PARAULES CLAU
Grups interactius, aprenentatge dialògic, voluntariat.
RESUM
Una escola al País Basc ha implementat als dos cursos d’infants de cinc
anys una nova metodologia, a través de la qual es formen grups interactius d’aprenentatge
dialògic.

Les mares que ho desitgin, tenen a la seva disposició unes xerrades
informatives sobre aquest mètode d’aprenentatge. I, si hi estan interessades,
poden intervenir a l’aula, ajudant a l’execució de la tasca, sempre i quan
rebin una formació prèvia.
PREGUNTES A L’AUTOR
- Si aquest mètode és tan eficaç, per què no s’implementa a la resta de
cursos, sobretot amb infants d’Educació Primària?
- Com es podria fer una adaptació d’aquesta activitat a infants amb
necessitats educatives específiques?
- Per què només participen al voluntariat les mares? Si és per manca de
temps o interès dels pares, com es podria facilitar aquesta participació
masculina?
COMENTARI PERSONAL
Els grups interactius són una proposta bastant interessant. Era la primera
vegada que n’havia sentit a parlar, tot i que ja vaig veure alguna qüestió
similar en un treball per projectes durant les pràctiques de l’any passat a
sisè de primària.

En resum, trobo que és una iniciativa fantàstica i que moltes altres
escoles l’haurien de provar (dic provar, perquè potser no és un mètode que
encaixi amb totes les realitats).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada