VISITA DE PERE PERIS
28/04/2017
En Pere va venir a parlar sobre els contes, les cançons i les emocions i de la seva importància en l’Educació Infantil. En primer lloc ens va parlar sobre tota la seva trajectòria, ens va explicar que va treballar a l’educació infantil des de l’any 1981 a Cerdanyola i a Terrassa i després va fer pedagogia i integració social, formant a persones. Per tant, avui dia ja disposa d’una gran experiència i un llarg recorregut. Està completament convençut que la vida ha de tenir una part lúdica i que lo important de ser mestre és passar-s’ho bé, de fet diu que s’ha fet mestre perquè li agrada fer teatre, s’ho passa bé, ens va dir que hem de saber ser docents i a vegades també haurem de saber ser actors. Ens hem d’adaptar a les situacions que sorgeixin i prendre decisions constantment.
Enllaç |
En segon lloc, quan va començar la seva explicació ens va repartir a tots i a totes una paraula, a mi em va tocar perseverança. Ens va dir que tanquéssim els ulls i penséssim en un moment que recordéssim de quan ens explicaven contes de petits/es i quines emocions sentíem, quan ens els explicaven. Amb això ens va voler fer saber que els contes, tenen diverses funcions, i entre elles poder recuperar sentiments, com vam comprovar.
En tercer llor, ens va portar contes amb diversos estils i ens va explicar històries concretes. Per exemple, un d’ells va ser: el conte de El gat amb botes, el qual mostra valors interessants com el fet de ser astut i ser emprenedor. Un altre va ser el Camaleonte VarioPinto, aquest era un altre estil, havíem de mirar la imatge i la història que hi havia al darrere. M’ha cridat molt l’atenció, ja que es tractava d’un conte que parlava sobre les emocions, un conte per somiar.
Finalment ens va repartir a cadascun de nosaltres una targeta on hi havia citat el fragment de Gioanni Rodari-L’orella verda. A més, va explicar el conte de la sopa de pedres i el que ens ha volgut dir amb aquest és que tots i totes tenim alguna cosa a aportar i que amb la cooperació s’aconsegueixen grans resultats. Per això, a l’inici de la classe ens havia repartit una paraula a cadascun de nosaltres, perquè hem de tenir: perseverança, placidesa, amor, satisfacció, calidesa, pensament, comprensió...
Penso que treballar les emocions a l’escola és molt important, i com a futurs i futures mestres haurem d’ensenyar als nostres alumnes a gestionar les pròpies emocions: controlar la ràbia, conèixer la por, acceptar els errors, tenir empatia, etc. I els contes poden ser una eina molt útil per treballar amb els infants, a partir d’aquests els infants poden verbalitzar allò que és tan difícil d’expressar: les nostres emocions i els nostres sentiments.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada