dilluns, 13 de febrer del 2017

Autobiografia


La meva biografia lingüística

Abans de començar m'agradaria dir la procedència dels meus pares i així es podrà entendre molt més el perquè de la meva forma de parlar. El meu pare va néixer a Sant Cugat, però els meus avis són de Saragossa. I per altra banda, la meva mare va néixer a Terrassa, però la meva àvia és de Lleida. Jo des de ben petita he tingut contacte amb diferents llengües, com ara el català, castellà i anglès. He de destacar que vaig començar a parlar amb una mescla de català i una pronúncia procedent de Lleida, és a dir, tot acabat amb la vocal "E".
Tot s'ha de dir que des que vaig complir els cinc anys el meu centre va veure que la meva forma de parlar i d'escriure no canviava, i tot el que deia o escrivia acabava amb "E". Això va fer que els meus pares m'apuntessin a classes de reforç per millorar amb la llengua, especialment la Catalana.   
Per sort amb el pas del temps vaig millorar amb la llengua i només queda per adquirir i acabar d'entendre l'anglès, conèixer noves llengües no se'm dóna gaire bé, conèixer nova normativa, nou vocabulari...
La meva mare m'explica que de petita era molt divertida a l'hora de parlar, ja que al tenir contacte amb els meus familiars de Lleida va fer que aprenguessin la seva pronuncia i la poses en marxa en tot moment. Les paraules que més destacaven van ser "mare" i "pare".
Avui en dia ja domino les llengües i se quan he de pronúncia amb a o amb  e.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada