divendres, 28 d’abril del 2017

Lectura compartida i estratègies de comprensió lectora

Conceptes clau: Lectura compartida, Acompanyar en el procés de comprensió lector, Interactuar amb un mateix i els altres

Resultat d'imatges de niños leyendo juntos
Enllaç web: https://www.understood.org/es-mx/school-learning/assistive-technology/finding-an-assistive-technology/where-to-find-free-audiobooks-and-digital-text-to-speech-books-for-your-child

Idees clau
L'alfabetització dels països occidentals és notícia. Els infants s'incorporen al món de la comunicació a través de la lectura i la parla. Desenvolupem habilitats que els hi permetran comprendre el medi en què es troben.  Aquestes habilitats són per a la vida diària, fora de l'escola. 

L’alfabetització té dues pràctiques claus: la lectura dialògica i la lectura compartida.

La lectura dialògica és la que es produeix entre grup d’iguals. Aquest tipus de lectura fomenta la interacció. Poder parlar sobre el text aporta molts beneficis als infants, ja que d'aquesta manera aprenen a veure les coses des de més punts de vista i que tot es pot modificar.

En la lectura compartida el rol del mestre o la mestra és molt important. Són els encarregats de proporcionar les eines perquè els alumnes siguin lectors actius. Mitjançant la reflexió sobre el que s'està llegint es desenvolupa la comprensió lectora.

Preguntes
  • Què fer quan ens trobem davant d’una baixa implicació familiar?
  • Com realitzar una lectura dialògica amb infants nouvinguts?
  • Quins tipus de llibre és l’adequat per dur a terme aquests tipus de lectures?

Reflexió

Penso que és molt important llegir dins l'aula, sobretot fer que les lectures vagin més enllà. Fer que els alumnes i nosaltres mateixos siguem capaces d'interpretar-les i obrir-ne un debat fomenta el pensament crític.

Adjunto un enllaç del departament d'ensenyament sobre la lectura compartida: http://xtec.gencat.cat/web/.content/alfresco/d/d/workspace/SpacesStore/0052/6397c614-c29b-4348-9e3d-6fcad1f4547d/2_lectura_compartida.pdf


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada