dijous, 11 de maig del 2017

LECTURA 7: Lectura compartida y estrategias de comprensión lectora en educación infantil. Llamazares, M.T. y Alonso-Cortés, M.D. Laura Pérez

LECTURA 7: Lectura compartida y estrategias de comprensión lectora en educación infantil. Llamazares, M.T. y Alonso-Cortés, M.D.

RESUM:
Aquesta lectura en proposa compartir el procés de lectura, d’aquesta manera els infants podran compatir amb eines que els permetin integrar la lectura i millorar-ne la comprensió. D’aquesta manera doncs l’autor ens està dient que la lectura compartida aporta processos on els infants poden aprendre a: formular-se preguntes, a construir interrogants, a raonar les seves hipòtesis, a enriquir el seu vocabulari, a conèixer nous contextos...
L’autor dona molta importància al rol de l’educador o agent que participa en la lectura compartida ja que és l’encarregat de proporcionar les eines adequades als seus alumnes per tal de que aquests s’enriqueixin i guanyin tots els elements esmentats anteriorment. Els alumnes però seran els encarregats d’anar construint els coneixements, aprenentatges i els seus interessos.  Així el rol de l’adult serà d’acompanyament en la lectura per tal de guiar l’infant i que aquest es plantegi els interrogants que el portin a la comprensió de la lectura. Hi ha una part prèvia a la lectura on també hi ha acompanyament que és el moment de la hipòtesis prèvia que es formula l’infant serà aquesta que posteriorment ajudarà aquest a la comprensió lectora i que els permetrà reflexionar i iniciar un diàleg amb els seus companys i generar una visió i opinió crítica sobre el tema.

IDEES CLAUS:
·         Acompanyar en el procés educatiu de comprensió lectora
·         Compartir el procés de lectura
·         Interioritzar la lectura  tot interactuant amb un mateix

PREGUNTES A L’AUTOR/A:
·         Com podem aprendre a fer preguntes que siguin les que fan reflexionar als infants?

REFLEXIÓ:

El procés interrogatiu em sembla un procés molt ric en el món educatiu, però encara més dins del món lector. Jo personalment he tingut sempre problemes de comprensió lectora, i penso que amb l’estratègia que planteja el text hagués millorat molt més les meves capacitat i hagués viscut aquesta àrea de l’activitat escolar amb més tranquil·litat. Em sembla una proposta molt enriquidora tant per l’adult com per el nen compartir el moment de lectura. L’adult pot diagnosticar i veure moltes coses i l’infant pot guanyar seguretat i confiança i millorar les seves habilitats. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada