Paraules claus
- Educació
- Projecte de
treball
Idees Claus
L'article
proposa com organitzar un currículum a través de projectes de treball i aquest
en relació amb l'espai, els objectius i el temps realitzat a l'escola pública
Pompeu Fabra de Barcelona. Posen l'exemple del currículum d'una classe de
parvulari de 4 anys que treballen el tema de les tortugues.
- Projecte de
treball: on ens donen indicacions i propostes per ensenyar i aprendre, com
intervenir com a mestre/a, com organitzar el treball, les fases dels projectes
de treball.
PREGUNTES
- Aquests
projectes de treballs tenen en compte una classe on hi hagi nens o nenes amb
NECE? Com s'adaptaria?
- N'hi ha prou
només amb els projectes per treballar els continguts transversalment?
- Aquest esquema
funciona per tots els temes que volem treballar?
REFLEXIÓ
Entre totes hem
pogut arribar a la conclusió i que creiem que tots els docents han d'estar
harmonitzats en tot el procés d'aprenentatge-ensenyament, tal com ens diu
l'article.
A més, cal
destacar un aspecte que a totes les components del grup ens ha agradat molt i
és que els infants tenen l'oportunitat de plantejar o demanar el que volen o
els interessa aprendre i a partir d'allà, el mestre o la mestra planteja els
objectiu als quals vol arribar.
Crec que també
cal destacar que l'autora no es centre en, per exemple en aquest cas les
tortugues, és a dir, no es centre a aprendre la quantitat més gran de coses
sobre les tortugues per fer dels infants de la seva classe uns experts en
elles, sinó que es centre més en el fet que es treballa com a procediments amb
aquests temes.
Pel que fa a en
la posada en comú amb altres lectures, he pogut trobar alguns conceptes que van
en concordança amb la meva, ja que un d'ells parlava de Montessori, un referent
molt important de l'educació actualment, que principalment enfoca la seva
metodologia cap a potència l'autonomia de l'infant, de la mateixa manera que
crec que la meva lectura on es treballava el projecte de les tortugues es veia
molt reflectit aquest aspecte, on els mestres intentaven que l'alumne fos
autònom i protagonista dels seus aprenentatges.
Com a conclusió em
quedo amb una frase d'en Xavier que ens va dir quan estàvem en petit comitè i
és que les coses funcionen realment quan no és només l'alumne qui aprèn, sinó
l'alumne i el mestre/a.
Per últim,
adjunto l'enllaç d'un article de la Montserrat Fons (2006) titulat "La
complexitat de l'ensenyament inicial de l'escriptura"
(https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2125599) molt interessant
que ens parla de l'adquisició de l'escriptura a infants però crec que també es
pot enfocar més cap a la llengua oral pel fet que els aprenentatges de la
llengua oral, igual que la de llengua escrita ha d'estar contextualitzat, amb
una funcional real i significativa pels infants.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada