Idees principals
- Actitud
de la família essencial per a que els infants s’interessin per la lectura
- Fonamental
que els infants vegin la funció del llenguatge escrit en la vida
quotidiana
- Adaptar-se
als interessos dels infants per motivar-los
Resum
Aquest text parla sobre
el desinterès per la lectura per part dels infants en general, i com la
família té un paper fonamental en ajudar a crear un interès per aquesta
activitat. I per a combatre aquest problema dóna diferents estratègies, totes
relacionades amb la col·laboració amb la família per fer que els infants
estiguin motivats a l’hora d’empendre aquesta activitat. Aquestes estratègies
són adaptar-nos als interessos dels infants i a allò que els agrada llegir, i
també mostrant-los que és una activitat social que està implícita en diverses
situacions de la vida quotidiana.
Preguntes
- Com
involucrar a les famílies?
- Com
traslladar això a l’escola sense que llegir sembli una tasca de deures?
Reflexió
personal
No se fins a
quin punt aquest senzill artícle està fet per les famílies o per els
professors. És indiscutible que ens expossa uns bons consells a seguir per fer
de la lectura una pràctica quotidiana i motivadora per al infant, però jo com a
futur docent tinc el dubte de que puc fer per incitar a aquelles famílies que
no tenen aquesta pràctica integrada en el seu dia a dia . Com jo puc motivar a
pares i mares que mai han llegit a llegir-los
als seus fills? Aquest artícle sembla que va destinat a famílies que ja els hi
llegeixen als seus fills , però crec que on s’ha d’incidir és en aquelles
famílies que no ho fan. Per tant , retornant a la meva primera frase, aquest
artícle pot ser perfecte per a un educador , ja que en la seva tasca acostuma a
anar lligat la pràctica de llegir als seus infants, però mirant algunes realitats
socials i familiars , crec que a aquest artícle li falta un de antecesor que
parli de per què és important la lectura en familia i com iniciar-se en aquesta
.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada