Paraules clau:
- Autonomia
- Pedagogia Montessori
- Observació
- Llibertat
- Ambient preparat
Resum:
En l’actual article les autores comencen exposant les
tres idees principals que tractaran més endavant, les quals són: l’autonomia i
la pedagogia Montessori, la importància de l’ambient de l’aula i el material
educatiu i, per últim, la importància de l'observació.
En conclusió, és molt important que deixem autonomia
a l'infant a l'aula i que aquesta l'adaptem i la flexibilitzem de tal manera
que pugui respondre a les necessitats de cada infant per poder-los acompanyar
en el seu procés d'ensenyament-aprenentatge. Això només serà possible si el mestre
pren un rol de guia per poder conèixer les necessitats i característiques de
cada infant i poder preparar l'aula i els materials adequats.
- Existeix un límit de llibertat a l'aula per tal que
no es descontroli?
Comentari
personal:
Aquesta setmana em tocava escollir una lectura i vaig
escollir aquesta de Maria Montessori perquè em va cridar força l'atenció.
Realment és una lectura ràpida de llegir, ja que va directa al gra i explica
les idees clares i concises.
Sincerament, la pedagogia de Montessori em sembla
força interessant pel fet de potenciar aquesta llibertat que necessiten els
infants per arribar a ser autònoms i crec que actualment s'hauria d'utilitzar
cada cop més a les aules.
Per últim, en el seminari hem pogut compartir tots
els articles hi he trobat un que té una mica de relació amb el que tracta
aquest. L'article és el de Carbonell i Gómez (1993) el qual els autors també comenten
sobre la creació d'espais per potenciar el creixement dels infants i l'infant
com a protagonista del seu propi aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada