dimecres, 17 de maig del 2017

Presentació de Pere Peris


Visita Pere Peris
En Pere Peris va venir en la sessió dels contes i les històries per explicar-nos la seva història i mostrar-nos diferents llibres que l’agradaven i a parlar-nos de diferents emocions.
Així doncs, ens va explicar que havia treballat en educació infantil des del 1981 i, després, formant persones i/o professionals. Cal dir que per a ell treballar i jugar és el mateix, cosa que admiro i encara no puc dir jo.
Seguidament ens parla de les emocions, dels contes i les cançons i de la importància de treballar en racons reals – com el de la cuineta, la caseta, etc. -, on es poden utilitzar unes expressions determinades. A més, ens fa pensar en un conte de la nostra infància i associar-ho a alguna emoció que vam sentir (alegria, tristesa...) per demostrar-nos que els contes tenen moltes funcions. Jo vaig pensar en un que em va fer la meva mare, el qual jo sóc la protagonista, junts als meus cosins i familiars. En Pere ens fa saber que el component lúdic i de somiar és molt important a l’hora de llegir contes, i estic totalment d’acord.
A continuació, ens mostra diferents llibres:
  •       El gat amb botes, un dels més populars, en el qual trobem valors de ser emprenedor, valent, etc.
  •       Il camaleonte Variopinto, un conte que, a nivell d’imatge, complementa molt. La qualitat és que es camufla, ja que el professional ha de ser una mica camaleònic, camuflar-nos per estar menys presents en determinades ocasions, etc. És un conte per somiar, que transmet i parla de les emocions.
  •       Amb tot el cor, un altre conte que parla d’ossos i suggereix tendresa. Ens explica com estima i com no. És un tipus e conte amb un relat molt interessant, ja que treballa els aspectes d’acollir, de la distància, l’amor...
  •       No és fàcil petit esquirol i La història de l’Emma són dos contes de pèrdues. El primer ens mostra com l’esquirol va perdre a la seva mare, i el segon és la història d’uns avis i de famílies diferents, el qual tracta l’adopció. Expliquen coses que els adults ens costa tractar.
  •       També ens parla de El regal i On és la lluna?
En Pere em va caure molt bé, em va transmetre molta tendresa i simpatia i tot el que explicava, inclús la forma de parlar dels llibres i els contes, era enriquidor i valuós. Per tant, estic molt agraïda que el Xavier l’hagi portat a classe i que ell hagi acceptat. A més, et fa reflexionar sobre la importància que té la lectura i els contes en els infants i com aquests et poden transportar a on tu vulguis.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada