es.slideshare.net/immavallse/centres-dinters |
1. Idees claus:
- Els centres d’interès
han de partir de les curiositats dels infants perquè puguin construir el seu aprenentatge
d’una manera significativa.
- Per tal que els centres
d’interès funcionin és molt important comptar amb la col·laboració activa de
les famílies.
- És important que els
centres d’interès siguin transversals per tal de treballar totes les disciplines
d’una forma significativa.
2. Resum:
L’article parla de com a
partir de la curiositat dels infants pels insectes sorgeix la idea de fer un
nou centre d’interès centrat en els animals.
Aquesta metodologia es va emprar en un curs
amb infants de 5 anys que es caracteritzava per treballar a partir dels centres
d’interès.
L’organització i el
desenvolupament del treball va començar amb el consens entre el professor i els
alumnes sobre quins aspectes volien saber i investigar dels animals, a partir d’aquí
la informació quedaria recollida en una guia que s’utilitzaria per a tots els
animals d’acord amb les necessitats del currículum. Cada alumne s’encarregava
de cercar informació sobre un animal assignat a l’atzar i després seria
transmès als altres companys.
Per poder realitzar aquest
treball era molt important la col·laboració de les famílies, per aquest motiu
es va enviar una carta per tal d’animar-los a col·laborar en la cerca d’informació
amb els seus fills i indicant el que havien de fer.
Finalment, aquesta
activitat va tenir un gran èxit perquè els infants es van implicar, ja que era
atractiva i interessant per ells. A través de la confecció de la guia i l’exposició
oral van aconseguir tenir un aprenentatge significatiu respectant el ritme
individual de cadascú.
Per acabar concloc que
el centre d’interès és una bona activitat per aconseguir que els infants
construeixin el seu aprenentatge d’una forma significativa i activa. D’aquesta
forma es garanteix transmetre coneixements interrelacionant diverses
disciplines.
3. Preguntes:
- En aquest cas, ens hem
trobat que les famílies han participat. Però, i si ens trobem que alguna família
no vol participar?
- Amb els infants que són introvertits, com aconseguim que
participin?
4. Reflexions:
Aquesta lectura ha sigut
interessant, ja que hem pogut veure tots els passos que s’han seguit per poder
realitzar un centre d’interès i quins aprenentatges s’han obtingut a través d’aquest.
M’ha fet reflexionar sobre la importància de la participació de les famílies i
com fer per captar la seva atenció per tal que sigui una activitat agradable
tant pels infants com per ells. Tot i així, penso que podrien haver anat
variant les activitats perquè en algun moment als infants se’ls faria monòton.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada