dimarts, 11 d’abril del 2017

La construcció de la llengua oral

Idees Claus
-          Teories sobre l’adquisició del llenguatge: Innatista, Cognitiva, Socio- cognitiva.
-          Relacions socials del individu per la seva adquisició del llenguatge.
-          El llenguatge és fonamental per desenvolupar els nostres coneixements.
Font: http://activaelcervell.blogspot.com.es/2011_05_01_archive.html

Resum
La idea principal del article és explicar les diferents teories sobre l’adquisició del llenguatge.
1)      Chomsky – Innatisme: venim predeterminats genèticament per aprendre el llenguatge del nostre entorn immediat.
2)      Piaget – Constructivisme: El llenguatge és el resultat del desenvolupament de la intel·ligència.
3)      Vigotski – El llenguatge es fruit de processos de interacció amb els medi i per tant els infants l’adquireixen a partir de factors externs.
En conclusió, no hi ha una veritat absoluta sobre el procés d’adquisició del llenguatge, però el que tenen en comú aquestes tres teories és en la importància (en algunes més i en algunes menys) de les relacions humanes.
Preguntes
-          En que em poden ajudar aquestes teories per ajudar a l’adquisició del llenguatge dels alumnes?
-          Adaptar el nostre llenguatge als infants els limita l’aprenentatge?
Reflexió
Ja coneixia les teories i els autors dels que parla aquest text, però tot i així m’ha semblat molt interessant i clara. I alhora m’han sorgit noves qüestions i reflexions: Existeixen teories més modernes sobre aquest tema? Sabrem mai amb certesa quina teoria és real? Com afectaria al món de l’educació aquest descobriment?

Segurament estic fent preguntes sense resposta, però la realitat és que a l’educació infantil es treballa el llenguatge de maneres molt diverses i adequades tot i no saber l’origen de l’adquisició del llenguatge. Al cap i a la fi, l’important és que hem adquirit el llenguatge, no com ho aconseguim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada