Nascuts per llegir
Font extreta: http://blogs.terrassa.cat/biblioteques/?p=10709
L’article
tracta la lectura en la primera infància, destacant fets i estratègies perquè
els infants desenvolupin motivació i gust per la lectura ja des de que
neixen. Algunes de les estratègies per aconseguir que es propaguin ambients i
contextos on es trobi present tan la lectura i l’escriptura és fer-la compartida amb la família, el
simple fet de que el familiar llegeixi el conte
amb l’infant pot potenciar el vincle que tenen ambdós. D’altres estratègies que es marquen en
l’article són projecte a nivell municipals on els centres de salut d’atenció
primària concretament tenen una gran rellevància, ja que és el primer servei
que ofereix als recent nascuts els primers contactes amb el llenguatge escrit.
Aquests programes quan el nen ja té 3 anys es traspassen a les biblioteques que
en molts casos treballen conjuntament
amb els centres d’educació infantil. Tots aquests serveis que treballen per
potenciar el gust per la lectura i l’escriptura tenen activitats molt
enriquidores per oferir amb materials i eines de qualitat.
En
conclusió el fet d’estimular contextos de lectura i escriptura amb els infants, a partir de les famílies o en projectes o
programes de qualitat de l’entorn, permet
potenciar el desenvolupament integral , emocional i cognitiu de l’infant
des de ben petit. D’altra banda els
projectes o programes que es puguin dur a terme en un país, ciutat o poble poden
ser molt enriquidors degut a que aquests repercuteixen directament a la
població fent-la més valuosa, competent i crítica.
Idees clau
· -Programes i projectes de lectura de qualitat del nostre entorn fan que la societat esdevingui rica competent
crítica i culte. La importància del context.
· -Lectura pot potenciar el vincle i les relacions amb les famílies.
· - Lectura eina per el
desenvolupament integral de l’infant.
REFLEXIÓ PERSONAL
Tal
i com es constata a l’article tots aquests programes i projectes han donat
resultats molts positius on un gran nombre de famílies i infants han tingut la
oportunitat de viure experiències molt enriquidores. Aquestes experiències, no
només són enriquidores per els infants, sinó també per les famílies i tota la
societat, sobretot de cares a un futur. És a dir si aquests infants ja des de
que neixen tenen experiències significatives i
molt properes al context amb el llenguatge escrit, la lectura, més
endavant tindran gran facilitat per comunicar-se, expressar-se, empatitzar,
encuriosir-se, formar-se en definitiva
podran desenvolupar-se en societat. Com a conseqüència a la societat es compondrà de persones amb
coneixements, cultes, que saben defensar-se i ser crítiques, fet que realment
necessita la societat d’avui en dia per avançar, millorar i marcar un progrés.
Trobo
molt interessant que treballi l’àmbit de la salut. El projecte és en xarxa
metges informen als pares biblioteca els, ofereix recursos. Obert als centres
educatius perquè també hi puguin participar, no només a la família i no l’escola.
En definitiva la lectura amb els infants és la socialització amb els adults,
construeixin significat, amb capacitat reflexiva i d’abstracció .
Les altres lectures
Lectura 2 el corro comunicació necessitats dels infants que surt per si sols,
per compartir els problemes que tenen opinions. Els hi hem de donar temps (no
tallar o acabar el que volen dir) transmetre calma i confiança farà que parlin
amb públic. Espai perquè els infants expressin i comprensió i reconeixement de
les emocions, sense ser jutjats. Infantks estrangers donar-li una situació de
permanència aquest espai pot anar molt bé.
Lectura 3 incidir en le llenguatge amb la veu la mirada, precisió, vocalitzar.
Avaluar amb la filmació (per autoavaluar-nos, comentar-ho amb els companys).
Factors ambientals evitar generalitzacions (sempre mai..)
Lectura 4 grups interactius d’una classe famílies dinamitzadores, fer-ho
comunitari, enriqueix la comunicació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada