divendres, 19 de maig del 2017

VISITA D'EN PERE PERIS

La setmana passada va venir en Pere Peris per parlar-nos una mica dels contes, les emocions i les cançons, recursos essencials en la nostra futura professió com a mestres d’educació infantil. 



Quan va començar a parlar dels contes ens va fer fer una activitat de tancar els ulls i pensar en aquell record de quan érem petits i ens llegien contes, i d’intentar recordar les emocions que sentíem en aquell moment. La veritat és que jo en aquell instant a classe no vaig poder pensar en res, perquè a mi de petit els meus pares no em contaven contes, i de l’escola no recordava cap moment. Així que a l’hora de posar els nostres records en comú no vaig poder participar, ja que no tenia. Però, en el meu grup no vaig ser l’única rara sinó que també hi havia una altra persona que estava en la mateixa situació que jo.

A continuació, el Pere va començar a parlar de diferents contes que ell havia portat per a ensenyar-nos, i que els considerava molt encertats pels infants, ja fos per les seves il·lustracions com per la història que contava el mateix conte. De contes ens va mostrar El gat amb botes, Il camaleonte Variopinto, Amb tot el cor, La història de l’Emma, No és fàcil petit esquirol, On és la lluna?, i per últim El regal.

En conclusió, abans de la xerrada no veia tant la importància de contar contes als infants, però després de tot el que en Pere Peris en va explicar he pogut reflexionar en què els contes són un recurs molt important i pràctic, ja que a partir d’ells podem tractar temes difícils com la mort o el divorci d’uns pares, o fins i tot podem fer que entenguin les coses d’una forma més senzilla i entenedora, a més que estimula l’empatia per part dels infants, habilitat essencial que han d’aprendre des de petits.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada