1) PARAULES CLAU
- Plurilingüisme
- Multiculturalitat
- Comunicació
- Expresió
2) BREU RESUM
Actualment a les nostres escoles hi conviuen infants amb cultures i llengues molt diverses i és per aquest motiu que els docents hem de fer front a aquesta realitat pluricultural i plurilingüe. Així doncs, és important que tant els infants com els docents estiguin oberts a l'aprenentatge d'altres llengues i a valorar l'aprenentatge d'aquestes. Cal promoure l'ús de diferents llengües a l'aula oferint possibilitats per a que siguin visibles en els contextos escolars a través de la literatura oral.
A continuació en la lectura s'exposen diversos casos de situacions cotidianes d'alguns infants nouvinguts que s'han trobat amb situacions d'incomprensió per la llengua pròpia de l'escola.
Més endavant en la lectura es parla de les bones pràctiques que haurien d'emprar els docents per entendres millor amb els infants. Així doncs, és necessari buscar els recolzaments necessaris per oferir a les famílies informació en la seva llengua, d'aquesta manera, es promou l'autoestima i l'autoimatge positiva i obre les possibilitats per a que tinguin interés en aprendre altres llengues.
3) IDEES CLAU
- La llengua com a via d'inclusió i convivència
- Una nova realitat a les escoles multicultural i plurilingue
- La importància de l'actitud dels agents educatius
- Les estratègies de l'aula per ensenyar la llengua oral
4) PREGUNTES A L'AUTORA
- Quines eines o metodologies podríem utilitzar per fer front a aquesta nova realitat plurilingüe?
- Proposaries algun programa o projecte per tal de tractar els possibles estereotips i prejudicis que puguin tenir els docents dins l'aula? Quin?
- Quin protocol o proposta d'adaptació a l'escola veuries més inclusiva i significativa per un infant nouvingut?
5) REFLEXIÓ PERSONAL
Des del meu punt de vista és necessari plantejar-se estratègies per a que els infants nouvinguts que puguin assimilar els registres escolars per tal de sentir-se acollits i acceptats als nostres centres educatius. S'ha de pensar en la llengua oral i la interacció a l'aula com la clau per aprendre les llengues ja que és un procés no només lingüístic sinó que cal implicar-se en activitats i sentir la necessitat d'emprar aquesta llengua. Quan hi ha alumnes que no dominen la llengua de l'escola, la llengua oral és el camí, els aprenents aprenen fent.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada