IDEES PRINCIPALS
- La pràctica del diàleg i el llenguatge com a mitjà d'aprenentatge
- L'infant necessita ser escoltat i interaccionar amb els adults
- La importància de les habilitats comunicatives i relacionals dels mestres.
Breu resum
També responsabilitza a l'adult en l'aprenentatge dels infants, ja que el contacte i interacció amb l'entorn els hi aporta molts aprenentatges.
L'article m'ha semblat força
interessant, ja que reflectia molt bé la importància que té el diàleg amb els
infants i la seva adquisició, tot i que l'he trobat massa breu. Crec que podria haver
aprofundit en molts temes interessants que només mencionava com en el cas de:
com ajudar a corregir als infants els verbs irregulars de la nostra llengua.
A més, he trobat molt a faltar que ens parlés del llenguatge corporal, ja que crec que també és molt important en l'acte de la comunicació i no l'ha ni nomenat.
Un cop posat en comú amb les companyes la resta de lectures, hem vist que moltes d'elles tenien alguns punts en comú, però en el meu cas, sobretot amb el text de l'Emma (article 1) teníem en comú molts aspectes com: que el mestre ha de deixar que sorgeixi la conversa espontàniament per potenciar la creativitat i que el llenguatge oral amb els infants, perquè és una gran font d'aprenentatge.
Finalment, crec que podria resumir en tres idees claus els textos comentats:
- La pràctica del diàleg i el llenguatge com a mitjà d'aprenentatge
- L'infant necessita ser escoltat i interaccionar amb els adults
- La importància de les habilitats comunicatives i relacionals dels mestres.
Breu resum
Aquest text ens parla de la
importància de la pràctica del diàleg com a mitjà d'aprenentatge dels infants.
Per saber com funciona la ment d'un infant és imprescindible que se l'escolti
per poder saber com es construeixen el seu pensament i quines són les seves
necessitats.
També responsabilitza a l'adult en l'aprenentatge dels infants, ja que el contacte i interacció amb l'entorn els hi aporta molts aprenentatges.
A més, diu que com a professionals de l'educació
no només ensenyem a entendre i respectar les normes bàsiques de la societat,
sinó que també els hi oferim l'instrument, en aquest cas el llenguatge, que
serà la font d'aprenentatge al llarg de tota la seva vida. Amb aquesta eina
podran reflexionar sobre la vida en societat que no només els porta a aprendre
paraules sinó com dir-les i a adquirir més autonomia.
El diàleg entre els adults ajuden a
l'infant a veure, que no només hi ha un punt de vista de les coses i comencen a
relacionar que pensament i llenguatge estan molt lligats. Aquest aspecte és
molt important, ja que com diu el text, no ens hem de centrar només en la
nostra experiència per provocar la pràctica del diàleg, ja que pot
transformar-ho tot en rutines i no deixar que els infants ho desenvolupin
naturalment i juguin amb el temptegin i l'assaig error del seu dia a
dia.
Per tant, aprendre a comunicar-se bé
amb els nens i nenes requereix saber-los escotar i ajustar el propi
comportament a les necessitats de comprensió i de discurs, ja que la parla
permet posar paraules a les experiències viscudes i les que hem de viure, i per
tant, poder construir nous aprenentatges.
Preguntes
- El llenguatge oral és l'únic tipus
de llenguatge important en la pràctica del diàleg? I el llenguatge corporal?
Reflexió:
Reflexió:
A més, he trobat molt a faltar que ens parlés del llenguatge corporal, ja que crec que també és molt important en l'acte de la comunicació i no l'ha ni nomenat.
Un cop posat en comú amb les companyes la resta de lectures, hem vist que moltes d'elles tenien alguns punts en comú, però en el meu cas, sobretot amb el text de l'Emma (article 1) teníem en comú molts aspectes com: que el mestre ha de deixar que sorgeixi la conversa espontàniament per potenciar la creativitat i que el llenguatge oral amb els infants, perquè és una gran font d'aprenentatge.
Finalment, crec que podria resumir en tres idees claus els textos comentats:
- El llenguatge és un instrument d'activitat en conjunt
- Que la comunicació omple el llenguatge de significats
- Per aprendre el llenguatge s'ha d'utilitzar el diàleg.
"Cualquier persona podría decidir dejar de hablar pero no por ello dejaría
de comunicar"
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada