VISITA D’EN PERE
PERIS
Avui ha sigut un dia especial, ja que la classe magistral no
ha sigut com sempre sinó que en aquest cas em contat amb una visita, en Pere
Peris.
El que més m’ha cridat l’atenció, ha sigut que només entrar a
l’aula ens ha repartit un paper a cadascun el qual posava una paraula. Al
principi no entenia qui era ni perquè ens donava aquell paper ja que encara no
s’havia presentat, però al final de la conferència tot ha tingut un sentit.
En primer lloc, en Pere Peris a partir de les seves
aportacions m’ha fet veure que el fet de ser mestre consisteix en que ens ho
passem bé fent aquesta feina, ja que això li transmetrem als infants a l’hora
de treballar amb ells.
A més, ens ha fet fer un exercici que m’ha portat molta
melancolia ja que consistia en tancar els ulls i pensar en un conte que ens
explicaven de petits, pensar qui ens l’explicava, on i quina emoció ens
transmetia. Això m’ha fet pensar i reflexionar molt ja que m’ha portat a la
meva infància i quan ma mare o els meus avis m’explicaven el conte “dels tres
porquets” que tan m’agradava. Però, a la vegada m’ha fet sentir-me trista ja
que aquests moments no tornaran pel fet que ja no soc tan petita com abans.
D’altra banda, en Pere li ha donat molta importància als
contes des d’un principi ja que considera que el fet d’explicar o llegir un
conte no únicament ens distreu sinó que té moltes funcions com desenvolupar el
joc simbòlic en el infants, la mirada dels infants amb el pas del temps, etc.
Per això, ens ha volgut portar una sèrie de contes infantils
que per ell són importants i que li agraden com:
- El gat amb botes
- El llibre d’Eric Carlé
- Amb tot el cor
Finalment, com considera molt important els contes (tal i com
he esmentat anteriorment), per concloure la sessió ens ha llegit un conte on el
final ens deia que la sopa estava plena de molts adjectius, els quals els anàvem
anomenant nosaltres ja que ha sigut el moment de dir la paraula que teníem a
les mans des de l’inici de la sessió. La veritat és que m’ha agradat molt
aquesta visita perquè va destinada al nostre futur com a mestre i a que puguem
veure la importància del contes que amb les noves tecnologies potser estan
perdent protagonisme. Però el que més m’ha agradat ha sigut la metodologia que
ha portat a la classe fent-nos participar, fins i tot dins d’aquest conte
final.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada