L'ASSEMBLEA DE CLASSE EN L'EDUCACIÓ INFANTIL: UN ESPAI PER CRÉIXER COM A GRUP
Paraules clau:
·
Comunicació
·
Civisme
·
Autonomia
·
Estereotips
·
Assemblea
Resum:
En aquesta lectura es parla de la importància i els
beneficis que té l’assemblea en l’educació infantil. L’educador ha d’adoptar una actitud d’escola
activa per tal de donar resposta a tots els infants que així ho requereixin. És
molt important el paper de l’educador en aquesta assemblea, ja que si el mestre
té una bona gestió, els infants poden adoptar aquest model a seguir i poden
arribar a ser ciutadans autònoms. Així doncs, l’acompanyament de l’adult en
aquesta activitat és un model essencial per als infants. Abans, però de
realitzar aquesta activitat, s’han de deixar de banda els estereotips i els
prejudicis, fet que és molt complicat, ja que es troben en el dia a dia de tots
i a tot arreu.
A través d’aquesta assemblea es crea un espai en el qual
desenvolupar de forma interrelacionada la competència social i cívica i la
competència en comunicació lingüística de nens menors de 6 anys. La realització
d’aquesta activitat suposa un desenvolupament força global per als infants que
la treballen. En aquesta assemblea també s’estableixen les regles i les normes
en el moment de discutir quelcom, és en aquest moment que els infants poden
debatre en relació a aquestes normes si no hi estan d’acord. Es considera de
gran importància que els infants desenvolupin aquestes actituds, ja que els
permet afrontar els problemes del dia a dia. Aquestes actituds permeten actuar per
ajudar, compartir, consolar o protegir a altres
persones. Això ajudarà a la formació de futurs ciutadans desenvolupant
la seva capacitat crítica per poder afrontar els problemes i buscar solucions.
Preguntes a l’autor:
ü ¿Com organitzaries les normes?
ü ¿La comunicació no verbal també es té en
compte al llarg de l'assemblea?
ü ¿Quines diferències hi ha entre l'assemblea
en l’educació infantil i a primària? (tenint en compte les necessitats, els
avenços i el nivell del qual parteixen els infants, es podria fer de la mateixa
manera, no?)
Reflexió personal:
Personalment trobo que l’assemblea és una activitat que
realment pot jugar molt a favor dels infants i que els pot aportar moltes coses
(coneixements, valors...). Personalment quan ho penso, m’hagués agradat poder
dur a terme aquest tipus d’activitat a la meva escola quan era més petita, ja
que des del meu punt de vista m’he perdut moltes coses. Amb aquesta afirmació
no vull dir que no hagi après coneixements morals i civils, però segurament si
ho hagués fet d’una altra manera, aquests aprenentatges haurien estat molt més reals i significatius per mi.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada