Lectura 9: Lengua oral en aulas multiculturales y plurilingües en educación infantil
- Educació
- Llengüa
- Entendre
- Competències comunicatives
- Competències comunicatives
Resum:
La idea principal de la lectura és la diversitat d'origen, llengua, cultura i
social. Molts dels mestres es troben en dificultats per comunicar-se amb els
infants i molt més amb els pares d'aquests infants.
Una experiència personal, la meva
mare s'ha trobat en aquesta situació on no entenia als infants ni als pares. Així
que el centre va buscar solucions, i la qual van escollir va ser un curs de uns
dies on aprenien àrab bàsic, amb expressions i paraules claus per la seva professió.
Al principi es difícil, el procés comença
per símbols a traves de imatges, i de mímica, poc a poc els nens aniran
adquirint vocabulari.
Preguntes:
- Quins recursos prodriem utilitzar dins de l'aula?
- Com parlem amb les families dels infants que tampoc entenen la llengua?
Reflexió:
Com a docent i amb experiencia en centres amb molta immigració, m'he trobat en situacions on no sabia com comunicar-me i no tenia les estrategies ni recursos per saber com actuar.
Un problema que vam tenir amb idioma i que no enteniem a les families ni els infants que parlavan arab. Es per aixó que el centre va proporcionar un curs i recursos suficients per poder comunicar-nos amb l'entorn que no sabia la llengua.
Preguntes:
- Quins recursos prodriem utilitzar dins de l'aula?
- Com parlem amb les families dels infants que tampoc entenen la llengua?
Com a docent i amb experiencia en centres amb molta immigració, m'he trobat en situacions on no sabia com comunicar-me i no tenia les estrategies ni recursos per saber com actuar.
Un problema que vam tenir amb idioma i que no enteniem a les families ni els infants que parlavan arab. Es per aixó que el centre va proporcionar un curs i recursos suficients per poder comunicar-nos amb l'entorn que no sabia la llengua.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada