Paraules claus
- Estereotips en
l’educació
- Assemblea
- Límits de la
intervenció
Idees claus
- Educació infantil i primària deixin de
tenir estereotips: el text ens diu que en cada etapa hi recau estereotips
com ara, en l'educació infantil l'etiqueta d'una etapa assistencial i
preparatòria per l'educació primària i aquesta com a etapa acadèmica. Això fa
que es creïn expectatives equivocades sobre l'acció educativa en cadascuna. Per
tant, reivindica la creació d'una escola infantil de qualitat i impulsa una
coordinació entre els professionals dels dos cicles per potenciar la identitat
educativa, és a dir, ens parla de deixar de considerar l'educació infantil com
a una pràctica exclusivament assistencial, per fomentar la comunicació
lingüística, social i cívica entre els infants a través de les assemblees.
- Assemblea com a espai educatiu. Aprofitant
els moments de comunicació compartida que es generen entre els infants,
proposen l'activitat d'assemblea per oferir als infants un context ric i
significatiu, on poden compartir vivències viscudes dins i fora de l'aula amb
els altres amb l'objectiu d'un desenvolupament integral de l'infant. Es recalca
que ha de ser un lloc on saber gestionar la comunicació. Una assemblea que no
es realitzi diàriament perquè pot perdre
el sentit sinó setmanalment o de tant en tant, on poder tractar aspectes que
afecten la vida de l'aula.
A més, aquesta
assemblees potencia l'autonomia moral, on l'infant participa amb els altres a
elaborar normes socials per superar l'egocentrisme i ser capaç de posar-se al
lloc de l'altre.
-Límits de la intervenció: El text ens
parla de la incertesa d’on estan els límits de la intervenció d’un docent, ja
que si no intervens en l’activitat ja és una manera d’intervenir, i ens fa
reflexionar sobre aquest aspecte.
PREGUNTES
- Treballar i
tenir converses a primària, s'utilitza la distribució de l'assemblea conjunta?
- Podries fer
assemblees d'infantil i primària?
- Separació
d'infantil com a 0-3 I 3-6: món de diferència entre els dos cursos? No haurien
d'estar connectats per aprendre dels altres?
REFLEXIÓ
L'article
ressalta molt la importància de crear aquest espai de conversa en forma de
rotllana. Aquesta rotllana és molt important, ja que és una manera molt
adequada de distribuir als infants a l'espai per permetre que tots i totes es
vegin, es puguin mirar als ulls quan parlen, veure com es mouen, com s'expressa
el seu cos.. Crec que tota la comunicació no verbal també és molt important i
no es té massa en compte.

Amb el grup hem
estat discutint un aspecte que ens parla al final de la lectura on ens parla
dels límits o les normes bàsiques que es posen per fer que l'assemblea
funcioni, és a dir, ens diu que hem de tenir clar que hi ha d'haver uns límits
com respectar als infants quan parlar, respectar les opinions, seguir un ordre
de paraula... Hem arribat a la conclusió que és molt necessari aquest punt, ja
que negociar amb els infants les normes a seguir pot ser un punt positiu per
motivar-los a què les compleixin i a més, si ho comparem a un altre context com
és la família. En aquesta, també hi ha unes normes pactades que es van
construint en concordança del context i situació.
Per tant,
acabaríem dient que la negociació és molt important, ja que imposar una norma
sense haver-ho parlat ni negociat són rebudes negativament des de l'infant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada