RESUM:
L'article d'aquesta setmana parla sobre com els jocs
de representació poden ajudar a millorar i incrementar el llenguatge dels
infants, però sobretot enfocat a nens i nenes de segon cicle d’infantil. A més
al tenir un caràcter significatiu pels nens fa que la seva comprensió sigui més
fàcil i que tingui moltes més possibilitats de ser apresa.
Per la qual cosa, els jocs de representació són
simplement un recurs didàctic que utilitza les rutines i les activitats de
representació com a vehicle per facilitar l’ús del llenguatge en contextos
familiars. Aquests jocs es fonamenten en les teories dels esquemes, els quals
els infants organitzen les seves experiències del món en representacions
mentals. A partir d’aquí la comprensió i l’ús de formes lingüístiques es veu
beneficiat per aquest context en el qual s’està emprant.
Així mateix, el text també diu que tenint en compte el
marc teòric anterior i l’afirmació que el llenguatge s’aprèn utilitzant-lo en
interacció amb els altres a partir de moltes situacions d’ús, els jocs de
representació es converteixen en una eina molt útil per incidir en la
millora del llenguatge.
Seguidament, l’article ens parla de com començar aquest
tipus de joc, on primer de tot s’ha de tenir en compte sobre quin tipus
d’esdeveniment es vol representar, en funció dels interessos dels alumnes. Una
vegada planificat això, s’aplica el joc el qual consta de dos moments. El
primer és un moment de motivació i coneixement de l’esquema. I el segon moment
correspon a la representació pròpia.
En resum es podria dir que els jocs de representació són
un bon recurs per millorar el coneixement i l’ús del llenguatge, ja que es fa
servir des d’un marc funcional i significatiu.
PREGUNTES A L'AUTOR:
- Si aquest tipus de joc és tan important, com és que en l'educació primària no es dóna? Com és que es fa aquest tall tan dràstic?
REFLEXIÓ PERSONAL:
Personalment l'article m'ha agradat molt tant
pel seu contingut com per la seva fàcil lectura i comprensió. Mai abans havia
vist els jocs de representació com una eina per millorar el llenguatge dels
infants, la meva visió era més de joc, que en tot cas podia aportar
coneixements d'altre tipus que no fossin lingüístics, com per exemple el
funcional.
Després de la lectura m'he adonat que aquest
tipus de jocs són una eina molt útil la qual, sens dubte, aplicaré en les meves
futures classes en infantil, ja que a partir d'aquests es crea una gran
quantitat tant de vocabulari nou com de noves estructures lingüístiques, que
faran del llenguatge dels més petits molt més ric i complet.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada