divendres, 14 d’abril del 2017

Comuniació i llenguatge parlat

Idees clau

Com acollim emocionalment els infants amb la manera de parlar

L’article ens presenta diverses idees clau de com comunicar-nos amb els infants: importància i recollir allò que ens diuen; establir i mantenir la mirada; observar l’expressió facial i corporal; escoltem globalment; convidem amb la nostra actitud.
La veu i les paraules han d’anar a la par. Emocionalment no podem dir una cosa i dir unes paraules incoherents amb l’entonació emocional que hi hem posat. Ja que això els infants ho capten i només es queden amb l’entonació moltes vegades.

Reflexionar sobre com i quan parlem com a educadores

Hem de parlar amb claredat, amb un llenguatge precís i amb una entonació melòdica per tal d’arribar als infants.  Per arribar a fer tot així bé hem de parar i reflexionar sobre com diem les coses, quan les dies,... la millor manera per fer-ho és veuran en diversos moments de la nostra activitat quotidiana a través de filmacions.
Els contes són un mitja clau per comunicar-nos amb els infants, normalment ho fem amb imatges  i de tant n tan mantenim contacte visual amb ells. També hauríem de provar fer-ho sense aquestes imatges i potenciar la nostra expressivitat, gest, veu, paraules i mantenir els ulls connectats tota l’estona.
Hem de cuidar el nostre vocabulari quan ens dirigim cap als infants. Hem d’intentar evitar les paraules contundents, com mai o sempre, que no ens donen peu a canviar.

Ambient

L’ambient ha de ser l’adequat. No hem de forçar la veu hem d’intentar que l’entorn ens acompanyi.
Una altre cosa que hem de tenir en compte és que no hem d’ensenyar a sentir sense escolat. Si tenim tot el dia la música posada estarem afavorint a la primera premissa, en canvi, si la posem només en moment que hem d’escoltar la música afavorirem l’escolta activa.

  

Paraules clau:
  • Comunicar-se
  • Entendre
  • Parlar
  • Escolta global
  • Proximitat


Preguntes
  • Com establir la comunicació amb infants amb necessitats educatives específiques entre la mestra i ell i entre els companys? 


Reflexió
  •          Observacions personals

Crec que és una lectura molt adequada i amena de llegir. Crec que és molt útil per reflexionar una mica envers com ens relacionem nosaltres amb els infants que tenim contacte directe (si donem missatges massa complexes, si no mirem als ulls, si ho fem en un ambient poc adequat, si no tenim sintonia entre la veu i les paraules,...). Crec que és molt important prendre consciència del que fem en cada moment i també del que diem, perquè darrera de les paraules sempre hi ha un missatge que es transmet amb el cos i l’emoció i que moltes vegades potser molt més dolorós que el que diem. Per això veig indispensable fer una reflexió de com ens relacionem amb les persones a la nostra vida quotidiana per poder-ho portar després ala nostra professió.

  •          Relacionar el text amb altres lectures:

Aquest text el puc relacionar amb la lectura 2: on ens explica la importància de la espontaneïtat i el fet de donar espai als infants. Hi posa molt èmfasi al fet d’aprendre a parlar i escoltar a través de la rotllana. La relaciono perquè per poder fer aquest tipus d’activitat considero que l’ambient ha de ser l’adequat i a més a més la mestra ha d’estar molt receptiva a tos els infants amb els missatges clars i precisos perquè pugui arribar a tothom i tothom hi pugui participar.

  •          Enllaç:

Aquí us deixo un enllaç a un article del pou de la gallina que parla sobre la comunicació amb els infants:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada