Paraules clau: Grups interactius, Heterogeneïtat, Famílies voluntàries, Comunitats d’aprenentatge, Inclusió de la diversitat
Breu resum
Breu resum
Aquest text ens parla principalment
sobre els grups interactius amb infants de 5 anys que es realitza en un centre
públic de Biscaia. Realitzen aquests grups de manera heterogènia amb la
finalitat de produir una interacció molt més variada i un aprenentatge més ric
entre infants.
Més concretament, al text ens diu
que en aquesta escola realitzen els grups interactius un cop per setmana (a la
tarda) i ho divideixen en tres grups de 5 infants. Per fer la preparació, és
l’educadora qui organitza les activitats i els grups, tenint en compte tots els
nivells d’edat. Treballen d’aquesta forma per tal de reforçar diverses coses
com per exemple, la autonomia dels infants, les àrees instrumentals, la
convivència, entre d’altres.
Pel que fa al desenvolupament de les
activitats, per començar la tutora és qui explica en que consisteix l’activitat
a les mares voluntàries i després, són els infants qui la realitzen durant uns
vint minuts. I un cop acaben, canvien d’activitat, amb la finalitat que tots
els infants passin per les tres activitats preparades. Per últim, en quant a la
avaluació, són les dinamitzadores (incloent les mares) qui s’encarreguen de
fer-les a través d’una graella proporcionada per la tutora.
Per tant, treballar amb grups
interactius fa que aquests tinguin una millor resposta en quant a la diversitat,
fent les activitats més inclusives i acceptant les diferents propostes i idees
de tots per igual.
Interrogants
· Com va sorgir la idea de involucrar a les famílies dins d’aquest projecte
de grups interactius?
· Va resultar fàcil aconseguir la participació de mares en les activitats?
Comentari
personal
He trobat molt interessant aquesta
lectura, ja que no es parla sovint sobre escoles que treballen a partir de
grups interactius d’infants. Crec que el fet de que els infants treballin de
manera conjunta (el més grans amb els més petits) porta molts beneficis, com
per exemple, que un aprengui de l’altre (mútuament) i s’ensenyin coses que
abans no s’havien, que aprenguin a conviure i compartir experiències, aprendre
noves llengües i costums, etc. També, m’ha sobtat molt d’aquesta lectura, quan
parlen de les mares voluntàries, ja que crec que és una molt bona idea que
siguin les pròpies famílies qui puguin estar al centre ajudant en aquest
projecte. Per tal de complementar aquesta lectura he investigat per internet
alguna informació més i he trobat un vídeo que mostra aquesta practica: grups
interactius en educació infantil. He volgut posar el link per si algú ho
volgués veure: https://www.youtube.com/watch?v=zMRedDrKA_4
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada