dijous, 18 de maig del 2017

LECTURA EL DESENVOLUPAMENT DE L'AUTONOMIA I MONTESSORI - LAIA PÉREZ MONTAÑO


PARAULES CLAUS
 Mètode Montessori, llibretat, parenentatges, infants, límits, ambient preparat i guia.

ARTICLE
Maria Montessori va ser una doctora que, a partir del treball científic i la observació, va conèixer com aprenien els infants i va observar que aquests, tenien la necessitat d’independitzar-se de la persona adulta. El mètode que va desenvolupar la doctora italiana a principis del S.XX ha estat aplicat a 130.000 escoles d’arreu del món; entre elles, el centre Montessori-Palau (Girona).
En aquest centre des de que va decidir implantar la metodologia Montessori fins a dia d’avui s’ha establert una dinàmica de formació i millora continuada per poder garantir una resposta a les necessitats dels infants. És per això que s’ha fet una reestructuració de conceptes, de materials i de pràctiques educatives per incloure aquesta nova perspectiva i proporcionar llibertat als infants dins d’un ambient preparat i delimitat.
Per tal de que es doni la llibertat exploratòria, i conseqüentment l’autonomia, és molt important fomentar l’experiència d’interacció amb el món i no oferir ajuda innecessària. Per fer-ho podem preparar l’ambient d’aula adequat a l’etapa de desenvolupament i respondre, així, a les necessitats tenint en compte el període sensitiu en què es troben. També és molt important que les agrupacions dels infants siguin heterogènies, d’aquesta manera no hi haurà un clima competitiu, sinó de col·laboració: on cada infant aprendrà dels seus companys i junts construiran el coneixement.
Finalment i fixant-nos en el paper de la mestra, és fonamental que conegui les necessitats de cada alumne per poder oferir-li un espai adequat a les seves necessitats; i que, a banda sigui capaç d’establir els límits.

PREGUNTES AUTOR
- Quins desavantatges creus que pot suposar aquesta metodologia? En cas que tot siguin aspectes beneficiosos, per què creus que no s’aplica a més escoles?
- Creus que utilitzant la metodologia Montessori els infants sempre tindran interès en totes les àrees del saber? Què podem fer si a un infant, per exemple, no s’interessa per la lectura?
- Què passa quan a casa, els pares utilitzen una metodologia contrària a la de l’escola (en aquest cas no potenciar l’autonomia ni el sentit crític)? Què poden fer-hi les mestres?

REFLEXIÓ PERSONAL
No puc entendre com a dia d'avui seguim pensant que la metodologia de MAria Montessori sigui de les millors per aplicar en els centres educatius i encara hi ha molts que tenen una metodologia tradicionalista. 

en relació a la meva erxperiencia com a estudiant o com a docent en pràctiques mai he pogut estar en un centre on es protes a terme una metodologia seguitn la de montessori. Crec que hagués estat molt beneficios per mi poder veure com es treballa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada