CONCEPTES CLAU: corro, reconeixement i confiança, socialització,
espai i temps, aprenentatge.
RESUM

Aquest escenari ha de ser lliure d’idees
preconcebudes, la seva funció és la d’acollir a tothom que vulgui participar,
tot comprenent i reconeixent allò
que cada integrant vol mostrar de sí mateix. La totalitat d’aquest espai es
desenvolupa en un ambient de seguretat i confiança
que ajuda a comunicar els pensaments més profunds de cadascú.
Així veiem com, l’espontaneïtat i
el desig de compartir amb les altres persones, alimenten el funcionament
d’aquest espai d’intercanvi comunicatiu, el qual empra la parla com a eina
fonamental. Per tant el corro potencia
la socialització dels infants i
l’entrada a una comunitat lletrada que s’interessa pel seu benestar. Dels
professionals ha de sorgir una mirada acollidora i receptiva, a través de la
que els infants sàpiguen que seran escoltats.
Per acabar, cal tenir present que
l’acte de comunicar es basa en la creativitat individual de cadascú que
compartim amb els altres, en una transmissió de reconeixement recíproc, fet que
ens ajuda a aprendre i a
desenvolupar-nos com a ciutadans capaços en el món de la comunicació.
REFLEXIÓ
Primerament, vull mostrar el meu acord
amb totes les idees que s’han expressat en l’article. Com a mestres cal que
siguem conscients de les nostres accions per a respectar al màxim a l’infant i
el seu procés d’ensenyament-aprenentatge. En qualsevol moment, en què ens
comuniquem amb els infants, hem de fer-los saber que són importants per a
nosaltres deixant-los espai i temps perquè s’expressin. Però també tenint
present que la comunicació no serveix solament per a dialogar, sinó que també
ajuda a l’infant a estructurar el coneixement del llenguatge. Per això hem de
crear un entorn ric i lletrat, en què els infants puguin ser creatius en la
seva dimensió per després compartir-ho amb els altres per arribar a la dimensió
social.
En relació a altres lectures podem
veure com totes defenen la incorporació de la lectura i l’escriptura en el
context de la vida quotidiana i donen una gran rellevància a l’acte comunicatiu
com un espai d’aprenentatge que condueix a la relació social i al coneixement
del patrimoni cultural.

PREGUNTES A L’AUTOR/S
- En cas que algun infant comparteixi quelcom
comprometedor, com pot ser que els Reis Mags de l’Orient són els pares, com
caldria actuar tenint en compte el respecte i el reconeixement que s’ha de fer
de cada una de les aportacions dels infants?
- Si un infant, més aviat tímid,
no participa ni comunica què podem fer des del corro per incitar-lo a participar?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada