LECTURA 7: Lectura compartida y estrategias de comprensión
lectora en educación infantil. Llamazares, M.T. y Alonso-Cortés, M.D.
RESUM:
Aquesta lectura en
proposa compartir el procés de lectura, d’aquesta manera els infants podran
compatir amb eines que els permetin integrar la lectura i millorar-ne la
comprensió. D’aquesta manera doncs l’autor ens està dient que la lectura
compartida aporta processos on els infants poden aprendre a: formular-se
preguntes, a construir interrogants, a raonar les seves hipòtesis, a enriquir
el seu vocabulari, a conèixer nous contextos...
L’autor dona molta importància
al rol de l’educador o agent que participa en la lectura compartida ja que és l’encarregat
de proporcionar les eines adequades als seus alumnes per tal de que aquests s’enriqueixin
i guanyin tots els elements esmentats anteriorment. Els alumnes però seran els
encarregats d’anar construint els coneixements, aprenentatges i els seus
interessos. Així el rol de l’adult serà d’acompanyament
en la lectura per tal de guiar l’infant i que aquest es plantegi els
interrogants que el portin a la comprensió de la lectura. Hi ha una part prèvia
a la lectura on també hi ha acompanyament que és el moment de la hipòtesis prèvia
que es formula l’infant serà aquesta que posteriorment ajudarà aquest a la comprensió
lectora i que els permetrà reflexionar i iniciar un diàleg amb els seus
companys i generar una visió i opinió crítica sobre el tema.
IDEES CLAUS:
·
Acompanyar en el procés educatiu de
comprensió lectora
·
Compartir el procés de lectura
·
Interioritzar la lectura tot interactuant amb un mateix
PREGUNTES A
L’AUTOR/A:
·
Com podem aprendre a fer preguntes que siguin
les que fan reflexionar als infants?
REFLEXIÓ:
El procés
interrogatiu em sembla un procés molt ric en el món educatiu, però encara més
dins del món lector. Jo personalment he tingut sempre problemes de comprensió
lectora, i penso que amb l’estratègia que planteja el text hagués millorat molt
més les meves capacitat i hagués viscut aquesta àrea de l’activitat escolar amb
més tranquil·litat. Em sembla una proposta molt enriquidora tant per l’adult
com per el nen compartir el moment de lectura. L’adult pot diagnosticar i veure
moltes coses i l’infant pot guanyar seguretat i confiança i millorar les seves
habilitats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada