dimecres, 26 d’abril del 2017

LECTURA 6. Grups interactius al final de l'etapa

Paraules clau: Grups interactiusHeterogeneïtat, Famílies voluntàries, Comunitats d’aprenentatge, Inclusió de la diversitat

Breu resum

Aquest text ens parla principalment sobre els grups interactius amb infants de 5 anys que es realitza en un centre públic de Biscaia. Realitzen aquests grups de manera heterogènia amb la finalitat de produir una interacció molt més variada i un aprenentatge més ric entre infants.

Més concretament, al text ens diu que en aquesta escola realitzen els grups interactius un cop per setmana (a la tarda) i ho divideixen en tres grups de 5 infants. Per fer la preparació, és l’educadora qui organitza les activitats i els grups, tenint en compte tots els nivells d’edat. Treballen d’aquesta forma per tal de reforçar diverses coses com per exemple, la autonomia dels infants, les àrees instrumentals, la convivència, entre d’altres.

Pel que fa al desenvolupament de les activitats, per començar la tutora és qui explica en que consisteix l’activitat a les mares voluntàries i després, són els infants qui la realitzen durant uns vint minuts. I un cop acaben, canvien d’activitat, amb la finalitat que tots els infants passin per les tres activitats preparades. Per últim, en quant a la avaluació, són les dinamitzadores (incloent les mares) qui s’encarreguen de fer-les a través d’una graella proporcionada per la tutora.

Per tant, treballar amb grups interactius fa que aquests tinguin una millor resposta en quant a la diversitat, fent les activitats més inclusives i acceptant les diferents propostes i idees de tots per igual.
Resultat d'imatges de clase grupos interactivos


Interrogants

· Com va sorgir la idea de involucrar a les famílies dins d’aquest projecte de grups interactius?

· Va resultar fàcil aconseguir la participació de mares en les activitats?



Comentari personal

He trobat molt interessant aquesta lectura, ja que no es parla sovint sobre escoles que treballen a partir de grups interactius d’infants. Crec que el fet de que els infants treballin de manera conjunta (el més grans amb els més petits) porta molts beneficis, com per exemple, que un aprengui de l’altre (mútuament) i s’ensenyin coses que abans no s’havien, que aprenguin a conviure i compartir experiències, aprendre noves llengües i costums, etc. També, m’ha sobtat molt d’aquesta lectura, quan parlen de les mares voluntàries, ja que crec que és una molt bona idea que siguin les pròpies famílies qui puguin estar al centre ajudant en aquest projecte. Per tal de complementar aquesta lectura he investigat per internet alguna informació més i he trobat un vídeo que mostra aquesta practica: grups interactius en educació infantil. He volgut posar el link per si algú ho volgués veure: https://www.youtube.com/watch?v=zMRedDrKA_4

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada