dissabte, 11 de març del 2017

Lectura 1, Segarra 2011

Síntesi

L'autora ha volgut expressar a través de diferents experiències reals amb alumnes la importància de la comunicació i el llenguatge dins l'aula. A través d'aquestes experiències l'autora ha volgut donar importància a l'aula com un espai de lliure comunicació i opinió on els alumnes puguin expressar allò que creuen i on es creï un ambient de debat on cada alumne pugui expressar la seva opinió i per a comunicar-se entre ells.

Sobretot la lectura es basa en la resolució de problemes a partir de la comunicació i el llenguatge dins l'aula i de què els alumnes donin la seva opinió i les seves respostes per acabar trobant entre tots la solució al problema arribant a un acord.

També parla de la importància que cada nen i nena pugui expressar allò que sap, els seus coneixements, i les seves experiències i també que és important que cadascú tingui l'oportunitat de fer-se escoltar i que l'aula pugui ser un espai de lliure expressió i que es pugui reflexionar en veu alta per tal de debatre lliurement.
A partir d'aquests debats i d'aquestes converses que sorgeixen a la classe ajuden a crear una font de coneixença mútua i per tant, hi ha un intercanvi de coneixements i cadascú aprèn coses noves.

A més, la conversa ajuda que els nens i nenes practiquin el llenguatge i puguin compartir els seus coneixements i adquireixin nous significats compartits. Per tant, d'aquesta manera els alumnes aprenen conjuntament i practiquen el llenguatge i la comunicació alhora que enriqueixen el seu vocabulari i el seu llenguatge.


Per tant, com a síntesi es pot dir que la lectura parla sobre el llenguatge i la comunicació dins l'aula i la importància de fer-se escoltar i d'escoltar i col·laborar entre tots per a millorar el propi aprenentatge.

Idees Clau

1. Comunicació i llenguatge a l'aula
2. Resolució de problemes conjuntament
3. Intercanvi de coneixements i opinions
Preguntes

Tot i que són unes activitats col·laboratives on participen els diferents alumnes que passa si algun alumne no parla ni diu res perquè no intervé en el debat? Com faries perquè aquests alumnes participessin i donessin la seva opinió?

Sempre s'han d'intentar iniciar els debats com a docent o se'ls ha de deixar lliurement que intentin ells crear aquest debat i si no sorgeix iniciar-lo?

Debat a classe

Durant l'estona que hem estat parlant a classe han sortit temes molt interessants de la lectura amb els quals no m'havia fixat però que crec que s'han de tenir en compte perquè són importants.
Enllaç Web

Un d'aquests temes ha estat el de les emocions, del qual hem parlat que la lectura no en parla gaire de les emocions i sentiments que es donen durant la comunicació i interacció amb els altres ni del fet de la confiança amb els altres o amb tu mateix pot fer que intervinguis d'una manera o altra en qualsevol conversació.

També hem parlat que en la lectura no es contempla la comunicació no verbal ni els factors paralingüístics que també poden influir en la comunicació i, que, per tant, només es parla de la comunicació verbal.


A més, després d'haver estat debatent amb altres persones d'altres grups, m'he adonat que la lectura anava molt enfocada al desenvolupament de l'infant a través de la comunicació però que no aprofundia en els recursos o habilitats comunicatives que ha de tenir un docent per a poder crear un bon clima de comunicació ni per a donar les eines necessàries per a fer possible la bona comunicació. En canvi, en la lectura 2  que es contemplava aquest fet i també aprofundia en el fet que com a docents ens hem d'adequar a les necessitats i a les capacitats dels nens i nenes i descobrir com pensen.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada