dilluns, 13 de febrer del 2017

Biografia lingüística

Vaig començar a parlar aproximadament al cap de dos anys, va ser més una mica més tard que l'usual, ja que tenia un problema d'audició i em van posar drenatges, em van operar 3 cops, ja que esmentats drenatges no els acceptava el meu cos.

A casa meva parlem català i castellà indiscriminadament. La meva mare és catalana i m'ha parlat sempre en català, mentre que el meu pare és andalús i sempre ha utilitzat la llengua castellana. En el meu cercle d'amics som tots bilingües però la llengua predominant és el castellà, ja que per la zona on visc i faig vida, el Vallès i el Barcelonès, és una zona majoritàriament castellanoparlant, ja que la majoria de ciutadans són fills d'immigrants d'altres punts d'Espanya. A la meva feina, una escola de Mollet del Vallès, on faig de Monitor de menjador, la llengua vehicular del centre és el català, un fet que no em costa, ja que ho parlo perfectament.

El procés de l'aprenentatge d'una llengua sempre és llarg, és més, m'arriscaria a dir que mai s'acaba, ja que constantment estem millorant i perfeccionant la nostra manera de parlar i escriure, també aprenen nou vocabulari o noves maneres de comunicar-nos. És a l'època més primerenca de l'aprenentatge on es poden donar a terme errors de caràcter lingüístic, sobretot en l'àmbit del bilingüisme, ja que es donen moltes interferències donades per l'ús indiscriminat d'ambdues llengües.

La meva anècdota en particular, després de pensar molt i de fer una petita entrevista als meus pares per veure que recordaven ells, ja que jo, per la meva curta edat, era difícil recordar-me'n d'aquella època. La meva mare m'ha explicat que, aproximadament quan tenia 3 anys, una vegada en vaig caure corrent per l'habitació i vaig picar amb la boca contra el llit ("la cama" en castellà), aleshores, quan em van portar a l'hospital, el metge em va preguntar que amb què m'ho havia fet i jo només cridava "la mama, la mama", referint-me a "la cama", fet que va fer que el metge fes fora de l'estança a la meva mare i em van treure la roba a la recerca d'altres cops o marques.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada