dilluns, 10 d’abril del 2017

Lectura 6

Nascuts per llegir




L’article tracta la lectura en la primera infància, destacant fets i estratègies perquè els infants desenvolupin  motivació  i gust per la lectura ja des de que neixen.  Algunes de les estratègies  per aconseguir que es propaguin ambients i contextos on es trobi present tan la lectura i l’escriptura  és fer-la compartida amb la família, el simple fet de que el familiar llegeixi el conte  amb l’infant pot potenciar el vincle que tenen ambdós.  D’altres estratègies que es marquen en l’article són projecte a nivell municipals on els centres de salut d’atenció primària concretament tenen una gran rellevància, ja que és el primer servei que  ofereix als recent nascuts els  primers contactes amb el llenguatge escrit. Aquests programes quan el nen ja té 3 anys es traspassen a les biblioteques que en molts  casos treballen conjuntament amb els centres d’educació infantil. Tots aquests serveis que treballen per potenciar el gust per la lectura i l’escriptura tenen activitats molt enriquidores per oferir amb materials i eines de qualitat.
En conclusió el fet d’estimular contextos de  lectura i escriptura  amb els infants,  a partir de les famílies o en projectes o programes de qualitat de l’entorn, permet  potenciar el desenvolupament integral , emocional i cognitiu de l’infant des de ben petit.  D’altra banda els projectes o programes que es puguin dur a terme en un país, ciutat o poble poden ser molt enriquidors degut a que aquests repercuteixen directament a la població fent-la més valuosa, competent i crítica.
Idees clau
·         -Programes  i projectes de lectura  de qualitat del nostre entorn  fan que la societat esdevingui rica competent crítica i culte. La importància del context.
·         -Lectura pot potenciar el  vincle i les relacions  amb les famílies.
·       -  Lectura eina per el desenvolupament integral de l’infant.



REFLEXIÓ PERSONAL
Tal i com es constata a l’article tots aquests programes i projectes han donat resultats molts positius on un gran nombre de famílies i infants han tingut la oportunitat de viure experiències molt enriquidores. Aquestes experiències, no només són enriquidores per els infants, sinó també per les famílies i tota la societat, sobretot de cares a un futur. És a dir si aquests infants ja des de que neixen tenen experiències significatives i  molt properes al context amb el llenguatge escrit, la lectura, més endavant tindran gran facilitat per comunicar-se, expressar-se, empatitzar, encuriosir-se, formar-se en definitiva  podran desenvolupar-se en societat. Com a conseqüència a  la societat es compondrà de persones amb coneixements, cultes, que saben defensar-se i ser crítiques, fet que realment necessita la societat d’avui en dia per avançar, millorar i marcar un progrés.
Trobo molt interessant que treballi l’àmbit de la salut. El projecte és en xarxa metges informen als pares biblioteca els, ofereix recursos. Obert als centres educatius perquè també hi puguin participar, no només a la família i no l’escola. En definitiva la lectura amb els infants és la socialització amb els adults, construeixin significat, amb capacitat reflexiva i d’abstracció .
Les altres lectures
Lectura 2 el corro comunicació necessitats dels infants que surt per si sols, per compartir els problemes que tenen opinions. Els hi hem de donar temps (no tallar o acabar el que volen dir) transmetre calma i confiança farà que parlin amb públic. Espai perquè els infants expressin i comprensió i reconeixement de les emocions, sense ser jutjats. Infantks estrangers donar-li una situació de permanència aquest espai pot anar molt bé.
Lectura 3 incidir en le llenguatge amb la veu la mirada, precisió, vocalitzar. Avaluar amb la filmació (per autoavaluar-nos, comentar-ho amb els companys). Factors ambientals evitar generalitzacions (sempre mai..)
Lectura 4 grups interactius d’una classe famílies dinamitzadores, fer-ho comunitari, enriqueix la comunicació.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada