perspectiva sobre com s’educa els
infants. Presentació del ‘post’i llengua:
molt ben presentat; pel que fa a la llengua la finalitat en català es pot
expressar amb el connector ‘perquè’ (no cal el cacofònic “per a què” – que en
tot cas va amb accent).
|
09
Chica Marina (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic
text; el resum està molt ben resolt; potser jo evitaria en un text ja de per
si breu tants subapartats i els convertiria en paràgrafs. Reflexió: magnífica reflexió;
efectivament cal evitar de pensar que al darrera d’aquesta posició hi ha
només un “deixar fer a l’infant i ja aprendrà”; com bé dius tu, al darrera hi
ha molts coneixements si es vol fer amb coneixement de causa i no deixar-ho
al simple espontaneisme. Presentació
del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “se’l allibera”,
“per a que”, “s’encatlla”, “dependencia”; “M’ha semblat molt interessant la
lectura d’avui”.
|
10
Cubero Sonia (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: text molt ben
redactat, clar i entenedor. Reflexió: interessants
reflexions; comparteixo amb tu i amb les autores de l’article la importància
del mestre que aprèn, ja que és necessari anar més enllà del que ja sabem com
a docents en el moment present i deixar-nos sorprendre per les evolucions
dels infants. Presentació del ‘post’ i
llengua: presentació perfecta; compte amb “els infants són perceps com a
essers capaços”; “respecten als altres”.
|
11
Cuenca Laura (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: article molt
ben resumit i preguntes i idees clau molt ben exposades. Reflexió: interessants idees; efectivament els exemples sempre
van molt bé per entendre millor el que s’explica; lligant amb una de les
preguntes que formules, jo també em pregunto per què aquestes idees tan
positives no estan més assumides als centres escolars. Presentació del ‘post ’i llengua: bona presentació; tot i així
els enllaços es poden incloure en una paraula i sintagma (per exemple “font
de la imatge”) que seleccionis i així queda més ben endreçat; compte amb “demès”.
|
12
Deiros Paula (4)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
13
del Río Judit (4)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
14
Díaz Maria (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
text; idees clau molt ben sintetitzades; pregunta pertinent. Reflexió: interessants reflexions; jo
crec que efectivament veure docents seguir aquesta perspectiva educativa és
molt educatiu per a vosaltres, persones que esteu en formació; de tota
manera, no és fàcil localitzar centres que podríem anomenar “de bones
pràctiques” i si els trobéssim, no sempre el que passa al llarg d’un dia deu poder
encaixar en aquesta etiqueta; més que una manera de fer o un mètode que
s’aprèn i ja es té, el que les idees de Montessori ens mostren és que educar
és més aviat una qüestió de perspectiva sobre què creiem que és la persona. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent
presentació; compte amb “conèixer millor als infants”.
|
15
Drevet Emma (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
redacció de la síntesi i idees clau molt ben formulades; potser una de les
preguntes es podria redactar millor. Reflexió:
interessants observacions; efectivament, hi ha aspectes lligats al
desenvolupament de l’abstracció que queden només implícitament explorades. Presentació del ‘post’i llengua: excel·lent
presentació; compte amb “es centra en les capacitats de l’infant i donar
plena autonomia”; “El treball que fa l’infant no acabo d’entendre quan l’autor
exposa que és un treball que l’infant pot anar ampliant ja que no posa cap
exemple”; “no ha estat una lectura superficial s’han tingut en
compte”;
|
16
Duran Ainhoa (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: text
magníficament redactat; idees clau i preguntes pertinents. Reflexió: LLÀSTIMA, NO HI HAS INCLÒS REFLEXIÓ. Presentació del ‘post’ i llengua: bona
presentació; compte amb “parla de què la criatura no és”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió. Presentació del ‘post’i llengua:
NO PRESENTAT.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
20
Ferrer Berta (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
redacció i idees molt ben apuntades. Reflexió:
interessants reflexions; efectivament és essencial la participació dels
pares i mares i és evident que no podem esperar que sigui la mateixa en tots
els casos. Per altra banda, estic d’acord amb la idea que apuntes al final,
sobre la necessitat de no oblidar l’enorme diversitat que pot arribar a
haver-hi entre els infants; he trobat molt positiu que relacionessis la teva
lectura amb una altra de les lectures explorades en grup. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent
presentació; compte amb “un dels aspectes que hem parlat”.
|
21
Forcada Aina (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
redacció i idees molt ben presentades. Reflexió:
magnífica redacció, molt ben rumiada i completada amb l’enllaç i la
referència a d’altres lectures discutides; comparteixo la teva posició sobre
la importància de er que les idees siguin interessants perquè els alumnes les
troben interessants i no perquè les hi trobem els docents. Presentació del ‘post’ i llengua: bona
presentació (es pot millorar si inclous els enllaços en un terme concret a
través de la funció de seleccionar i inserir); compte amb “què és el que
volien saber dels animals i que en farien de la informació que aconseguissin”;
“motivi als infants”.
|
22
Franch Judit (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, idees clau molt ben exposades i preguntes molt pertinents. Reflexió: efectivament el text és poc
explícit pel que fa a alguns dels aspectes com ara la gestió pròpiament de
l’activitat o la diversitat potencial
de respostes que poden donar els pares. He trobat molt interessant
que, si bé el text t’ha semblat massa simple en alguns aspectes, t’has
preocupat per trobar enllaços a informacions diverses que poden aportar una
visió més concreta i rica d’aquesta temàtica. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació (tot i
així els enllaços queden millor si s’inclouen en paraules) i nivell de
llengua.
|
23
Gallego Judit (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió: LLÀSTIMA, NO
HI HAS INCLÒS LA SÍNTESI NI LA REFLEXIÓ; et queda un post bastant pobre. Presentació del ‘post’ i llengua: bona
presentació; compte amb “Ganas
d’aprendre”, “Que pasa si”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: resum ben
resolt; idees clau i preguntes ben formulades. Reflexió: efectivament comparteixo amb tu la necessitat
d’implicar al màxim les famílies, una tasca que no és sempre fàcil ni es pot
fer en tot moment, ja que podem caure en el risc de “cremar” l’expectació que
pugui generar un treball per centre d’interès. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “d’introduir
a les famílies”.
|
25
García Alba (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió. Presentació del ‘post’ i llengua.
NO PRESENTAT.
|
26
Gómez Yaiza (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic
resum i idees ben presentades; les preguntes les trobo molt pertinents. Reflexió: efectivament crec que
l’aspecte positiu d’aquest text és el relat ‘des de dins’ de la classe d’una
experiència; és important que hi hagi textos d’aquest tipus, encara que hi
hagi aspectes que no acaben de quedar ben explicats (com per exemple els que
apuntes a les preguntes que formules a l’autor). Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb
“podríem agafar aquest text com “inspirador”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: text
magníficament escrit, amb una síntesi molt clara, unes idees clau ben
destacades i unes preguntes pertinents. Reflexió:
efectivament apuntes un dels perills del treball a partir de centres
d’interès: que el tema acabi sent monòton; el perill contrari també hi és:
que busquem constantment nous temes pensant que així la novetat ens farà
evitar el perill de la monotonia; jo crec que l’ideal és situar-se en un punt
intermedi presidit per la següent idea: els temes han de ser “negociats” en
part entre totes les persones implicades (infants i docents). Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent
presentació; compte amb “era molt important la col·laboració de les famílies,
per aquest motiu”, “perquè els infants es van implicar”, “que alguna família
no vol participar”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magníficament
redactat, amb idees clau ben destacades i preguntes molt ben formulades. Reflexió: comparteixo amb tu la idea
segons la qual la participació dels pares, que no sempre serà la mateixa, és
essencial; semblantment, és essencial la idea de l’autonomia, que com bé
destaques, s’aborda en les altres lectures explorades en grup. Presentació del ‘post’ i llengua: post
molt ben presentat (mira d’inserir els enllaços en paraules a través de la
funció de selecció) i nivell de llengua molt bo.
|
29
Jiménez Paula (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
text, molt ben redactat; les idees clau estan ben exposades i les preguntes
també; el resum és clar i concís, encara que potser lleugerament breu. Reflexió: magnífica reflexió; trobo
especialment interessant el que apuntes sobre la necessitat de treballar
l’oral a l’aula en totes les situacions però amb assertivitat; m’ha agradat
que establissis relacions amb les altres lectures realitzades per les teves
companyes. Presentació del ‘post’ i llengua:
excel·lent presentació; val a dir que quan citis altres lectures no cal
posar-hi el títol, n’hi ha prou amb el cognom de l’autor o autors i l’any,
amb una breu explicació del contingut per situar el lector; compte amb “Que
podem fer si”.
|
30
Jiménez Laura (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: molt bon
resum, idees clau destacades de manera clara i preguntes pertinents. Reflexió: trobo interessant la
referència al fet que en el moment de portar a terme l’experiència fa gairebé
20 anys es tractava probablement d’una innovació poc coneguda encara; em
pregunto com és que avui en dia encara es troba poc estesa entre els centres
educatius; com ho veus? Presentació
del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “Que passaria
si”; potser “des de la meva creença” seria millor simplement “des del meu
punt de vista”.
|
31 López
José (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi,
idees clau ben destacades i preguntes pertinents. Reflexió: comparteixo amb tu la idea segons la qual una bona
implicació dels pares és molt beneficiosa tot i que no sempre és possible; el
que sí que hauria de ser possible, com apuntes, és la implicació del
professorat, no només dels que estan en aquells moments portant a terme la
tasca. Presentació del ‘post’ i llengua:
magnífica presentació; excel·lent nivell de llengua.
|
32
López Natalia (9)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
redactat, preguntes ben formulades i idees clau ben exposades. Reflexió: interessants reflexions;
estic d’acord amb el que apuntes sobre el tracta individualitzat, un aspecte
difícil d’aconseguir però que el treball amb centres d’interès pot facilitar. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent
presentació; compte amb “La opinió dels infants conta”, “que realitzin
explicacions sobre la informació que cerquen dels diversos animals.
De manera que es potencia l'escolta i respecte cap als altres”, “feien moltes
activitats relacionades amb aquest tema per tal que els infants aprenguin
mentre gaudeixen”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesi i preguntes i idees clau ben formulades. Reflexió: estic d’acord amb la idea que expresses al final de la
teva reflexió: el més plausible és pensar que el llenguatge es desenvolupa
com a combinació entre allò innat i allò cultural; crec que el debat de fons
és si allò innat respon a un component lingüístic genètic o a la capacitat
genètica dels humans per a la interacció social. Jo em situo en aquesta
segona perspectiva; et recomano aquest increïble
text del professor N. Mercer, que explica perquè la interacció social a
l’aula és essencial, un aspecte teòricament no rellevant per a l’innatisme
lingüístic. Presentació del ‘post’ i llengua:
molt bona presentació; compte amb “l’influència”, “les diferents corrents”,
“En primer lloc i fent referència a la teoria de Chomsky, els éssers”, “la
corrent constructivista”, “Finalment tenim la teoria de Brunner que reafirma
la de Vigotsky”, “les diferents corrents”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO
REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: síntesi molt
ben resolta i idees clau i preguntes molt pertinents;
Reflexió: estic d’acord amb el que
expresses en relació al fet que al llarg de la carrera heu anat revisitant
sovint el tema de l’article; però em crida l’atenció la forma com ho
expresses: “La lectura m’ha semblat
interessant i a la vegada repetitiva, ja que tots aquests aspectes de la
llengua ho hem fet moltes vegades durant el que portem de carrera i es fa una
mica repetitiu.” Crec que hi ha una altra manera de veure aquest text:
com a magnífica (i difícil) síntesi del que vosaltres heu vist en altres assignatures;
la pregunta que us toca fer com a alumnes és: “Seria jo capaç de fer una
síntesi com aquesta?” . La resposta més probable és que no, per la qual cosa
crec que cal entendre la repetició de determinats temes en diverses
assignatures com aproximacions successives a un tema que no és un tema més
sinó que és EL TEMA més important ja que si pensem que la llengua és
essencialment innata no promourem la interacció a l’aula, n’hi haurà prou que
parli el professor i que esperem que els infants desenvolupin la llengua per
si sols. Volem això? Presentació del
‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “No ens adonem i ja
saben parlar”, “Segons Chomsky, al néixer venir predeterminats a aprendre la
llengua natural, és a dir”, “La existència”, “imprescindible per a que el
llenguatge”.
|
38
Melero Nerea (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi (lleugerament per sobre del límit de 300 paraules...?) i preguntes i
idees clau molt ben apuntades. Reflexió:
efectivament, comparteixo amb tu la sorpresa per la facilitat amb què els
infants aprenen la llengua; també la idea segons la qual un entorn ric en
interaccions facilita aquest aprenentatge; una observació: fas servir el
terme ‘desenvolupament’ i jo el d’‘aprenentatge’: crec que el primer prové
més de teories innatistes i el segon de perspectives socioculturals; en el
primer cas no cal promoure la interacció a l’aula perquè tots els infants,
fins i tot els provinents d’entorns més depauperats, desenvoluparan un ric
sistema lingüístic; com es tradueix això a l’escola?: jo crec que aquesta
idea és la base d’una pedagogia poc intervencionista, naturalista, guiada pel
“ja aniran aprenent cadascú al seu ritme”. Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte
amb “perquè, observar”.
|
39
Millo Rebeca (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
40
Mir Marta (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi i idees clau ben apuntades; pel que fa a la pregunta que planteges,
efectivament si les llengües naturals fossin sistemes basats en la unió de so
i significat, es faria difícil entendre com és possible que les persones
sordes desenvolupin la seva capacitat lingüística; en canvi, la resposta la
podem trobar en una manera diferent d’entendre la natura del llenguatge humà:
seria un sistema de signes
culturalment constituït (és a dir, social) per mitjà del qual som capaços de
regular les nostres funcions psicològiques superiors (per exemple, la
capacitat de reflexionar o la memòria voluntària); el sistema de signes que
podem actualitzar amb les mans i els dits seria capaç en aquest sentit de
complir aquesta funció reguladora, de la mateixa manera que ho pot fer el
sistema de signes sonors. Com ho veus? Reflexió:
magnífica reflexió; celebro que vegis aquest article com una oportunitat
d’endreçar coses que ja us havien explicat abans, i no com una mena de
repetició innecessària; et felicito pels dos textos de la professora Bigas,
que no coneixia i que he llegit amb molt d’interès. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació;
compte amb “fa referencia a”, “fonamental per a que”, “e llenguatge”, “per
tal de que”, “i nosaltres ens afrontem. De tal manera, que fem un procés
d’assimilació”, “En conclussió”, “des de que”.
|
42
Moreno Judith (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesi i idees clau ben apuntades; pel que fa a una de les preguntes que
planteges, em sembla que queda resposta en una de les recomanacions que fas,
la pel·lícula sobre Anna Sullivan; efectivament, les persones sordes
desenvolupen el llenguatge perquè aquest no és simplement una amalgama de so
i significat sinó un sistema de signes culturalment constituït que
s’interioritza i s’orienta a l’autoregulació de les funcions psicològiques
superiors, com ara la capacitat per reflexionar. Reflexió: magnífica refleixó, amb interessants referències a les
lectures compartides en el seminari; pel que fa al dubte que planteges en
relació a les idees de Montessori, jo crec que la relació entre
error/temps/activitat apunta a la següent idea: no podem donar la resposta a
l’aprenent abans que aquest no s’hagi formulat l’interrogant; perquè això
passi, l’hem d’implicar en tasques diverses en la resolució de les quals pot
ser que cometi allò que nosaltres etiquetem com a errors però que per a ell
són moments diversos en un procés exploratori. Com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica
presentació; compte amb “Un nen al qual ningú li parla, no aprèn a parlar”, “i
van tornant-se més complexes. Al que Brunner va denominar “formatos de
atención i acción conjunta”, “Un dels estudis realitzat per Brunner,
afirmen”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi i preguntes i idees clau molt ben apuntades. Reflexió: interessant reflexió sobre la qualitat de l’article;
hi estic d’acord; hi ha un aspecte que apuntes que comparteixo també: la
importància de la interacció; la qüestió clau no és tant si les diverses
teories contemplen la interacció com a un procés important; totes elles ho
fan; jo crec que el que és essencial és que la perspectiva sociocultural (i
també en certa manera la piagetiana) considera que és motor de
desenvolupament i no simple desencadenant (com defensaria l’innatisme
chomskyà clàssic). Com ho veus? Presentació
del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “La originalitat”,
“fins trobar”, “que li dóna molta importància als processos”, “la interacció
abm els altres”.
|
44
Ortega Daniel (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: bona síntesi
i idees clau ben apuntades; jo discrepo del que dius en relació a la posició
de l’autora (“El autor en cap moment exposa la seva opinió o quina creu que
és la perspectiva més encertada”) ja que sense inclinar-se per una teoria o
per una altra sí que es defineix: considera que el llenguatge humà té una
arrel cognitiva i una arrel social, i dóna a aquest darrer aspecte una enorme
rellevància. Com ho veus?
Reflexió: excel·lent reflexió, breu i
suggestiva. Jo crec que el que planteges té un enorme abast: segons la teoria
que adoptem, promourem unes pràctiques a l’aula o unes altres, així de clar;
si adoptem una mirada innatista, considerarem que donat que el llenguatge es
desenvolupa en contacte amb medi social, adoptarem una metodologia
naturalista, de deixar que l’infant es desenvolupi per si sol; si adoptem una
perspectiva socio-cognitiva, considerarem que les pràctiques socials són
essencials per desenvolupar l’individu, i promourem activament (encara que no
ho fem explícitament) tasques orientades a socialitzar els infants, com per
exemple tasques per treballar l’oral. Com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: “presentar d’una manera
superficial , la trajectòria”, “El autor”, “el innatisme”, “amb els medi”, “coincideixen
en que ha d’haver per una banda o per altre”, “metodologia perfecte”.
|
45
Pérez Laura (1)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT NO REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
46
Pérez Laia (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: em sembla una
contribució molt pobra i fa la impressió que està feta més per complir amb el
lliurament que no pas per treballar a través de l’escrit la lectura
realitzada. Les idees clau em semblen gairebé banals, la síntesi és una
reducció que no fa justícia a la complexitat del tema, i la pregunta apunta a
un fet interessant però està formulada com amb desgana (suggeriment de
millora: ON HI DIU “Realment, és una combinació de les tres teories a partis
iguals o alguna pren més importancia?” HI PODRIA DIR “En quina mesura podem
integrar de forma equilibrada les tres perspectives?”). Reflexió: LLÀSTIMA QUE NO HA ESTAT INCLOSA. Presentació del ‘post’ i llengua: presentació bastant pobra: no
hi ha imatge, ni cap enllaç (per compensar), ni una llargària dels textos
decent; compte amb “a aprendre el llenguatge. existeix un”, “inteligencia”, “importancia”,
“a partis iguals”.
|
47
Planell Laia (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, idees clau ben apuntades i pregunta pertinent (jo crec que es respon
en el sentit apuntat als comentaris que he fet a 44
Ortega Daniel i 41
Montalvo Noemí. Reflexió: interessant; efectivament no se
sap “qui té raó” com dius i comparteixo amb tu que el més plausible és una
perspectiva sociocultural que combina el que és social i el que és cognitiu. Presentació del ‘post’ i llengua: “la
pràctica sociocultural a la que està sotmès”, “El segon autor del que ens
parla”, “ens parla de Vigotski el qual”, “concepte que el permet pensar i
actuar en el món”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: síntesi excel·lentment
redactada, idees clau ben apuntades i pregunta pertinent. Reflexió: interessant reflexió; efectivament,
la perspectiva sociocultural (amb Piaget també) sembla la més pertinent,
perquè no només contempla la importància de la interacció sinó que la
considera motor clau per a la reconstrucció a partir del que és social del
pla mental; el que és important d’aquesta perspectiva, crec, és que confereix
a les pràctiques escolars de promoció de l’oral a l’aula una gran
importància; observa que això no es dóna en les assumpcions innatistes, ja
que si el nen ja es desenvolupa per si mateix, el simple contacte amb altres
parlants serà suficient. Presentació
del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “per tant, també”.
|
49
Pozo Alba (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
50
Puertas Ana (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
51
Ramírez Alba (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, preguntes molt pertinents i idees clau ben apuntades. Reflexió: magnífica reflexió; és
interessant que relacioneu la lectura amb altres assignatures i també que hi
trobis aspectes que podrien millorar-la (com ara la inclusió de més
exemples). Presentació del ‘post’ i llengua:
“es centra en què el nen o la nena venen predisposats”, “l’adult el qual
el seu paper és molt important”, “[podries posar-hi algun punt i seguit?] És
important que l’adult utilitzi un llenguatge adaptat a l’edat de l’infant, en
el cas de la lectura ens parla de l’estil comunicatiu però, també inclou la
manera en com es diuen les coses, un aspecte important per com pot
interpretar el missatge l’infant, alguns d’aquests aspectes són la calidesa,
l’afecte de les paraules, fredor...”, “si els infants es troben segurs en el
lloc on passen la gran major part del seu dia: l’escola, és possible que”,
“Moltes de les qüestions que s’han fet esment”.
|
52
Riera Clàudia (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesi, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: interessants connexions amb les altres lectures; m’ha
cridat l’atenció que consideris la lectura “poc interessant” perquè això ja
us ho van explicar l’any passat; crec que com que sempre estem aprenent els
textos que tenen funció de “recull-d’idees-que-ja-sabem” són també
importants; serveixen per “refrescar” i poden posar sobre la taula el següent
repte per a cadascun de nosaltres: “Seria jo capaç d’escriure un text així
encara que les idees que explica ja les sé?”. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte
amb “reten aquestes conductes donant-les un significat”, “un clima que
s'assemblees”, “És per aquest motiu, que descriu”, “durant tot l’horari
escolar és un bon moment per potenciar”, “es critica a la família”, “ja venen
al món amb una”, “no es podrà desenvolupar comunicativament correcta”.
|
53
Roche Silvia (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes... Reflexió... Presentació del ‘post’... Llengua...
NO PRESENTAT
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, idees clau pertinents i pregunta ben plantejada. Reflexió: interessants reflexions
sobre la importància de la interacció en qualsevol moment de l’horari
escolar; m’ha cridat l’atenció que et semblés una lectura feixuga o
“costosa”; potser perquè hauria d’incloure més exemples?; estaria bé
identificar què és el que en la nostra opinió fa difícil una lectura. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica
presentació; compte amb “Els infants venen preparats”, “a diferencia de”, “varies
vegades”, “com hem de transportar allò més positiu d’aquestes conductes dins
l’escola, per treballar-ho, i com a través de per exemple els jocs (tot i que
molts cops pensem que no), ajuda a la formació d’aquesta comunicació”; per
altra banda crec que és millor no referir-se a l’autor o autora d’un text amb
el nom de pila, com ho veus?
|
56
Ruiz Ana (6)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: magnífica reflexió i
interessants connexions amb les altres
lectures fetes; efectivament crec que l’oral és essencialment una habilitat
transversal i que l’interrogant cal posar-lo en com mantenir l’equilibri
entre tasques de caire extensives i implícites (“Impliquem els infants en
tasques en què hagin d’interactuar i fer coses”) i tasques intensives i
explícites (“Expliquem-los què farem, perquè, què aprendrem fent-ho, com ho
farem”). Presentació del ‘post’ i llengua:
excel·lent presentació i excel·lent nivell de llengua.
|
57
Sabaté Silvia (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi, idees clau molt ben apuntades i preguntes molt pertinents. Reflexió: interessants reflexions;
efectivament apunteu a un aspecte poc treballat encara per la recerca i és la
situació de convivència de moltes llengües en determinades aules; comparteixo
el que apunteu respecte de la necessitat de formació permanent per
desenvolupar estratègies adequades. Presentació
del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “La comunicació
efectiva amb els nens i les nenes, contribueix a”, “Però també hi haurà
d’altres que tenen”.
|
58
Salazar Marta (5)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi i llista d’idees clau molt ben apuntada; preguntes molt pertinents. Reflexió: magnífica reflexió; he
trobat molt poètic i encertat el que expresses a la frase “he vist com les
idees que jo tenia han cobrat vida en paraules d’una altra persona”;
comparteixo amb tu la idea que els infants poden tenir ritmes i
idiosincràsies diferents i que això cal respectar-ho; evidentment és tot un
repte de saber respondre a les necessitats de cadascú, com bé exemplifiques
amb el teu cas personal; jo crec que el més important és actuar segons uns
paràmetres generals orientats a promoure la interacció i les tasques
comunicatives, sense forçar ni simplificar excessivament (com apuntes; cf.
Per exemple maternès). Presentació del ‘post’ i llengua:
magnífica presentació; compte amb “Val a dir, que”.
|
59
Salcedo Maria (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: bona
redacció, idees clau pertinents i preguntes interessants. Reflexió: trobo que has fet una
reflexió bastant pobra, no? Per altra banda no estic massa d’acord amb el que
dius, ja que la lectura 1 dóna també importància a l’entorn sense caure en el
naturalisme, és a dir a un entorn ben articulat; en aquest sentit potser la
lectura d’ara parla més de la necessitat de tenir una clara consciència de
l’entorn, com posant l’accent en l’educador; com ho veus? Comparteixo un dels
interrogants que planteges: la necessitat de contrastar el que s’afirma en
l’article amb casos concrets. Presentació
del ‘post’ i llengua: bona presentació encara que hi trobo a faltar
alguna imatge; compte amb “Els adults que es troben propers als infants,
desenvolupen”, “Que ha passat quan”, “la lectura 1 no li dona tanta
importància a l’entorn de l’infant com en aquesta lectura i defensen més la”
“cassos”.
|
60
Sanchis Marta (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: text
excel·lentment redactat, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: estic d’acord amb el que
planteges respecte de l’enorme diversitat amb què el docent es pot trobar; de
tota manera, crec que el text no perd el to d’orientacions per a l’actuació
més que de prescripcions fixes i molt dirigides, no?; com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent
presentació i excel·lent nivell de llengua.
|
61
Serrano Erica (8)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
síntesi i idees clau ben apuntades; les preguntes són molt pertinents. Reflexió: interessant connexió amb
el text de Ruiz Bikandi; trobo pertinent el que apuntes en una de les preguntes
sobre què passa quan aquestes idees es posen a la pràctica; efectivament, tot
i que l’autora per descomptat es basa en estudis previs hauria pogut
explicitar-los més i apuntar algunes de les situacions que es donen i les
dificultats sovint d’interpretar-les. Presentació
del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “els infants al
escoltar parlar als adults generarà en ells unes capacitats”, “Que ha passat
quan”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesis i idees clau molt ben apuntades; preguntes molt pertinents. Reflexió: trobo que efectivament la
unió entre escola i família és essencial; ens podem preguntar si es dóna o
sobre quines dificultats hi podem trobar; tu apuntes per exemple a unes
qüestions que caldria saber resoldre (bàsicament serien el desconeixement
mutu entre el que passa a la família i a l’escola); com molt bé suggereixes,
el treball conjunt és el que afavorirà assolir una bona competència
comunicativa. Presentació del ‘post’ i
llengua: excel·lent presentació; compte amb “posa èmfasi en què els
mestres necessiten conèixer”, “la millor eina per a que per a que les
comunicacions”, “per a que desenvolupin”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesi, idees clau molt ben redactades i preguntes pertinents. Reflexió: trobo molt interessant que
esmentis com a punt destacable en oposició a les lectures prèvies el fet que
és l’única que parla, encara que de passada, de les necessitats educatives
especials; és evident, per altra banda, que aquest no era el focus del text;
en canvi trobo molt pertinent el que planteges (en forma d’opinió al final
del resum; potser no és apropiat de fer-ho en un resum) sobre la necessitat d’il·lustrar
el que explica amb més propostes d’intervenció. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte
amb “Però, penso que”, “Vull destacar que és la primera lectura que fa lloc a
les necessitats educatives especials. Tot i que no parla molt i no dóna
estratègies per desenvolupar i posar a la pràctica amb infants amb aquestes
necessitats especials”.
|
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT NO REALITZAT
|
Lectura (4)
|
TEXT NO REALITZAT
|
65 Vidal
Maria (7)
A Autobiografia lingüística
|
TEXT REALITZAT
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (2)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (3)
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica
síntesi i paraules clau pertinents; preguntes interessants. Reflexió: interessant relació amb la
pròpia experiència; he trobat destacable que, tal com dius, sense ser-ne
massa conscient ja portaves a la pràctica el que planteja el text; jo d’això
en diria no un coneixement intuïtiu sinó una bona interiorització del que has
vist en els models que has observat com a alumna de pràctiques i també del
que has estudiat a les assignatures; com ho veus? Per altra banda, veig una
certa contradicció en la necessitat de les pautes que reclames i el que
afirmes (crec que correctament) sobre l’enorme diversitat de realitats que un
docent ha d’atendre. Presentació del
‘post’ i llengua: bona presentació; excel·lent nivell de llengua.
|
65
Vila Sonia (4)
A Autobiografia lingüística
|
|
B Presentació d'Ana Costa
|
TEXT REALITZAT
|
Lectura (1)
|
Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua
|
Lectura (2)
|
Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua
|
Lectura (3)
|
Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua
|
Lectura (4)
|
Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent
redactat de la síntesi; idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: efectivament et preguntes
com atendre de forma més individualitzada en un grup d’alumnes; parles que
això ho pot compensar la família; és cert, però també l’escola pot fer-ho,
no?, per exemple en treballs per racons que com hem vist permet fer que el
docent o la docent pugui apropar-se a alumnes concrets que per exemple volen
llegir mentre els altres estan ocupats en les respectives tasques. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica
presentació; compte amb “des de una edat molt”, “Perquè aquestes interaccions
siguin efectives, el text ens proporciona una sèrie d’estratègies”, “ja que,
dins l’aula has de vetllar per”.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada