1) PARAULES CLAU:
- Assemblea
- Comunicació lingüística
- Competència social i cívica
- Interacció a l'aula
2) BREU RESUM
Aquesta lectura transmet com a idea principal que el paper del mestre i/o adult de referència és essencial en els moments d'assemblea. Els mestres, doncs, han de practicar una escolta activa i respondre a les necessitats que els nens i nenes requereixen.
A través de l'assemblea el docent està constantment oferint un model comunicatiu als infants que encara estan desenvolupant la seva competència lingüística.
A més a més del desenvolupament de la competència lingüística, els infants a través de l'assemblea a classe poden desenvolupar, també, la seva copetència social i cívica. Així doncs, entenen que han de respectar les regles socials i treballen l'autonomia moral a través del desenvolupament de la personalitat i la consciència de solidaritat.
En relació a les regles socials que esmentava prèviament, l'assamblea és un moment idoni per discutir l'establiment i l'incompliment d'aquestes. Els infants no hauran d'acceptar les normes sinó que compten amb un espai per debatre i parlar sobre aquestes regles.
3) TRES IDEES CLAU
- El paper de l'adult/ mestre a l'assemblea és essencial
- L'assemblea ajuda a desenvolupar competències personals i socials
- A través de l'assemblea es debat i es discuteixen les regles de l'aula
4) PREGUNTES QUE FORMULARIA A L'AUTOR/A DEL TEXT
- Quines estratègies proposes per a dinamitzar l'assemblea en un grup d'infants de 0 a 6 anys?
- En el moment de pautar les regles o normes, com ho faries per tal que tots els infants poguessin participar i formar part d'aquestes decisions comunes?
5) REFLEXIÓ PERSONAL
Des del meu punt de vista, aquesta lectura m'ha semblat realment interessant . Tot i així penso que a l'hora de portar-ho a terme s'ha de tenir molta cura per tal que les assemblees no esdevinguin un espai reduccionista facilitador d'un moment de discussió sobre les normes o l'exposició d'experiències viscudes. Considero que el que és realment important és ajudar als infants a implicar-se en les activitats de l'aula en tots els sentits (planificació, disseny i finalment, compromís per cumplir-les).
Em sembla essencial que els mestres busquin el benestar de tots els infants a tracés del consens. Els infants i els adults adquireixen el compromís d'elaborar i complir normes. Ara bé, des del meu punt de vista aquest consens esdevindrà si relament els infants poden negociar les decisions i justificar les seves actuacions. Crec que és realment interessant, fins i tot, reflexionar sobre normes innegociables, per tal que els infants n'entenguin la necessitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada