dimarts, 9 de maig del 2017

Sánchez, Susana; González, Carmen

L'ASSEMBLEA DE CLASSE EN L'EDUCACIÓ INFANTIL: UN ESPAI PER CRÉIXER COM A GRUP
Paraules clau:
·         Comunicació
·         Civisme
·         Autonomia
·         Estereotips
·         Assemblea
Resum:
En aquesta lectura es parla de la importància i els beneficis que té l’assemblea en l’educació infantil.  L’educador ha d’adoptar una actitud d’escola activa per tal de donar resposta a tots els infants que així ho requereixin. És molt important el paper de l’educador en aquesta assemblea, ja que si el mestre té una bona gestió, els infants poden adoptar aquest model a seguir i poden arribar a ser ciutadans autònoms. Així doncs, l’acompanyament de l’adult en aquesta activitat és un model essencial per als infants. Abans, però de realitzar aquesta activitat, s’han de deixar de banda els estereotips i els prejudicis, fet que és molt complicat, ja que es troben en el dia a dia de tots i a tot arreu.
A través d’aquesta assemblea es crea un espai en el qual desenvolupar de forma interrelacionada la competència social i cívica i la competència en comunicació lingüística de nens menors de 6 anys. La realització d’aquesta activitat suposa un desenvolupament força global per als infants que la treballen. En aquesta assemblea també s’estableixen les regles i les normes en el moment de discutir quelcom, és en aquest moment que els infants poden debatre en relació a aquestes normes si no hi estan d’acord. Es considera de gran importància que els infants desenvolupin aquestes actituds, ja que els permet afrontar els problemes del dia a dia. Aquestes actituds permeten actuar per ajudar, compartir, consolar o protegir a altres  persones. Això ajudarà a la formació de futurs ciutadans desenvolupant la seva capacitat crítica per poder afrontar els problemes i buscar solucions.
Preguntes a l’autor:
ü  ¿Com organitzaries les normes?
ü  ¿La comunicació no verbal també es té en compte al llarg de l'assemblea?
ü  ¿Quines diferències hi ha entre l'assemblea en l’educació infantil i a primària? (tenint en compte les necessitats, els avenços i el nivell del qual parteixen els infants, es podria fer de la mateixa manera, no?)
Reflexió personal:

Personalment trobo que l’assemblea és una activitat que realment pot jugar molt a favor dels infants i que els pot aportar moltes coses (coneixements, valors...). Personalment quan ho penso, m’hagués agradat poder dur a terme aquest tipus d’activitat a la meva escola quan era més petita, ja que des del meu punt de vista m’he perdut moltes coses. Amb aquesta afirmació no vull dir que no hagi après coneixements morals i civils, però segurament si ho hagués fet d’una altra manera, aquests aprenentatges haurien estat molt més reals i significatius per mi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada