LECTURA 6: GRUPS INTERACTIUS AL FINAL DE L'ETAPA - ZUGAZAGA (2013)
ERICA SERRANO ANTEQUERA
IDEES CLAUS
- Grups interactius
- Participació de les famílies
- Treball cooperatiu i dialògic
- Voluntariat a l’aula
RESUM GLOBAL
A l’escola Maiztegi a
Biscaia, podem veure com porten a terme des de fa 4 anys grups interactius amb
infants de 5 anys. Aquest és un projecte que des que el van posar en marxa s’ha
anat desenvolupant amb èxit.
El fet que aquesta escola
comencés aquest projecte de grups interactius és deu a que fa uns anys van
voler innovar i aplicar una manera diferent d’organitzar l’aprenentatge a
l’aula. En un primer moment, va costar que persones familiars voluntàries
s’impliquessin per la por de no saber que passaria, però actualment el nombre
de persones voluntàries a aquesta escola ha augmentat molt.
Aquest projecte de grups
interactius es realitza una tarda a la setmana en 3 grups de 5 persones
totalment heterogenis ja que així no únicament treballen la inclusió sinó que
cadascú podrà aprendre també de l’altre persona. Aquest tres grups aniran
rotant per les diferents activitats amb l’objectiu d’anar reforçant les àrees
instrumentals, l’autonomia i el coneixement dels infants. A més, aquestes
activitats seran dinamitzades i avaluades per la persona voluntària ja que al
acabar l’activitat aquesta farà un informe.
Com a conclusió, podem dir
que es una activitat que no només reforça les àrees instrumentals sinó que a
més, es treballa la diversitat i la individualitat de cada infant.
PREGUNTES A L’AUTOR
- Si els grups interactius funcionen tan bé perquè es realitzen únicament un cop a la setmana
- Com va sorgir la idea dels grups interactius?
COMENTARI PERSONAL
En relació a la lectura que
he hagut de llegir, puc dir que m’ha semblat molt bona idea el fet d’incloure
directa o indirectament a les famílies i crear grups interactius ja que així
també es treballa la diversitat de manera conjunta i fa que sigui una escola
inclusiva.
Encara que sabia
l’existència dels grups interactius mai havia pensat que amb infants tan petits
pogués arribar a funcionar tan bé. Es cert, que a la meva escola de tant en
tant o dies especials ens barrejàvem amb d’altres classes que formàvem part del
mateix cicle però mai per fer o treballar unes activitats concretes sinó per
passar l’estona i sense incloure a les mateixes famílies. La veritat és que
m’hagués agradat poder fer alguna activitat de grups interactius perquè com
podem veure s’aconsegueix un aprenentatge més ric i més atenció de manera individualitzada
que fent les classes normals, per tant, encara estem a temps de fer un canvi en
d’altres escoles i ensenyar a partir d’una altra metodologia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada