divendres, 28 d’abril del 2017

LECTURA 8: LOS JUEGOS DE REPRESENTACIÓN, UNA HERRAMIENTA PARA FAVORECER EL DESARROLLO DEL LENGUAJE- MA CLAUSTRE CARDONA

PARAULES CLAU: jocs de representació, llenguatge, infància, comunicació, educació.






RESUM:
L'article d'aquesta setmana parla sobre com els jocs de representació poden ajudar a millorar i incrementar el llenguatge dels infants, però sobretot enfocat a nens i nenes de segon cicle d’infantil. A més al tenir un caràcter significatiu pels nens fa que la seva comprensió sigui més fàcil i que tingui moltes més possibilitats de ser apresa.

Per la qual cosa, els jocs de representació són simplement un recurs didàctic que utilitza les rutines i les activitats de representació com a vehicle per facilitar l’ús del llenguatge en contextos familiars. Aquests jocs es fonamenten en les teories dels esquemes, els quals els infants organitzen les seves experiències del món en representacions mentals. A partir d’aquí la comprensió i l’ús de formes lingüístiques es veu beneficiat per aquest context en el qual s’està emprant.

Així mateix, el text també diu que tenint en compte el marc teòric anterior i l’afirmació que el llenguatge s’aprèn utilitzant-lo en interacció amb els altres a partir de moltes situacions d’ús, els jocs de representació es converteixen  en una eina molt útil per incidir en la millora del llenguatge.  

Seguidament, l’article ens parla de com començar aquest tipus de joc, on primer de tot s’ha de tenir en compte sobre quin tipus d’esdeveniment es vol representar, en funció dels interessos dels alumnes. Una vegada  planificat això, s’aplica el joc el qual consta de dos moments. El primer és un moment de motivació i coneixement de l’esquema. I el segon moment correspon a la representació pròpia.


En resum es podria dir que els jocs de representació són un bon recurs per millorar el coneixement i l’ús del llenguatge, ja que es fa servir des d’un marc funcional i significatiu. 


PREGUNTES A L'AUTOR:

  • Si aquest tipus de joc és tan important, com és que en l'educació primària no es dóna? Com és que es fa aquest tall tan dràstic?


REFLEXIÓ PERSONAL:

Personalment l'article m'ha agradat molt tant pel seu contingut com per la seva fàcil lectura i comprensió. Mai abans havia vist els jocs de representació com una eina per millorar el llenguatge dels infants, la meva visió era més de joc, que en tot cas podia aportar coneixements d'altre tipus que no fossin lingüístics, com per exemple el funcional. 

Després de la lectura m'he adonat que aquest tipus de jocs són una eina molt útil la qual, sens dubte, aplicaré en les meves futures classes en infantil, ja que a partir d'aquests es crea una gran quantitat tant de vocabulari nou com de noves estructures lingüístiques, que faran del llenguatge dels més petits molt més ric i complet. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada