dissabte, 15 d’abril del 2017

Llegir en família

Idees principals:
- Hem d’aconseguir que els infants trobin el seu interès per la lectura en els moments quotidians i no pas en activitats obligatòries i imposades com les fitxes.
- És important que l’infant gaudeixi amb la lectura i li provoqui curiositat per voler llegir més i adquirir aquest com un hàbit en la seva vida quotidiana.
- Per aconseguir aquest interès de l’infant per la lectura, és essencial la implicació de la família.

Síntesi:
Aquest article ens mostra la diversitat de famílies en quant a l’hàbit de llegir. Hi ha pares i mares que transmeten el plaer per la lectura als seus fills i filles a través d’explicar contes o a través del model, llegint davant els nens i nenes. Però hi ha un gran nombre de famílies que no llegeixen i com a conseqüència, els infants tampoc tenen l’oportunitat de descobrir el plaer de la lectura en l’àmbit familiar.
Un cop detectat aquesta carència, es parla de diferents estratègies, totes directament relacionades amb la implicació de la família per motivar els infants, empentar-los a descobrir les possibilitats de la lectura, descobrir el plaer d’aquesta activitat i tenir iniciativa pròpia començar una lectura.
És necessari adaptar-se als interessos dels infants per cultivar aquest interès per la lectura en els infants. Hem d’explicar que no únicament és una activitat individual, sinó que també és una activitat social implícita en diverses situacions del dia a dia.
Per crear motivació en saber que posa quan intenten lleguir un llibre o un conte, és important que el suport visual amb imatges o dibuixos arribin als infants d’una manera propera. Si els infants identifiquen elements de la seva vida quotidiana en aquelles il·lustracions, tindran interès en voler saber-ne més. Per això és molt important la expressivitat de la persona que explica un conte. Per tant, l’important és que l’infant participi realment i estigui immers en la lectura, i no llegir un llibre sencer.
En canvi, fer fitxes sense cap sentit, pot tenir un efecte un efecte robot. D’aquesta ultima manera s’aprèn molt menys ja que l’aprenentatge no és tan significatiu.  


Reflexió:
Al llarg de tota la lectura he estat molt d’acord amb els arguments de l’autora. No s’ha de crear l’interès i el plaer per la lectura a través d’activitats obligatòries com les fitxes i sense cap element significatiu per als infants. Més bé han de ser propostes que cridin l’atenció dels infants, adaptant-se als interessos de cadascú per que siguin ella mateixos a qui els vingui de gust llegir.
També crec que hem de promoure la lectura com a un mitjà per transmetre pensaments i emocions, així doncs no és pas una activitat solitària, sinó que estàs intercanviant pensament i emocions amb la persona que ha escrit aquell article, llibre, conte o qualsevol tipus de lectura.
Per últim és important esmentar que recomanaria aquesta lectura a les famílies per tal de promoure la importància de la lectura i el necessari compromís de les famílies per inculcar la lectura als nens i nenes.  

Preguntes:
-Com involucraries a les famílies?
-Quin creus que seria el millor moment del dia per compartir la lectura amb els fills i filles? 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada