El text llegit narra
algunes situacions d’alumnes en classe on la comunicació és molt essencial, ja
que aquesta fa possible la cultura compartida de l’aula. Es dóna molta
importància que totes les persones que hi són presents tinguin veu i que se les escolti, d’aquesta forma el
coneixement anirà creant-se i augmentant. L’intercanvi d’opinions, d’idees, de
pensaments, entre els infants fa que aquesta cultura sigui cada cop més rica i
variada.
Perquè aquesta
comunicació tingui lloc, l’infant s’ha
de trobar segur a aula, per tal d’anar fent camí cap a espais nous més
desconeguts que el facin créixer en coneixement i relacions personals.
Tanmateix, el respecte i la consideració cap als altres és també un factor molt
important a tenir en compte, ja que facilitarà l’intercanvi d’idees,
pensaments, narracions d’experiències, sentiments, entre d’altres.
Els dubtes que es
puguin generar en una situació poden produir una comunicació intensa que anirà
construint cultura i coneixement comú, on la parla i el llenguatge agafen un
paper protagonista.
IDEES CLAU:
- El llenguatge com a font de coneixement.
- La importància de l’intercanvi d’idees i pensaments entre els infants.
- L’aula ha de ser un espai segur i lliure d’expressió, en el qual els nens i les nenes es vegin motivats a participar en les converses grupals a l'aula.
PREGUNTES A L'AUTORA:
- Què és el que s'hauria de fer si alguns alumnes no participen en les converses que es generen en l'aula?
- Si la conversa que porten els alumnes va mal encaminada, en quin punt la mestra ha d'intervenir? I com?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada