dimarts, 18 d’abril del 2017

Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre, Guix d’infantil, 88, 20-24 Mendebaldea (2016)

Idees claus:

-       l'espai com a motor d'aprenentatge.
-       L’espressió dels infants dins d’aquests espais.
-       La innovació cap a un millor futur a les escoles.



Resum:

Dins l’escola Mendeabla tenen molt clar que la clau és crear espais comuns per a tothom. Amb aquest propòsit han decidit construir una plaça com a espai per a tota la comunitat per tal de poder crear vincles i relacionar-se amb altres famílies i , de la mateixa manera, poder gaudir d’un espai on jugar i gaudir, sobretot en el cas dels més petits.

En el text ens fan saber que els espais dins l’escola són molt significatius i que han de ser llocs on els infants es sentin còmodes. Per tant, podríem dir que els espais, en aquest cas concret, la plaça, ha és un eix central per aquesta escola de Pamplona. Tot i així cal remarcar, que els infants tenen diferents necessitats, estan en canvis continus i és per això que és necessari tenir present sempre el concepte d’innovació present. Sempre s’ha d’estar proposat a fer aquells canvis necessaris per poder donar resposta a les necessitats dels infants i que aquests siguin els protagonistes. Per tal de fer possible això de la millor manera, la intervenció del professorat és primordial. Ells son els que s’han d’encarregar de veure i escoltar als seus alumnes, donant una mirada més global  i donar resposta al que van necessitant en cada moment.


 Una plaça a l’escola, espais per a tothom i projecte de centre, Guix d’infantil, 88, 20-24 Mendebaldea (2016)

Idees claus:

-       l'espai com a motor d'aprenentatge.
-       L’espressió dels infants dins d’aquests espais.
-       La innovació cap a un millor futur a les escoles.



Resum:

Dins l’escola Mendeabla tenen molt clar que la clau és crear espais comuns per a tothom. Amb aquest propòsit han decidit construir una plaça com a espai per a tota la comunitat per tal de poder crear vincles i relacionar-se amb altres famílies i , de la mateixa manera, poder gaudir d’un espai on jugar i gaudir, sobretot en el cas dels més petits.

En el text ens fan saber que els espais dins l’escola són molt significatius i que han de ser llocs on els infants es sentin còmodes. Per tant, podríem dir que els espais, en aquest cas concret, la plaça, ha és un eix central per aquesta escola de Pamplona. Tot i així cal remarcar, que els infants tenen diferents necessitats, estan en canvis continus i és per això que és necessari tenir present sempre el concepte d’innovació present. Sempre s’ha d’estar proposat a fer aquells canvis necessaris per poder donar resposta a les necessitats dels infants i que aquests siguin els protagonistes. Per tal de fer possible això de la millor manera, la intervenció del professorat és primordial. Ells son els que s’han d’encarregar de veure i escoltar als seus alumnes, donant una mirada més global  i donar resposta al que van necessitant en cada moment.



Cal remarcar la importància de les persones dins dels espais, és a dir, ja no és l’espai en si el que importa, sinó les persones que formen l’espai, que en definitiva són els que donen sentit a l’espai.

Com a conclusió, podríem dir que el text ens parla de la importància de treballar amb els infants en els espais i així crear un ambient on tots es puguin relacionar entre ells (pares, alumnes, professors...) deixant de banda els valors de cada institució. Es tracta de que siguin espais lliures on tothom es pugui expressar de la manera que saben individualment i així compartir i aprendre tot de tots.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada