dimarts, 7 de març del 2017

LECTURA 1. El diàleg a l’aula des de la perspectiva sociocultural

Breu resum
Aquest text tracta principal sobre la importància del diàleg i la parla entre les persones, ja que comporta un motor d’aprenentatge. Tot i que, fa més rellevància  en un context educatiu, és a dir, entre docent i discent.

És molt important que els estudiants puguin accedir a una sèrie d’activitats i propostes que siguin productives i lliures, on seran ells mateixos qui a través de la interacció amb d’altres i amb l’entorn, aconsegueixin els instruments necessaris per resoldre les dificultats posteriors i també, adquirir els coneixements adequats. A més, dins d’aquest procés és molt important el paper del docent, que principalment haurà de ser de guia.

Per tant, aquesta perspectiva ens diu que és de gran importància veure a l’infant dins d’un col·lectiu i no en solitari, que és doni una certa interacció social entre aprenents i també amb l’ensenyant, ja que això possibilitarà la creació d’una comunitat cultural. En relació amb això últim, apareix la denominada ZDP de Vygostki, que diu que l’aprenent necessita en un primer moment donat l’ajuda d’un subjecte més capaç (adult) i així, en un futur actuarà de manera autònoma.

Idees claus
· Cal oferir als infants activitats on puguin participar de manera col·lectiva i amb total llibertat, per tal d’aconseguir els seus propis instruments i coneixements.
· Per afavorir la interacció social dins d’un context, és bàsic el llenguatge.
· Sobretot dins l’aula, és molt important donar pas a la parla exploratòria per tal de crear uns coneixements de principis.

Interrogants
· Avui dia, tot i que sabem que el paper del mestre hauria ser més de guia i no tant d’instructor, ens consta dins l’aula fer aquest paper, sense intervenir o interrompre potser el diàleg dels petits. Quines son les tècniques que podem utilitzar per aconseguir-ho?
· Perquè ens consta tant treballar dins l’escola en petits grups entre discent, si segurament és la millor tècnica per a què es produeixi un bon diàleg i per tant, un bon aprenentatge?


Comentari personal
Aquesta lectura m’ha semblat interessant perquè crec que es de vital rellevància oferir als més petits activitats i propostes on realment es sentin lliures i còmodes, per a través de la seva pròpia observació i experimentació, descobreixin els instruments adients per la resolució posterior. També he vist molt important aquesta perspectiva, ja que crec que és important que hi hagi un diàleg sempre entre persones, ja sigui al context que sigui, ja que serà d’ajuda per resoldre tot tipus de problemes.  Per últim, el que més m’ha sorprès ha sigut conèixer els tipus de parla que poden sorgir dins d’un aula, i que el més adient sigui el tipus de parla exploratòria, on és deixa més llibertat als infants i treballar de manera col·lectiva per arribar a una crítica constructiva.

Resultat d'imatges de foto niños hablando en grupo




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada