diumenge, 30 d’abril del 2017

LECTURA 6 (II): El arte de conversar. Escuchar, hablar y compartir en el corro

LECTURA 6: Sogas Figieras, M. Teresa (2013) El arte de conversar. Escuchar, hablar y compartir en el corro

Enllaç


Paraules Clau:

Corro, comunicació, compartir, espontaneïtat, intercanvi, socialització, infants, silenci, escoltar, creativitat, parla

Resum:

Aquest article ens parla d'una "eina" anomenada el "Corro" un espai comunicatiu on els infants i els adults (professors) són lliures per a intercanviar idees, opinions, pensaments o silencis. Aquest espai fomenta una comunitat on el més important és poder-se comunicar els uns amb els altres sense que es jutgi o es menyspreï als altres.

Compartir idees de forma espontània, ajuda als alumnes a socialitzar amb els seus companys i crear vincles molt més estrets amb nens i nenes amb els que comparteixen o no aficions.

El que busca aquest projecte és crear una comunitat lletrada. Els professionals, en aquest cas els educadors o aquelles persones que s'encarreguin de dur a terme l'activitat, han de crear un ambient receptiu i acollidor, i ells mateixos han de tenir aquestes mateixes qualitats. Finalment, s'ha de tenir en compte que els nens i les nenes s'han de sentir escoltats per tal que no se sentin pressionats a parlar i no fomentin aquesta creativitat de la qual estem parlant. D'igual manera, s'han de respectar els silencis.

Preguntes a l'autor:

-Creus que aquest projecte és apte per qualsevol tipus d'escola?

-Creus que els educadors haurien de dur a terme algun tipus de preparació per a poder crear aquesta activitat?

Reflexió:


El "Corro" em sembla una proposta molt útil per desenvolupar-la en un ambient classe des d'un principi. Si els nens i les nenes es familiaritzen amb un entorn de respecte on es poden expressar serà molt més fàcil que si en el futur tenen un problema, s'apropin a aquest educador o educadora que realitza l'activitat i l'expliquin.

A més crec que és interessant pensar i posar en pràctica el fet que els infants no només han d'interactuar entre ells sinó que també s'ha de fomentar que aquesta relació sigui bilateral infant-infant, infant-professor.

Des de sempre la parla ha estat una eina necessària per a l'ésser humà, tot i que de vegades no se'ns ensenya quina és la millor manera d'utilitzar-la. Aquest projecte convida als nens a utilitzar-la de manera lliure, sense límits, i això farà possible que quan es torni adult no temi resoldre els seus propis problemes utilitzant la seva veu com a eina.

enllaç




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada