divendres, 12 de maig del 2017

VISITA PERE PERIS

Primer de tot, agrair aquest muntatge de visites tant interessants en relació a l’assignatura i al temari donat.
L’altre dia va venir en Pere Peris, just començar ens ha repartit a cadascuna de nosaltres una paraula, a mi em va tocar valentia.
En Pere ens va venir a parlar dels contes les cançons i les emocions. Per ell, un element didàctic molt important és treballar a través de situacions reals amb contextos propers.

El Pere quan ens ha parlat dels contes i la importància d’aquests ens ha fet tancar els ulls i pensar en un moment que recordéssim de quan ens explicaven el conte que més ens agradava i quines emocions sentíem. El primer que m’ha vingut al cap era un conte inventat que m’explicava el meu pare perquè sopes a les nits, ell el titulava la gallina del Castell i encara el recordo… M’ha fet venir alegria, nostàlgia, enyorança… ha sigut un cúmul d’emocions que encara ara nose com explicar però recordar aquells moments amb el meu pare m’ha fet reflexionar íntimament.

El Pere després, ens ha fet una cartellera de contes que a ell li agraden, i ens ha explicat perquè els ha escollit, el que més m’ha agradat que presentes ha estat:
- El gat en botes: ens l’ha presentat com un conte popular, on podem trobar valors d’ànims, de ser astut, emprenedor… M ‘agradat aquesta presentació del conte del gat en botes, mai m’havia parat a pensar en els valors que s’amaguen darrere d’aquest conte popular.
A més, en Pere ens ha dit que en els contes no només hem de mirar la història, també les imatges, perquè criden molt l’atenció i ajuda a la representació mental del que es diu. Per exemplificar aquesta reflexió ens ha ensenyat un llibre d’un camaleó i a més, m’ha semblat molt interessant que exemplifiques el rol i figura d’un mestre amb un camaleó. Això m’ha fet reflexionar en què els mestres ens hem de saber camuflar i adaptar a totes les situacions com els camaleons. Adaptar als canvis, i prendre decisions ràpidament.
A l’acabar el Pere ens va donar una targeteta on hi havia citat el fragment de Gioanni Rodari – L’orella verda.

El Pere va dir: El que és important per fer de mestre és que ens ho passem bé.


Enllaç imatge: https://creixementevolutiu.wordpress.com/2013/12/05/els-nens-i-les-creences-el-desenvolupament-de-la-imaginacio/


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada