Revisió de les 6 primeres contribucions



A continuació hi trobareu una revisió de les 6 primeres contribucions: l’autobiografia lingüística, la ressenya sobre la visita de la professora Ana Costa i les 4 lectures. Us he fet una valoració amb detall de la Lectura 4; la suma de textos que he fet és d'unes 6.200 paraules; en podeu fer la proporció de paraules per falta, com vaig fer amb vosaltres en una ocasió! És important tenir en compte que la correcció normativa escrita és difícil d'aconseguir, però que hem d'intentar d'aprendre a fer-ho amb paciència i constància, revisant el text sempre (la revisió forma part de l'escrit). Tots cometem errors, per això cal que estiguem sempre a l'aguait!

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica part, molt ben resolta: text resumit amb claredat i idees clau ben destacades; les preguntes em semblen molt pertinents. Reflexió: interessant reflexió; crec que quan fas servir el terme ‘assertiu’ en realitat vols dir ‘adequat’; em sembla per altra banda que ‘retreus’ a les autores que presentin una escola idíl·lica i que no parlin d’altres centres; jo crec que potser el que demanes és un altre text i elles tenen el dret de parlar de l’escola que vulguin, no?; l’observació que fas és interessant, però, i seria pertinent de contrastar l’escola que es presenta amb altres escoles d’altres tarannàs: potser pots fer tu un text amb aquesta comparació? Presentació del ‘post’ i llengua: molt bé.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic; em sembla que captes molt bé les idees del text. Reflexió: interessant valoració; potser pots destacar algun aspecte que et sembli rellevant, més enllà d’una valoració positiva; si no hi ha res al text que et sembli millorable, pots fer una reflexió que vagi més enllà del text i que valori quin és el grau d’acceptació de les idees exposades, en la teva opinió. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb la puntuació; fas servir algunes comes fora de lloc (per exemple: no n’hi ha d’haver entre subjecte i predicat); també hi ha algun punt que no toca perquè separa innecessàriament en dues oracions una mateixa idea; compte amb la segmentació paragràfica: cal mantenir l’estil dels espais.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: molt ben exposat; clar, directe i molt ben organitzat. Reflexió: és interessant que aquesta hagi estat la lectura que més t’ha agradat; quan diguis això, potser pots esmentar algunes de les altres lectures i detallar una mica més en quin sentit trobes que lectures així arriben més; potser alguns dels altres textos són més teòrics?; és que els textos teòrics no són també importants, a la seva manera? Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; atenció amb els apòstrofs.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: interessant selecció d’idees clau; les preguntes les trobo pertinents i encertades; LLÀSTIMA que no has fet el resum; fer el resum d’un text acadèmic no és mai fàcil i l’esforç que cal posar-hi es compensa amb escreix perquè ens ajuda a sedimentar el contingut. Reflexió: és una reflexió interessant encara que la trobo una mica justa i un pèl repetitiva; potser podries estendre-t’hi una mica més. Presentació del ‘post’ i llengua: bé, encara que jo evitaria estructures com ara “M’ha semblat interessat aquest text” més pròpies de l’oral i escriuria d’acord amb el mode escrit en registre formal (“Aquest text m’ha semblat interessat”).

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: apartats resolts magníficament: escriptura clara, contingut ben organitzat i idees clau ben exposades; els interrogants que planteges són molt pertinents; pregunta: tu creus que les idees pedagògiques “s’apliquen”? Reflexió: estic essencialment d’acord amb el que planteges a la reflexió; em crida l’atenció, però, la forma amb què planteges la necessitat de conèixer procediments innovadors com els del text... i no sembla que t’adonis que les idees que exposa el text van ser desenvolupades per una pedagoga que va morir molt abans del teu (i fins i tot del meu!) naixement... aquest és un punt interessant que un dia podem discutir a classe i que es podria resumir com segueix: en pedagogia, les idees del passat poden il·luminar els reptes que tenim en el present i no hem de caure en la temptació de pensar que les noves tecnologies del present ho expliquen tot. Presentació del ‘post’ i llengua: compte a “que la societat se n’adoni de que”, “Penso que es bo que”, “els materials que se’ls hi ofereixen”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífics apartats; les idees clau estan molt ben riades i el resum està molt ben escrit i molt ben resolt; les preguntes em semblen totalment pertinents. Reflexió: comparteixo amb tu la idea que de vegades aquests textos es fan curts en el sentit que deixen molts aspectes per desenvolupar; una cosa que pots fer quan et passi això és explorar per Internet a través de paraules clau (per exemple “autonomia a educació infantil”) recursos que puguin ampliar el que explica l’article llegit. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte a “les diverses activitats en les que el fem participar”; “la importància (ja esmentada) de que”; “es centra”; “una lectura molt agradable m’ha resultat molt”; “ja què considero que”, “una temàtica de les quals”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesis i paraules clau ben apuntades; preguntes interessants. Reflexió: interessants idees; efectivament jo crec que caldria invertir més en educació perquè fos possible portar a la pràctica les idees exposades en aquest text; per altra banda, sembla clar que sense una bona preparació dels docents encara que una escola tingui recursos aquestes pràctiques no serien possibles. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “Que passa”, “m’ha donat la sensació”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: text molt ben resolt; preguntes pertinents i idees destacades ben formulades. Reflexió: efectivament el problema de la baixa inversió en educació al nostre país és indefugible; per altra banda, jo no parlaria tant de ‘mètode’ com de perspectiva sobre com s’educa els infants. Presentació del ‘post’i llengua: molt ben presentat; pel que fa a la llengua la finalitat en català es pot expressar amb el connector ‘perquè’ (no cal el cacofònic “per a què” – que en tot cas va amb accent).

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic text; el resum està molt ben resolt; potser jo evitaria en un text ja de per si breu tants subapartats i els convertiria en paràgrafs. Reflexió: magnífica reflexió; efectivament cal evitar de pensar que al darrera d’aquesta posició hi ha només un “deixar fer a l’infant i ja aprendrà”; com bé dius tu, al darrera hi ha molts coneixements si es vol fer amb coneixement de causa i no deixar-ho al simple espontaneisme. Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “se’l allibera”, “per a que”, “s’encatlla”, “dependencia”; “M’ha semblat molt interessant la lectura d’avui”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: text molt ben redactat, clar i entenedor. Reflexió: interessants reflexions; comparteixo amb tu i amb les autores de l’article la importància del mestre que aprèn, ja que és necessari anar més enllà del que ja sabem com a docents en el moment present i deixar-nos sorprendre per les evolucions dels infants. Presentació del ‘post’ i llengua: presentació perfecta; compte amb “els infants són perceps com a essers capaços”; “respecten als altres”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: article molt ben resumit i preguntes i idees clau molt ben exposades. Reflexió: interessants idees; efectivament els exemples sempre van molt bé per entendre millor el que s’explica; lligant amb una de les preguntes que formules, jo també em pregunto per què aquestes idees tan positives no estan més assumides als centres escolars. Presentació del ‘post ’i llengua: bona presentació; tot i així els enllaços es poden incloure en una paraula i sintagma (per exemple “font de la imatge”) que seleccionis i així queda més ben endreçat; compte amb “demès”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent text; idees clau molt ben sintetitzades; pregunta pertinent. Reflexió: interessants reflexions; jo crec que efectivament veure docents seguir aquesta perspectiva educativa és molt educatiu per a vosaltres, persones que esteu en formació; de tota manera, no és fàcil localitzar centres que podríem anomenar “de bones pràctiques” i si els trobéssim, no sempre el que passa al llarg d’un dia deu poder encaixar en aquesta etiqueta; més que una manera de fer o un mètode que s’aprèn i ja es té, el que les idees de Montessori ens mostren és que educar és més aviat una qüestió de perspectiva sobre què creiem que és la persona. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “conèixer millor als infants”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent redacció de la síntesi i idees clau molt ben formulades; potser una de les preguntes es podria redactar millor. Reflexió: interessants observacions; efectivament, hi ha aspectes lligats al desenvolupament de l’abstracció que queden només implícitament explorades. Presentació del ‘post’i llengua: excel·lent presentació; compte amb “es centra en les capacitats de l’infant i donar plena autonomia”; “El treball que fa l’infant no acabo d’entendre quan l’autor exposa que és un treball que l’infant pot anar ampliant ja que no posa cap exemple”; “no ha  estat  una lectura superficial s’han tingut en compte”;

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: text magníficament redactat; idees clau i preguntes pertinents. Reflexió: LLÀSTIMA, NO HI HAS INCLÒS REFLEXIÓ. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “parla de què la criatura no és”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió. Presentació del ‘post’i llengua: NO PRESENTAT.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica redacció i idees molt ben apuntades. Reflexió: interessants reflexions; efectivament és essencial la participació dels pares i mares i és evident que no podem esperar que sigui la mateixa en tots els casos. Per altra banda, estic d’acord amb la idea que apuntes al final, sobre la necessitat de no oblidar l’enorme diversitat que pot arribar a haver-hi entre els infants; he trobat molt positiu que relacionessis la teva lectura amb una altra de les lectures explorades en grup. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “un dels aspectes que hem parlat”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent redacció i idees molt ben presentades. Reflexió: magnífica redacció, molt ben rumiada i completada amb l’enllaç i la referència a d’altres lectures discutides; comparteixo la teva posició sobre la importància de er que les idees siguin interessants perquè els alumnes les troben interessants i no perquè les hi trobem els docents. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació (es pot millorar si inclous els enllaços en un terme concret a través de la funció de seleccionar i inserir); compte amb “què és el que volien saber dels animals i que en farien de la informació que aconseguissin”; “motivi als infants”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, idees clau molt ben exposades i preguntes molt pertinents. Reflexió: efectivament el text és poc explícit pel que fa a alguns dels aspectes com ara la gestió pròpiament de l’activitat o la diversitat potencial  de respostes que poden donar els pares. He trobat molt interessant que, si bé el text t’ha semblat massa simple en alguns aspectes, t’has preocupat per trobar enllaços a informacions diverses que poden aportar una visió més concreta i rica d’aquesta temàtica. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació (tot i així els enllaços queden millor si s’inclouen en paraules) i nivell de llengua.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió: LLÀSTIMA, NO HI HAS INCLÒS LA SÍNTESI NI LA REFLEXIÓ; et queda un post bastant pobre. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte  amb “Ganas d’aprendre”, “Que pasa si”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: resum ben resolt; idees clau i preguntes ben formulades. Reflexió: efectivament comparteixo amb tu la necessitat d’implicar al màxim les famílies, una tasca que no és sempre fàcil ni es pot fer en tot moment, ja que podem caure en el risc de “cremar” l’expectació que pugui generar un treball per centre d’interès. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “d’introduir a les famílies”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes. Reflexió. Presentació del ‘post’ i llengua. NO PRESENTAT.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífic resum i idees ben presentades; les preguntes les trobo molt pertinents. Reflexió: efectivament crec que l’aspecte positiu d’aquest text és el relat ‘des de dins’ de la classe d’una experiència; és important que hi hagi textos d’aquest tipus, encara que hi hagi aspectes que no acaben de quedar ben explicats (com per exemple els que apuntes a les preguntes que formules a l’autor). Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; compte amb “podríem agafar aquest text com “inspirador”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: text magníficament escrit, amb una síntesi molt clara, unes idees clau ben destacades i unes preguntes pertinents. Reflexió: efectivament apuntes un dels perills del treball a partir de centres d’interès: que el tema acabi sent monòton; el perill contrari també hi és: que busquem constantment nous temes pensant que així la novetat ens farà evitar el perill de la monotonia; jo crec que l’ideal és situar-se en un punt intermedi presidit per la següent idea: els temes han de ser “negociats” en part entre totes les persones implicades (infants i docents). Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “era molt important la col·laboració de les famílies, per aquest motiu”, “perquè els infants es van implicar”, “que alguna família no vol participar”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magníficament redactat, amb idees clau ben destacades i preguntes molt ben formulades. Reflexió: comparteixo amb tu la idea segons la qual la participació dels pares, que no sempre serà la mateixa, és essencial; semblantment, és essencial la idea de l’autonomia, que com bé destaques, s’aborda en les altres lectures explorades en grup. Presentació del ‘post’ i llengua: post molt ben presentat (mira d’inserir els enllaços en paraules a través de la funció de selecció) i nivell de llengua molt bo.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent text, molt ben redactat; les idees clau estan ben exposades i les preguntes també; el resum és clar i concís, encara que potser lleugerament breu. Reflexió: magnífica reflexió; trobo especialment interessant el que apuntes sobre la necessitat de treballar l’oral a l’aula en totes les situacions però amb assertivitat; m’ha agradat que establissis relacions amb les altres lectures realitzades per les teves companyes. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; val a dir que quan citis altres lectures no cal posar-hi el títol, n’hi ha prou amb el cognom de l’autor o autors i l’any, amb una breu explicació del contingut per situar el lector; compte amb “Que podem fer si”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: molt bon resum, idees clau destacades de manera clara i preguntes pertinents. Reflexió: trobo interessant la referència al fet que en el moment de portar a terme l’experiència fa gairebé 20 anys es tractava probablement d’una innovació poc coneguda encara; em pregunto com és que avui en dia encara es troba poc estesa entre els centres educatius; com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “Que passaria si”; potser “des de la meva creença” seria millor simplement “des del meu punt de vista”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi, idees clau ben destacades i preguntes pertinents. Reflexió: comparteixo amb tu la idea segons la qual una bona implicació dels pares és molt beneficiosa tot i que no sempre és possible; el que sí que hauria de ser possible, com apuntes, és la implicació del professorat, no només dels que estan en aquells moments portant a terme la tasca. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; excel·lent nivell de llengua.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent redactat, preguntes ben formulades i idees clau ben exposades. Reflexió: interessants reflexions; estic d’acord amb el que apuntes sobre el tracta individualitzat, un aspecte difícil d’aconseguir però que el treball amb centres d’interès pot facilitar. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “La opinió dels infants conta”, “que realitzin explicacions sobre la informació que cerquen dels diversos animals. De manera que es potencia l'escolta i respecte cap als altres”, “feien moltes activitats relacionades amb aquest tema per tal que els infants aprenguin mentre gaudeixen”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi i preguntes i idees clau ben formulades. Reflexió: estic d’acord amb la idea que expresses al final de la teva reflexió: el més plausible és pensar que el llenguatge es desenvolupa com a combinació entre allò innat i allò cultural; crec que el debat de fons és si allò innat respon a un component lingüístic genètic o a la capacitat genètica dels humans per a la interacció social. Jo em situo en aquesta segona perspectiva; et recomano aquest increïble text del professor N. Mercer, que explica perquè la interacció social a l’aula és essencial, un aspecte teòricament no rellevant per a l’innatisme lingüístic. Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “l’influència”, “les diferents corrents”, “En primer lloc i fent referència a la teoria de Chomsky, els éssers”, “la corrent constructivista”, “Finalment tenim la teoria de Brunner que reafirma la de Vigotsky”, “les diferents corrents”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: síntesi molt ben resolta i idees clau i preguntes molt pertinents;
Reflexió: estic d’acord amb el que expresses en relació al fet que al llarg de la carrera heu anat revisitant sovint el tema de l’article; però em crida l’atenció la forma com ho expresses: “La lectura m’ha semblat interessant i a la vegada repetitiva, ja que tots aquests aspectes de la llengua ho hem fet moltes vegades durant el que portem de carrera i es fa una mica repetitiu.” Crec que hi ha una altra manera de veure aquest text: com a magnífica (i difícil) síntesi del que vosaltres heu vist en altres assignatures; la pregunta que us toca fer com a alumnes és: “Seria jo capaç de fer una síntesi com aquesta?” . La resposta més probable és que no, per la qual cosa crec que cal entendre la repetició de determinats temes en diverses assignatures com aproximacions successives a un tema que no és un tema més sinó que és EL TEMA més important ja que si pensem que la llengua és essencialment innata no promourem la interacció a l’aula, n’hi haurà prou que parli el professor i que esperem que els infants desenvolupin la llengua per si sols. Volem això? Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “No ens adonem i ja saben parlar”, “Segons Chomsky, al néixer venir predeterminats a aprendre la llengua natural, és a dir”, “La existència”, “imprescindible per a que el llenguatge”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi (lleugerament per sobre del límit de 300 paraules...?) i preguntes i idees clau molt ben apuntades. Reflexió: efectivament, comparteixo amb tu la sorpresa per la facilitat amb què els infants aprenen la llengua; també la idea segons la qual un entorn ric en interaccions facilita aquest aprenentatge; una observació: fas servir el terme ‘desenvolupament’ i jo el d’‘aprenentatge’: crec que el primer prové més de teories innatistes i el segon de perspectives socioculturals; en el primer cas no cal promoure la interacció a l’aula perquè tots els infants, fins i tot els provinents d’entorns més depauperats, desenvoluparan un ric sistema lingüístic; com es tradueix això a l’escola?: jo crec que aquesta idea és la base d’una pedagogia poc intervencionista, naturalista, guiada pel “ja aniran aprenent cadascú al seu ritme”. Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “perquè, observar”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi i idees clau ben apuntades; pel que fa a la pregunta que planteges, efectivament si les llengües naturals fossin sistemes basats en la unió de so i significat, es faria difícil entendre com és possible que les persones sordes desenvolupin la seva capacitat lingüística; en canvi, la resposta la podem trobar en una manera diferent d’entendre la natura del llenguatge humà: seria un sistema de signes culturalment constituït (és a dir, social) per mitjà del qual som capaços de regular les nostres funcions psicològiques superiors (per exemple, la capacitat de reflexionar o la memòria voluntària); el sistema de signes que podem actualitzar amb les mans i els dits seria capaç en aquest sentit de complir aquesta funció reguladora, de la mateixa manera que ho pot fer el sistema de signes sonors. Com ho veus? Reflexió: magnífica reflexió; celebro que vegis aquest article com una oportunitat d’endreçar coses que ja us havien explicat abans, i no com una mena de repetició innecessària; et felicito pels dos textos de la professora Bigas, que no coneixia i que he llegit amb molt d’interès. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “fa referencia a”, “fonamental per a que”, “e llenguatge”, “per tal de que”, “i nosaltres ens afrontem. De tal manera, que fem un procés d’assimilació”, “En conclussió”, “des de que”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi i idees clau ben apuntades; pel que fa a una de les preguntes que planteges, em sembla que queda resposta en una de les recomanacions que fas, la pel·lícula sobre Anna Sullivan; efectivament, les persones sordes desenvolupen el llenguatge perquè aquest no és simplement una amalgama de so i significat sinó un sistema de signes culturalment constituït que s’interioritza i s’orienta a l’autoregulació de les funcions psicològiques superiors, com ara la capacitat per reflexionar. Reflexió: magnífica refleixó, amb interessants referències a les lectures compartides en el seminari; pel que fa al dubte que planteges en relació a les idees de Montessori, jo crec que la relació entre error/temps/activitat apunta a la següent idea: no podem donar la resposta a l’aprenent abans que aquest no s’hagi formulat l’interrogant; perquè això passi, l’hem d’implicar en tasques diverses en la resolució de les quals pot ser que cometi allò que nosaltres etiquetem com a errors però que per a ell són moments diversos en un procés exploratori. Com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “Un nen al qual ningú li parla, no aprèn a parlar”, “i van tornant-se més complexes. Al que Brunner va denominar “formatos de atención i acción conjunta”, “Un dels estudis realitzat per Brunner, afirmen”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi i preguntes i idees clau molt ben apuntades. Reflexió: interessant reflexió sobre la qualitat de l’article; hi estic d’acord; hi ha un aspecte que apuntes que comparteixo també: la importància de la interacció; la qüestió clau no és tant si les diverses teories contemplen la interacció com a un procés important; totes elles ho fan; jo crec que el que és essencial és que la perspectiva sociocultural (i també en certa manera la piagetiana) considera que és motor de desenvolupament i no simple desencadenant (com defensaria l’innatisme chomskyà clàssic). Com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “La originalitat”, “fins trobar”, “que li dóna molta importància als processos”, “la interacció abm els altres”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: bona síntesi i idees clau ben apuntades; jo discrepo del que dius en relació a la posició de l’autora (“El autor en cap moment exposa la seva opinió o quina creu que és la perspectiva més encertada”) ja que sense inclinar-se per una teoria o per una altra sí que es defineix: considera que el llenguatge humà té una arrel cognitiva i una arrel social, i dóna a aquest darrer aspecte una enorme rellevància. Com ho veus?
Reflexió: excel·lent reflexió, breu i suggestiva. Jo crec que el que planteges té un enorme abast: segons la teoria que adoptem, promourem unes pràctiques a l’aula o unes altres, així de clar; si adoptem una mirada innatista, considerarem que donat que el llenguatge es desenvolupa en contacte amb medi social, adoptarem una metodologia naturalista, de deixar que l’infant es desenvolupi per si sol; si adoptem una perspectiva socio-cognitiva, considerarem que les pràctiques socials són essencials per desenvolupar l’individu, i promourem activament (encara que no ho fem explícitament) tasques orientades a socialitzar els infants, com per exemple tasques per treballar l’oral. Com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: “presentar d’una manera superficial , la trajectòria”, “El autor”, “el innatisme”, “amb els medi”, “coincideixen en que ha d’haver per una banda o per altre”, “metodologia perfecte”.

A Autobiografia lingüística
TEXT NO REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT NO REALITZAT
Lectura (1)
TEXT NO REALITZAT
Lectura (2)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: em sembla una contribució molt pobra i fa la impressió que està feta més per complir amb el lliurament que no pas per treballar a través de l’escrit la lectura realitzada. Les idees clau em semblen gairebé banals, la síntesi és una reducció que no fa justícia a la complexitat del tema, i la pregunta apunta a un fet interessant però està formulada com amb desgana (suggeriment de millora: ON HI DIU “Realment, és una combinació de les tres teories a partis iguals o alguna pren més importancia?” HI PODRIA DIR “En quina mesura podem integrar de forma equilibrada les tres perspectives?”). Reflexió: LLÀSTIMA QUE NO HA ESTAT INCLOSA. Presentació del ‘post’ i llengua: presentació bastant pobra: no hi ha imatge, ni cap enllaç (per compensar), ni una llargària dels textos decent; compte amb “a aprendre el llenguatge. existeix un”, “inteligencia”, “importancia”, “a partis iguals”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, idees clau ben apuntades i pregunta pertinent (jo crec que es respon en el sentit apuntat als comentaris que he fet a 44 Ortega Daniel i 41 Montalvo Noemí. Reflexió: interessant; efectivament no se sap “qui té raó” com dius i comparteixo amb tu que el més plausible és una perspectiva sociocultural que combina el que és social i el que és cognitiu. Presentació del ‘post’ i llengua: “la pràctica sociocultural a la que està sotmès”, “El segon autor del que ens parla”, “ens parla de Vigotski el qual”, “concepte que el permet pensar i actuar en el món”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: síntesi excel·lentment redactada, idees clau ben apuntades i pregunta pertinent. Reflexió: interessant reflexió; efectivament, la perspectiva sociocultural (amb Piaget també) sembla la més pertinent, perquè no només contempla la importància de la interacció sinó que la considera motor clau per a la reconstrucció a partir del que és social del pla mental; el que és important d’aquesta perspectiva, crec, és que confereix a les pràctiques escolars de promoció de l’oral a l’aula una gran importància; observa que això no es dóna en les assumpcions innatistes, ja que si el nen ja es desenvolupa per si mateix, el simple contacte amb altres parlants serà suficient. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “per tant, també”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, preguntes molt pertinents i idees clau ben apuntades. Reflexió: magnífica reflexió; és interessant que relacioneu la lectura amb altres assignatures i també que hi trobis aspectes que podrien millorar-la (com ara la inclusió de més exemples). Presentació del ‘post’ i llengua: “es centra en què el nen o la nena venen predisposats”, “l’adult el qual el seu paper és molt important”, “[podries posar-hi algun punt i seguit?] És important que l’adult utilitzi un llenguatge adaptat a l’edat de l’infant, en el cas de la lectura ens parla de l’estil comunicatiu però, també inclou la manera en com es diuen les coses, un aspecte important per com pot interpretar el missatge l’infant, alguns d’aquests aspectes són la calidesa, l’afecte de les paraules, fredor...”, “si els infants es troben segurs en el lloc on passen la gran major part del seu dia: l’escola, és possible que”, “Moltes de les qüestions que s’han fet esment”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: interessants connexions amb les altres lectures; m’ha cridat l’atenció que consideris la lectura “poc interessant” perquè això ja us ho van explicar l’any passat; crec que com que sempre estem aprenent els textos que tenen funció de “recull-d’idees-que-ja-sabem” són també importants; serveixen per “refrescar” i poden posar sobre la taula el següent repte per a cadascun de nosaltres: “Seria jo capaç d’escriure un text així encara que les idees que explica ja les sé?”. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “reten aquestes conductes donant-les un significat”, “un clima que s'assemblees”, “És per aquest motiu, que descriu”, “durant tot l’horari escolar és un bon moment per potenciar”, “es critica a la família”, “ja venen al món amb una”, “no es podrà desenvolupar comunicativament correcta”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes... Reflexió... Presentació del ‘post’... Llengua... NO PRESENTAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, idees clau pertinents i pregunta ben plantejada. Reflexió: interessants reflexions sobre la importància de la interacció en qualsevol moment de l’horari escolar; m’ha cridat l’atenció que et semblés una lectura feixuga o “costosa”; potser perquè hauria d’incloure més exemples?; estaria bé identificar què és el que en la nostra opinió fa difícil una lectura. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “Els infants venen preparats”, “a diferencia de”, “varies vegades”, “com hem de transportar allò més positiu d’aquestes conductes dins l’escola, per treballar-ho, i com a través de per exemple els jocs (tot i que molts cops pensem que no), ajuda a la formació d’aquesta comunicació”; per altra banda crec que és millor no referir-se a l’autor o autora d’un text amb el nom de pila, com ho veus?

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: magnífica reflexió i interessants  connexions amb les altres lectures fetes; efectivament crec que l’oral és essencialment una habilitat transversal i que l’interrogant cal posar-lo en com mantenir l’equilibri entre tasques de caire extensives i implícites (“Impliquem els infants en tasques en què hagin d’interactuar i fer coses”) i tasques intensives i explícites (“Expliquem-los què farem, perquè, què aprendrem fent-ho, com ho farem”). Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació i excel·lent nivell de llengua.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi, idees clau molt ben apuntades i preguntes molt pertinents. Reflexió: interessants reflexions; efectivament apunteu a un aspecte poc treballat encara per la recerca i és la situació de convivència de moltes llengües en determinades aules; comparteixo el que apunteu respecte de la necessitat de formació permanent per desenvolupar estratègies adequades. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “La comunicació efectiva amb els nens i les nenes, contribueix a”, “Però també hi haurà d’altres que tenen”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi i llista d’idees clau molt ben apuntada; preguntes molt pertinents. Reflexió: magnífica reflexió; he trobat molt poètic i encertat el que expresses a la frase “he vist com les idees que jo tenia han cobrat vida en paraules d’una altra persona”; comparteixo amb tu la idea que els infants poden tenir ritmes i idiosincràsies diferents i que això cal respectar-ho; evidentment és tot un repte de saber respondre a les necessitats de cadascú, com bé exemplifiques amb el teu cas personal; jo crec que el més important és actuar segons uns paràmetres generals orientats a promoure la interacció i les tasques comunicatives, sense forçar ni simplificar excessivament (com apuntes; cf. Per exemple maternès). Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “Val a dir, que”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: bona redacció, idees clau pertinents i preguntes interessants. Reflexió: trobo que has fet una reflexió bastant pobra, no? Per altra banda no estic massa d’acord amb el que dius, ja que la lectura 1 dóna també importància a l’entorn sense caure en el naturalisme, és a dir a un entorn ben articulat; en aquest sentit potser la lectura d’ara parla més de la necessitat de tenir una clara consciència de l’entorn, com posant l’accent en l’educador; com ho veus? Comparteixo un dels interrogants que planteges: la necessitat de contrastar el que s’afirma en l’article amb casos concrets. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació encara que hi trobo a faltar alguna imatge; compte amb “Els adults que es troben propers als infants, desenvolupen”, “Que ha passat quan”, “la lectura 1 no li dona tanta importància a l’entorn de l’infant com en aquesta lectura i defensen més la” “cassos”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: text excel·lentment redactat, idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: estic d’acord amb el que planteges respecte de l’enorme diversitat amb què el docent es pot trobar; de tota manera, crec que el text no perd el to d’orientacions per a l’actuació més que de prescripcions fixes i molt dirigides, no?; com ho veus? Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació i excel·lent nivell de llengua.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent síntesi i idees clau ben apuntades; les preguntes són molt pertinents. Reflexió: interessant connexió amb el text de Ruiz Bikandi; trobo pertinent el que apuntes en una de les preguntes sobre què passa quan aquestes idees es posen a la pràctica; efectivament, tot i que l’autora per descomptat es basa en estudis previs hauria pogut explicitar-los més i apuntar algunes de les situacions que es donen i les dificultats sovint d’interpretar-les. Presentació del ‘post’ i llengua: molt bona presentació; compte amb “els infants al escoltar parlar als adults generarà en ells unes capacitats”, “Que ha passat quan”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesis i idees clau molt ben apuntades; preguntes molt pertinents. Reflexió: trobo que efectivament la unió entre escola i família és essencial; ens podem preguntar si es dóna o sobre quines dificultats hi podem trobar; tu apuntes per exemple a unes qüestions que caldria saber resoldre (bàsicament serien el desconeixement mutu entre el que passa a la família i a l’escola); com molt bé suggereixes, el treball conjunt és el que afavorirà assolir una bona competència comunicativa. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “posa èmfasi en què els mestres necessiten conèixer”, “la millor eina per a que  per a que les comunicacions”, “per a que desenvolupin”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi, idees clau molt ben redactades i preguntes pertinents. Reflexió: trobo molt interessant que esmentis com a punt destacable en oposició a les lectures prèvies el fet que és l’única que parla, encara que de passada, de les necessitats educatives especials; és evident, per altra banda, que aquest no era el focus del text; en canvi trobo molt pertinent el que planteges (en forma d’opinió al final del resum; potser no és apropiat de fer-ho en un resum) sobre la necessitat d’il·lustrar el que explica amb més propostes d’intervenció. Presentació del ‘post’ i llengua: excel·lent presentació; compte amb “Però, penso que”, “Vull destacar que és la primera lectura que fa lloc a les necessitats educatives especials. Tot i que no parla molt i no dóna estratègies per desenvolupar i posar a la pràctica amb infants amb aquestes necessitats especials”.

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT NO REALITZAT
Lectura (4)

TEXT NO REALITZAT

A Autobiografia lingüística
TEXT REALITZAT
B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
TEXT REALITZAT
Lectura (2)

TEXT REALITZAT
Lectura (3)

TEXT REALITZAT
Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: magnífica síntesi i paraules clau pertinents; preguntes interessants. Reflexió: interessant relació amb la pròpia experiència; he trobat destacable que, tal com dius, sense ser-ne massa conscient ja portaves a la pràctica el que planteja el text; jo d’això en diria no un coneixement intuïtiu sinó una bona interiorització del que has vist en els models que has observat com a alumna de pràctiques i també del que has estudiat a les assignatures; com ho veus? Per altra banda, veig una certa contradicció en la necessitat de les pautes que reclames i el que afirmes (crec que correctament) sobre l’enorme diversitat de realitats que un docent ha d’atendre. Presentació del ‘post’ i llengua: bona presentació; excel·lent nivell de llengua.

A Autobiografia lingüística

B Presentació d'Ana Costa
TEXT REALITZAT
Lectura (1)
Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua
Lectura (2)

Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua

Lectura (3)

Idees clau – Resum – Preguntes
Reflexió
Presentació del ‘post’
Llengua

Lectura (4)

Idees clau – Resum – Preguntes: excel·lent redactat de la síntesi; idees clau ben apuntades i preguntes pertinents. Reflexió: efectivament et preguntes com atendre de forma més individualitzada en un grup d’alumnes; parles que això ho pot compensar la família; és cert, però també l’escola pot fer-ho, no?, per exemple en treballs per racons que com hem vist permet fer que el docent o la docent pugui apropar-se a alumnes concrets que per exemple volen llegir mentre els altres estan ocupats en les respectives tasques. Presentació del ‘post’ i llengua: magnífica presentació; compte amb “des de una edat molt”, “Perquè aquestes interaccions siguin efectives, el text ens proporciona una sèrie d’estratègies”, “ja que, dins l’aula has de vetllar per”.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada