Síntesi - Idees clau:
El text tracta sobre el treball
per projectes que duen a terme a l’aula de
P4 en el centre Pompeu Fabra de Barcelona. Inicialment, ens parla de què ells volen formar individus autònoms a partir d’una acció educativa que promogui el creixement personal de l’alumne i que sàpiga utilitzar l’entorn
i intervenir en ell. L’alumne
es considera que és el subjecte d’aprenentatge
i que el docent només serà el fil conductor que acompanyi l’infant en el procés i les
diverses situacions d’aprenentatge.
Els projectes són una resposta a la necessitat d’organitzar els continguts escolars de
manera globalitzada. Aquests projectes permeten crear situacions de
treball on l’alumne, a partir dels seus
coneixements previs, pugui buscar i seleccionar informació (entre altres accions) per tal de convertir-la en coneixement.
El treball per projectes en
aquest cas són les tortugues. Es fa, de
manera conjunta entre alumnes i docent, una pluja d’idees d’allò que volen treballar, quedant així constància
dels interessos dels infants i dels seus coneixements previs, que serviran per
fer l’avaluació. A partir d’aquesta col·laboració conjunta entre mestre i alumnes, es
pot observar quin és l’aspecte més
rellevant d’aquesta escola: que els
infants puguin elaborar diverses estratègies
per a solucionar un problema, essent així més autònoms a l’hora de
pensar i actuar.
Paraules clau: Treball per projectes, globalització, educació
infantil, autonomia, coneixements
Preguntes:
- Quan es va començar a aplicar el treball per projectes, va ser difícil adaptar-se?
- Es pot aplicar el treball per projectes a totes les edats i a totes les matèries?
Reflexió personal:
Aquesta lectura ha estat una de les més profitoses realitzades en aquesta assignatura. M'ha semblat una lectura molt interessant, on s'explica quin és el procés que cal seguir quan es treballa per projectes. Crec que són la millor resposta a una globalització dels continguts escolars d'aprenentatge. A més, la metodologia normalment, implica que els aprenentatges siguin significatius, partint de l'experiència prèvia dels infants. Aquest fet els anima i motiva a seguir aprenent i passant pel procés d'assaig-error a l'hora de construir els seus propis aprenentatges.
Per acabar, m'agradaria parlar d'un documental del qual he hagut de fer un treball per una altra assignatura i que hem vist en diverses ocasions al llarg d'aquests dos anys de carrera. És el documental "Una altra escola" de TV3, on es veuen diverses escoles que treballen amb el projecte Escola Nova 21.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada