Idees Claus
-
Teories sobre l’adquisició del llenguatge:
Innatista, Cognitiva, Socio- cognitiva.
-
Relacions socials del individu
per la seva adquisició del llenguatge.
-
El llenguatge és fonamental per
desenvolupar els nostres coneixements.
Font: http://activaelcervell.blogspot.com.es/2011_05_01_archive.html
Resum
La idea principal del article és
explicar les diferents teories sobre l’adquisició del llenguatge.
1)
Chomsky – Innatisme: venim
predeterminats genèticament per aprendre el llenguatge del nostre entorn immediat.
2)
Piaget – Constructivisme: El
llenguatge és el resultat del desenvolupament de la intel·ligència.
3)
Vigotski – El llenguatge es fruit
de processos de interacció amb els medi i per tant els infants l’adquireixen a
partir de factors externs.
En conclusió, no hi ha una
veritat absoluta sobre el procés d’adquisició del llenguatge, però el que tenen
en comú aquestes tres teories és en la importància (en algunes més i en algunes
menys) de les relacions humanes.
Preguntes
-
En que em poden ajudar aquestes
teories per ajudar a l’adquisició del llenguatge dels alumnes?
-
Adaptar el nostre llenguatge als
infants els limita l’aprenentatge?
Reflexió
Ja coneixia les teories i els
autors dels que parla aquest text, però tot i així m’ha semblat molt
interessant i clara. I alhora m’han sorgit noves qüestions i reflexions:
Existeixen teories més modernes sobre aquest tema? Sabrem mai amb certesa quina
teoria és real? Com afectaria al món de l’educació aquest descobriment?
Segurament estic fent preguntes
sense resposta, però la realitat és que a l’educació infantil es treballa el
llenguatge de maneres molt diverses i adequades tot i no saber l’origen de l’adquisició
del llenguatge. Al cap i a la fi, l’important és que hem adquirit el llenguatge,
no com ho aconseguim.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada