Idees principals
- Importància de la participació de la família en l'entorn educatiu i de la col·laboració entre família i escola.
- Gran rellevància dels centres d'interès per al desenvolupament educatiu i cognitiu dels infants, cal recalcar que han de ser ells qui busquin i creïn aquests centres d'interès.
- Les activitats i els aprenentatges han de tenir com a tret en comú la seva transversalitat a l'hora d'aplicar-se i treballar-se per tal de millorar els aprenentatges dels infants i la feina docent del/de la mestre/a.
Resum
El text publicat per José Manuel Roás Triviño tracta de com en una escola de Sevilla anomenada CP Escrits Alfonso Grosso van centrar el seu enfocament curricular i educatiu envers els centres d'interès dels infants.

El fet de trobar la funcionalitat en aquesta nova manera de veure i entendre l'educació dels infants, recau principalment en què els/les alumnes són qui escullen els temes a tractar. Quan són capaços de triar allò que volen i els hi crida l'atenció, són ells/elles qui s'automotiven per aprendre els conceptes nous i adquirir-los i adaptar-los als seus mapes conceptuals anteriors, per millorar-los i expandir-los a la seva pròpia manera.
Encara i així, al text es pot veure com, tot i ser un tema escollit pels infants, tracten els aprenentatges marcats pel currículum a nivell interdisciplinari.
Preguntes
- Què passa quan en escollir un tema els infants, no pots relacionar-ho adequadament amb els aprenentatges del currículum establert pel cicle en el qual els troben els/les alumnes en qüestió?
- Quan hi ha diversitat d'opinió d'entre els centres d'interès que tenen els infants, com es fa per seleccionar-ne un o un ordre concret?
Reflexió
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada