divendres, 21 d’abril del 2017

nascuts per llegir...Es neix lector o se'n fa?

Lectura V (II)  Nascuts per llegir... Es neix lector o se’n fa?

Idees claus.

  • ·         Necessitat de la interacció constant per desenvolupar l’aprenentatge en la lectura.
  • ·         Despertar l’ interès dels infants a la lectura i l’escriptura, mai imposar.
  • ·         Llegir i escriure  són competències necessàries per construir i ampliar coneixements.
  • ·         Apostar per la professionalitat dels docents
  • ·         Nens de 2n cicle d’Ed. Inf à tenen un desenvolupament en llengua oral (comunicació)
  • ·         Per aprendre han de trobar una motivació .
  • ·         Aprenentatge funcional i significatiu
  • ·         No tots els infants tenen les mateixes capacitats
  • ·         La maduresa depèn dels infants i la les tasques que es plantegen.

Síntesi

Aquesta lectura ens parla de la importància de la llengua escrita en els infants i de com endinsar als infants en la lectura, ja que tant la lectura com l’escriptura són dues competències totalment necessàries per poder accedir amb més facilitat al patrimoni cultural que ens ofereix la societat en la que estem envoltats i d’aquesta manera poder ampliar els nostres coneixements.

Per poder fer que això sigui possible, és molt important insistir en la interacció constant amb els altres i tot el que tenim al nostre voltant. La manera més factible és aconseguir despertar l’interès dels infants per la lectura i com a conseqüència desenvolupar aquestes competències, però mai de forma imposada. Cada infant té unes capacitats diferents i diferents ritmes d’aprenentatge, per tant, la lectura i l’escriptura han de ser de forma totalment lliure i dinàmica i fer-los entendre que és totalment enriquidor. Això ens permetrà un  desenvolupament en l’aprenentatge de la lectura.

 També trobem diferents pràctiques educatives on hi apareixen tres tipologies diferents que poden servir per aquest aprenentatge. Aquestes son les següents:
  • ·         Les pràctiques situacionals
  • ·         Les pràctiques instruccionals
  • ·         Les pràctiques multidimensionals

REFLEXIÓ

Un cop llegida la lectura, l’autor m’ha fet reflexionar realment de si un nen neix lector o se’n fa. Des de el meu punt de vista crec que un nen és fa lector gràcies al seu context social, ja que aquest és clau per l’aprenentatge d’aquestes competències.

També penso que els docents tenen una funció important per poder introduir la lectura als infants i així s’interessin per aquesta ja que la lectura no només són paraules, és una forma de comunicar-nos i s’ha de fer entendre tot això a cada infant.

Preguntes

·         Ens falten exemples per posar en pràctica dins les aules, és a dir, com podríem fer per motivar i endinsar als infants a la lectura?

Idees clau de les lectures de les companyes
Lectura III 
Llegir en família
·         Importància de fomentar la lectura a casa a traves de contes o e situacions quotidianes.
·         Tenir en compte interessos dels fills a l’hora d’escollir les lectures per que els motivi
·         Transmetre emocions positives en referència a la lectura, pk vegin que es algo agradable i no quelcom imposat
·         Clima agradable
·         Mai obligació.
·         Afavorir, sempre que l’Infant s’interessi per llegir, en cada moment del dia.

Lectura IV
Llegir a la pantalla
  • ·         Als coles cada cop més s’utilitzen les pantalles  per llegir
  • ·         S’ha passat del llibre a les pantalles
  • ·         S’ha d’ensenyar a seleccionar la informació dins d’Internet, classificar la informació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada