divendres, 21 d’abril del 2017

LECTURA 6: GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L'ETAPA - ZUGAZAGA (2013)

ERICA SERRANO ANTEQUERA

IDEES CLAUS
  •  Grups interactius
  • Participació de les famílies
  • Treball cooperatiu i dialògic
  • Voluntariat a l’aula


RESUM GLOBAL
A l’escola Maiztegi a Biscaia, podem veure com porten a terme des de fa 4 anys grups interactius amb infants de 5 anys. Aquest és un projecte que des que el van posar en marxa s’ha anat desenvolupant amb èxit.
El fet que aquesta escola comencés aquest projecte de grups interactius és deu a que fa uns anys van voler innovar i aplicar una manera diferent d’organitzar l’aprenentatge a l’aula. En un primer moment, va costar que persones familiars voluntàries s’impliquessin per la por de no saber que passaria, però actualment el nombre de persones voluntàries a aquesta escola ha augmentat molt.
Aquest projecte de grups interactius es realitza una tarda a la setmana en 3 grups de 5 persones totalment heterogenis ja que així no únicament treballen la inclusió sinó que cadascú podrà aprendre també de l’altre persona. Aquest tres grups aniran rotant per les diferents activitats amb l’objectiu d’anar reforçant les àrees instrumentals, l’autonomia i el coneixement dels infants. A més, aquestes activitats seran dinamitzades i avaluades per la persona voluntària ja que al acabar l’activitat aquesta farà un informe.
Com a conclusió, podem dir que es una activitat que no només reforça les àrees instrumentals sinó que a més, es treballa la diversitat i la individualitat de cada infant.

PREGUNTES A L’AUTOR
  • Si els grups interactius funcionen tan bé perquè es realitzen únicament un cop a la setmana
  • Com va sorgir la idea dels grups interactius?


COMENTARI PERSONAL
En relació a la lectura que he hagut de llegir, puc dir que m’ha semblat molt bona idea el fet d’incloure directa o indirectament a les famílies i crear grups interactius ja que així també es treballa la diversitat de manera conjunta i fa que sigui una escola inclusiva.

Encara que sabia l’existència dels grups interactius mai havia pensat que amb infants tan petits pogués arribar a funcionar tan bé. Es cert, que a la meva escola de tant en tant o dies especials ens barrejàvem amb d’altres classes que formàvem part del mateix cicle però mai per fer o treballar unes activitats concretes sinó per passar l’estona i sense incloure a les mateixes famílies. La veritat és que m’hagués agradat poder fer alguna activitat de grups interactius perquè com podem veure s’aconsegueix un aprenentatge més ric i més atenció de manera individualitzada que fent les classes normals, per tant, encara estem a temps de fer un canvi en d’altres escoles i ensenyar a partir d’una altra metodologia.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada