dimarts, 6 de juny del 2017

Lectura 7. Lectura compartida i estratègies de comprensió lectora en Educació Infantil.

Llamazares i Alonso-Cortés (2016)
Idees clau:
  • Comprensió lectora. 
  • Estratègies
  • Activitats descontextualitzades
  • Comprensió

Preguntes:
  • Penseu que és positiu que els nens aprenguin a llegir quan encara no estan preparats?
  • Quines tècniques usaríeu per comprovar que els infants han comprès la lectura?
  • Quin paper té el mestre en aquestes activitats?
Resum:
La lectura és una eina molt important a Educació Infantil perquè està contextualitzada moltes vegades i mostra millors resultats en comparació amb les activitats de llengua escrita. 
Podem trobar dos lectures diferents i es diferencies perquè: 
  • Lectura compartida; compartir una lectura amb alguna altre persona (família, professor, companys, infants...) ajudant així al desenvolupament cognitiu de l’infant.
  • Lectura dialògica; realitzar una lectura dins de l’aula fent així que els infants interactuïn i arribin a les seves conclusions sobre el que han llegit. 
Estratègies abans de la lectura:
  • Explicació de l’activitat per tal de activar els coneixements dels infants i cridar així la seva atenció.
  • Establir objectius i propòsits.
Estratègies durant la lectura:
  • Comprovar la comprensió de la lectura.
  • Prendre decisions adequades al moment. 
Estratègies després de la lectura:
  •  Resumir entre tots el conte perquè els infants acabin d’entendre.
Es poden trobar dos components en la lectura; la comprensió, que es vincula amb les habilitats lingüístiques , i la descodificació, que depèn del coneixement alfabètic. Per tant, se li ha de donar més èmfasi a la comprensió per fomentar així les habilitats lectores.

Opinió personal:
He decidit escollir aquesta lectura (ja que el meu grup aquesta setmana no en tenia d’assignada), perquè quan era petita m’apassionava la lectura. Estar asseguda al terra o al llit i que m’expliquessin un conte m’agradava molt. 
Durant les meves estades de pràctiques vaig llegir molts contes als infants i ara que conec diferents estratègies que la lectura m’ha proporcionat ho faré de manera correcta i entendré el perquè del que passa mentre l’explico. 

També ho podré fer servir a l’activitat de la setmana que ve on haig d’explicar a les meves companyes i al professor Xavier un conte a l’aula.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada