PARAULES CLAU
Autonomia, llibertat, ambient preparat, ment absorbent.
RESUM
L’article parla de l’institut Montessori-Palau a Girona i de com estan
establint la pedagogia montessoriana des fa anys. Per fer entendre al lector la
seva tasca, descriuen al llarg de tot l’escrit les característiques bàsiques i
els principis en els quals se sustenta aquesta pedagogia, considerada part del
moviment de l’Escola Nova.
En són alguns exemples l’autonomia i la llibertat que l’infant necessita o
preparar l’ambient per a l’aprenentatge, qüestions a tenir en compte de cara a
que la ment absorbent de l’infant sigui més propícia a l’hora d’adquirir els
coneixements de tot allò que l’envolta. També és important ajuntar infants de
diferents edats, perquè d’aquesta manera, aprenen els uns dels altres sense ser
competitius.
En tot aquest procés, els mestres han de ser guies.
PREGUNTES A L’AUTOR
- Com s’aplica tota la teoria a una escola catalana, tenint en compte els
recursos de què es disposen?
- El material Montessori que s’utilitza és real o es tracta d’una adaptació
del que la doctora va plantejar?
- Com organitzen l’espai a l’institut Montessori-Palau?
COMENTARI PERSONAL
L’article sembla bastant interessant, però penso que m’hagués agradat més
que expliquessin com s’aplica la pedagogia montessoriana a una escola catalana,
com és la Montessori-Palau. Em sembla instructiu que expliquin totes aquestes
qüestions de la ment absorbent, l’autonomia, etc., però pels que coneixem ja en
què consisteix tot el que envolta a Montessori, es torna un article repetitiu.
Tanmateix, em sembla un bon escrit en el qual es recullen els fonaments
bàsics d’una pedagogia tan important i estesa com és la de Maria Montessori.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada