divendres, 10 de març del 2017

LECTURA 2. Rincón del juego simbólico: el supermercado

Breu resum
En aquest text es parla sobre una unitat de programació enfocada en un racó de joc simbòlic, que es va portar a terme dins d’una aula d’infants entre 2 i 3 anys. Aquesta tracta totes les àrees curriculars i amb aquesta pretenen que l’infant experimenti de manera lliure i espontània amb la mínima participació per part del docent, amb la finalitat de crear nous aprenentatges.

El que pretenen amb aquesta distribució de l’aula per racons de joc és, partint de la base que el joc és una eina d’aprenentatge, que els infants puguin reproduir la seva realitat més propera a través del joc.

Dins del joc simbòlic, aquesta classe va veure adient incorporar un de nou: el supermercat. Ho van fer, ja que els infants d’aquesta aula sortien al supermercat més proper de l’escola i així podrien simbolitzar això dins la seva pròpia aula. A més, aquest joc va proporcionar diverses estratègies d’aprenentatge: poder evocar experiències, fer joc de simulació, fer un joc organitzat, utilitzar alguns materials concrets, recollir el racó, etcètera.

La realització d’aquests racons, però, necessitarà una part prèvia per part de l’educador/a i seguir unes orientacions, com són: la selecció del tipus de joc dins del racó, la organització de l’espai, la organització dels materials, el temps de joc destinat i la permanència dels racons.

Per últim, a través de la realització d’aquest racó, els docents van poder fer una avaluació dels infants, tant prèvia (partint dels coneixements d’aquests i les seves necessitats), durant el procés (per saber que millorar o potenciar) com final (saber quins aprenentatges han realitzat els petits).

Idees Claus
· El joc és una eina bàsica d’aprenentatge
· Gràcies al joc simbòlic, l’infant pot representar la seva realitat més pròxima
· Amb aquest tipus d’activitats el paper principal de l’educador és d’observador  i a través d’aquest poder avaluar a cada infant de manera individual.


Interrogants
· Si treballem amb una metodologia per racons de joc, és convenient anar canviant els materials de dins dels racons? O és interessant canviar la posició dels racons?

Comentari personal

Aquesta ha sigut una lectura molt més amena i que a més, ha sigut un tema que ja he tractat amb anterioritat i que per tant, ha sigut més fàcil llegir-la. El tema del joc simbòlic és molt interessant, i personalment, penso que és el joc on els infants més aprenen, ja que amb aquest posen en pràctiques situacions molt quotidianes que viuen i tenen a l’abast en el seu dia a dia. Per tant, m’ha semblat una lectura molt bonica i que tothom hauria de llegir. 










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada