dilluns, 1 de maig del 2017

BENVOLGUDA, ANA!

El passat divendres 10 de Març, vam rebre la visita de l’Ana Costa, una professora d’educació infantil a la universitat de Setúbal, regió de Lisboa (Portugal). Encara que m’hagués agradat, no vaig poder assistir a la conferència, però gràcies a les aportacions al blog de les meves companyes i als documents que va facilitar l’Ana, m’he pogut fer una idea dels temes que es van tractar.

Pel que he vist, primerament, l’Ana va explicar el procés universitari per aconseguir el grau d’Educació Infantil a Portugal, on s’estudia 3 anys de carrera en el qual es treballen matèries com: química, llengua i matemàtiques, entre d’altres. Posteriorment, és necessari cursar un màster d’especialització en una pràctica docent específica.
Van parlar també de la situació laboral en l’àmbit de l’educació Infantil a Portugal, la qual sembla no estar molt bé valorada. En aquest país, el sistema educatiu és molt diferents del de Catalunya, per exemple: allà, l’etapa dels 0-3 anys no està integrada en el ministeri, però la dels 3-6 anys, sí. La primera etapa d’infantil (0-3 anys) és molt precària i no depèn del ministeri d’educació, sinó dels serveis socials. Tot i així, cap de les etapes esmentades és obligatòria, ni universal, ni formal. 

Em consta que es va tractar l’oralitat en l’educació infantil i la seva importància com a eina bàsica per estructurar el pensament i aprendre a comunicar-nos i expressar-nos. L’Ana va assenyalar també la importància de presentar els aprenentatges de manera agradable i natural per tal que els alumnes ho vegin atractiu tot treballant la motivació. Estic d’acord amb tu, Ana! Una bona comunicació amb els infants és un element clau per desenvolupar les seves capacitats.

Finalment, per acompanyar aquesta explicació, l’Ana va portar un “Una Candela Amarela”, un llibre que presenta diverses històries amb continguts matemàtics integrats conscientment amb la intenció d’aprendre amb diversió. Conté il·lustracions molt treballades i pensades per desenvolupar el llenguatge escrit, però també l’oral i el matemàtic.

Com no el vaig poder veure, m’he estat informant el respecte i he trobat una presentació d’aquest llibre. Clicant la imatge s’accedeix directament a la pàgina web.




GRÀCIES ANA! 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada