dijous, 11 de maig del 2017

El desenvolupament de l'autonomia i Montessori

PARAULES CLAU

Autonomia, llibertat, ambient preparat, ment absorbent.

RESUM

L’article parla de l’institut Montessori-Palau a Girona i de com estan establint la pedagogia montessoriana des fa anys. Per fer entendre al lector la seva tasca, descriuen al llarg de tot l’escrit les característiques bàsiques i els principis en els quals se sustenta aquesta pedagogia, considerada part del moviment de l’Escola Nova.

En són alguns exemples l’autonomia i la llibertat que l’infant necessita o preparar l’ambient per a l’aprenentatge, qüestions a tenir en compte de cara a que la ment absorbent de l’infant sigui més propícia a l’hora d’adquirir els coneixements de tot allò que l’envolta. També és important ajuntar infants de diferents edats, perquè d’aquesta manera, aprenen els uns dels altres sense ser competitius.

En tot aquest procés, els mestres han de ser guies.

PREGUNTES A L’AUTOR

- Com s’aplica tota la teoria a una escola catalana, tenint en compte els recursos de què es disposen?

- El material Montessori que s’utilitza és real o es tracta d’una adaptació del que la doctora va plantejar?

- Com organitzen l’espai a l’institut Montessori-Palau?

COMENTARI PERSONAL

L’article sembla bastant interessant, però penso que m’hagués agradat més que expliquessin com s’aplica la pedagogia montessoriana a una escola catalana, com és la Montessori-Palau. Em sembla instructiu que expliquin totes aquestes qüestions de la ment absorbent, l’autonomia, etc., però pels que coneixem ja en què consisteix tot el que envolta a Montessori, es torna un article repetitiu.


Tanmateix, em sembla un bon escrit en el qual es recullen els fonaments bàsics d’una pedagogia tan important i estesa com és la de Maria Montessori.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada