dijous, 11 de maig del 2017

LECTURA 6: Grups interactius al final de l’etapa. Zugazaga, A. Laura Pérez

LECTURA 6: Grups interactius al final de l’etapa. Zugazaga, A.

RESUM:
El text ens situa al País Basc a l’etapa d’educació infantil, la proposta del centre es organitzar grups dins l’aula que fomentin la interacció entre els alumnes amb diferents propostes d’activitats i que així puguin millorar el rendiment i la participació dels infants. El context on es situa el centre hi ha una diversitat lingüística i és una de les raons de la proposta educativa. Es vol fomentar el diàleg i la participació de tota la comunitat educativa. De fet, gràcies a la col·laboració de diferents agents el centre ha pogut iniciar diverses activitats i propostes.
La idea dels grups interactius la varen iniciar amb el grup de P5 fet que els permet agrupar-los de forma heterogènia i els hi proposen diferents activitats per les quals haurà de passar tothom. Aquesta proposta fomentarà el diàleg i el treball cooperatiu entre els infants. Cada grup amb l’ajuda i el suport d’un familiar o voluntari. Per tal de realitzar-ho disposen de dos aules on es situaran tres dels grups de 5 infants cada un dels grups. Aquesta activitat es realitza una hora i mitja a la setmana, una de les tardes.
La tutora és la que s’encarrega de generar els grups de forma el màxim heterogènia possible, així com les activitats per tal de reforçar unes àrees o unes altres. Es presenten totes les activitats i cada grup disposarà de 20 minuts per gaudir-ne, sempre amb la presencia del tutor o agent voluntari. Posteriorment s’avaluarà l’activitat com a tal; tant la interacció, com l’actitud, com l’activitat amb l’objectiu d’assolir una millora.
El que es pretén treballar doncs és la diversitat i la inclusió, reforçant el propi aprenentatge de cada nen amb la col·laboració de agents que es troben en el mateix procés d’aprenentatge.

IDEES CLAUS:
·         A les aules cal fomentar l’aprenentatge cooperatiu i dialògic entre els infants
·         Una de les metodologies per tal d’aconseguir millorar l’atenció més individualitzada als infants són els grups interactius
·         La formació dels agents educatius ha de ser constant

PREGUNTES A L’AUTOR/A:
·         Podries considerés algun punt febles en els grups interactius?
·     Creus que l’aprenentatge cooperatiu i dialògic s’ha de fomentar i implementar en tots els cursos o només alguns en concret?

REFLEXIÓ:
Penso que tota proposta que fomenti la inclusió, l’autonomia, i la cooperació com a bases pedagògiques és molt potent pels infants. Els grups interactius i tal i com els plantegen en aquesta escola, implicant als agents educatius tenen molta força a nivell educatiu. Em sembla una proposta molt rica i més si es planteja amb activitats variades i des de les necessitats reals dels infants.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada