Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre, Guix d’infantil, 88, 20-24 Mendebaldea
(2016)
Idees claus:
- l'espai com a
motor d'aprenentatge.
-
L’espressió dels infants dins d’aquests espais.
-
La innovació cap a un millor futur a les
escoles.
Resum:
Dins l’escola Mendeabla
tenen molt clar que la clau és crear espais comuns per a tothom. Amb aquest
propòsit han decidit construir una plaça com a espai per a tota la comunitat
per tal de poder crear vincles i relacionar-se amb altres famílies i , de la
mateixa manera, poder gaudir d’un espai on jugar i gaudir, sobretot en el cas
dels més petits.
En el text ens fan saber que els espais dins l’escola són molt
significatius i que han de ser llocs on els infants es sentin còmodes. Per tant,
podríem dir que els espais, en aquest cas concret, la plaça, ha és un eix
central per aquesta escola de Pamplona. Tot i així cal remarcar, que els infants
tenen diferents necessitats, estan en canvis continus i és per això que és
necessari tenir present sempre el concepte d’innovació present. Sempre s’ha d’estar
proposat a fer aquells canvis necessaris per poder donar resposta a les necessitats
dels infants i que aquests siguin els protagonistes. Per tal de fer possible això
de la millor manera, la intervenció del professorat és primordial. Ells son els
que s’han d’encarregar de veure i escoltar als seus alumnes, donant una mirada
més global i donar resposta al que van necessitant
en cada moment.
Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre, Guix d’infantil, 88, 20-24 Mendebaldea
(2016)
Idees claus:
- l'espai com a
motor d'aprenentatge.
-
L’espressió dels infants dins d’aquests espais.
-
La innovació cap a un millor futur a les
escoles.
Resum:
Dins l’escola Mendeabla
tenen molt clar que la clau és crear espais comuns per a tothom. Amb aquest
propòsit han decidit construir una plaça com a espai per a tota la comunitat
per tal de poder crear vincles i relacionar-se amb altres famílies i , de la
mateixa manera, poder gaudir d’un espai on jugar i gaudir, sobretot en el cas
dels més petits.
En el text ens fan saber que els espais dins l’escola són molt
significatius i que han de ser llocs on els infants es sentin còmodes. Per tant,
podríem dir que els espais, en aquest cas concret, la plaça, ha és un eix
central per aquesta escola de Pamplona. Tot i així cal remarcar, que els infants
tenen diferents necessitats, estan en canvis continus i és per això que és
necessari tenir present sempre el concepte d’innovació present. Sempre s’ha d’estar
proposat a fer aquells canvis necessaris per poder donar resposta a les necessitats
dels infants i que aquests siguin els protagonistes. Per tal de fer possible això
de la millor manera, la intervenció del professorat és primordial. Ells son els
que s’han d’encarregar de veure i escoltar als seus alumnes, donant una mirada
més global i donar resposta al que van necessitant
en cada moment.
Cal remarcar la importància de les persones dins dels espais, és a dir, ja
no és l’espai en si el que importa, sinó les persones que formen l’espai, que
en definitiva són els que donen sentit a l’espai.
Com a conclusió, podríem dir que el text ens parla de la importància de
treballar amb els infants en els espais i així crear un ambient on tots es
puguin relacionar entre ells (pares, alumnes, professors...) deixant de banda
els valors de cada institució. Es tracta de que siguin espais lliures on tothom
es pugui expressar de la manera que saben individualment i així compartir i
aprendre tot de tots.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada