dilluns, 3 d’abril del 2017

Experiencia de trabajo a partir de centros de interés, Roás J.M (1994)

es.slideshare.net/immavallse/centres-dinters
1.    Idees claus:
- Els centres d’interès han de partir de les curiositats dels infants perquè puguin construir el seu aprenentatge d’una manera significativa.
- Per tal que els centres d’interès funcionin és molt important comptar amb la col·laboració activa de les famílies.
- És important que els centres d’interès siguin transversals per tal de treballar totes les disciplines d’una forma significativa.
2.    Resum:
L’article parla de com a partir de la curiositat dels infants pels insectes sorgeix la idea de fer un nou centre d’interès centrat en els animals.
 Aquesta metodologia es va emprar en un curs amb infants de 5 anys que es caracteritzava per treballar a partir dels centres d’interès.
L’organització i el desenvolupament del treball va començar amb el consens entre el professor i els alumnes sobre quins aspectes volien saber i investigar dels animals, a partir d’aquí la informació quedaria recollida en una guia que s’utilitzaria per a tots els animals d’acord amb les necessitats del currículum. Cada alumne s’encarregava de cercar informació sobre un animal assignat a l’atzar i després seria transmès als altres companys.
Per poder realitzar aquest treball era molt important la col·laboració de les famílies, per aquest motiu es va enviar una carta per tal d’animar-los a col·laborar en la cerca d’informació amb els seus fills i indicant el que havien de fer.
Finalment, aquesta activitat va tenir un gran èxit perquè els infants es van implicar, ja que era atractiva i interessant per ells. A través de la confecció de la guia i l’exposició oral van aconseguir tenir un aprenentatge significatiu respectant el ritme individual de cadascú.
Per acabar concloc que el centre d’interès és una bona activitat per aconseguir que els infants construeixin el seu aprenentatge d’una forma significativa i activa. D’aquesta forma es garanteix transmetre coneixements interrelacionant diverses disciplines. 
3.    Preguntes:
    - En aquest cas, ens hem trobat que les famílies han participat. Però, i si ens trobem que alguna família no vol participar?
     - Amb els infants que són introvertits, com aconseguim que participin?  
4.    Reflexions:
Aquesta lectura ha sigut interessant, ja que hem pogut veure tots els passos que s’han seguit per poder realitzar un centre d’interès i quins aprenentatges s’han obtingut a través d’aquest. M’ha fet reflexionar sobre la importància de la participació de les famílies i com fer per captar la seva atenció per tal que sigui una activitat agradable tant pels infants com per ells. Tot i així, penso que podrien haver anat variant les activitats perquè en algun moment als infants se’ls faria monòton. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada