divendres, 19 de maig del 2017

VISITA D’EN PERE PERIS

Avui ha sigut un dia especial, ja que la classe magistral no ha sigut com sempre sinó que en aquest cas em contat amb una visita, en Pere Peris.

El que més m’ha cridat l’atenció, ha sigut que només entrar a l’aula ens ha repartit un paper a cadascun el qual posava una paraula. Al principi no entenia qui era ni perquè ens donava aquell paper ja que encara no s’havia presentat, però al final de la conferència tot ha tingut un sentit.

En primer lloc, en Pere Peris a partir de les seves aportacions m’ha fet veure que el fet de ser mestre consisteix en que ens ho passem bé fent aquesta feina, ja que això li transmetrem als infants a l’hora de treballar amb ells.

A més, ens ha fet fer un exercici que m’ha portat molta melancolia ja que consistia en tancar els ulls i pensar en un conte que ens explicaven de petits, pensar qui ens l’explicava, on i quina emoció ens transmetia. Això m’ha fet pensar i reflexionar molt ja que m’ha portat a la meva infància i quan ma mare o els meus avis m’explicaven el conte “dels tres porquets” que tan m’agradava. Però, a la vegada m’ha fet sentir-me trista ja que aquests moments no tornaran pel fet que ja no soc tan petita com abans.

D’altra banda, en Pere li ha donat molta importància als contes des d’un principi ja que considera que el fet d’explicar o llegir un conte no únicament ens distreu sinó que té moltes funcions com desenvolupar el joc simbòlic en el infants, la mirada dels infants amb el pas del temps, etc.
Per això, ens ha volgut portar una sèrie de contes infantils que per ell són importants i que li agraden com:
  •  El gat amb botes
  • El llibre d’Eric Carlé
  •  Amb tot el cor


Finalment, com considera molt important els contes (tal i com he esmentat anteriorment), per concloure la sessió ens ha llegit un conte on el final ens deia que la sopa estava plena de molts adjectius, els quals els anàvem anomenant nosaltres ja que ha sigut el moment de dir la paraula que teníem a les mans des de l’inici de la sessió. La veritat és que m’ha agradat molt aquesta visita perquè va destinada al nostre futur com a mestre i a que puguem veure la importància del contes que amb les noves tecnologies potser estan perdent protagonisme. Però el que més m’ha agradat ha sigut la metodologia que ha portat a la classe fent-nos participar, fins i tot dins d’aquest conte final.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada