dijous, 2 de març del 2017

Autobiografia Lingüística



Tota historia té un inici, i la meva, comença en un petit poble de la província de Lleó, Cacabelos.

Eren vacances d’estiu, i una noia catalana havia recorregut 870 Km, per visitar a la seva família materna. Un simple viatge familiar, que va transformar la seva vida per complet. El causant, l’amor instantani per un xicot del poble, al qual, no ha deixat escapar a dia d’avui.


Aquest dos personatges, són els meus pares. I gràcies al viatge anterior, he gaudit, des de ben petita, de la possibilitat d'aprendre dues llengües, que encara estic perfeccionant, el castellà i el català. Per tant, sóc una persona bilingüe. Malgrat la meva llengua vehicular i més potenciada és el castellà, l’emprada en l’àmbit familiar, en un intent d’equilibrar la balança del català escolar. Tot i això, no em suposa cap dificultat adaptar-me a l’idioma amb el que es dirigeixin a mi.
   

Apart d’aquestes dues llengües maternes, també he estudiant, des dels 4 anys, anglès en una acadèmia, degut a la persistència dels meus pares, vers la rellevància de disposar d’idiomes. En aquesta, vaig rebre classes d’anglès durant 15 anys, que m’ha permès obtenir un nivell B2. Tot i defensar-me bastant bé, encara em queden molts aspectes per polir, que m’agradaria enriquir fent una llarga estada en algun indret de parla anglesa.


El procés d’aprendre, interioritzar i perfeccionar aquestes tres llengües va ser extens i  complicat. Va estar replet d’errades, algunes de les quals, a la llarga creen anècdotes gracioses.

Indagant una mica en el passat, m’han relatat, que quan donava els meus primer passos cap a la comunicació verbal,  vaig viure una d’aquestes experiències constructives a casa la meva àvia materna. Sempre que anava a casa seva, em passava la tarda perseguint i acariciant al  Yorkshire que tenia. Aquest es deia Waster. Però com jo tenia greus problemes per pronunciar aquest nom, se’l vaig canviar, facilitant-me la vida. El vaig batejar com a “vàter”. 

No puc ni imaginar què haurien de pensar els veïns, escoltant a una nena amunt i avall, cridant constantment “Vàter!” 









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada