diumenge, 2 d’abril del 2017

Lectura 4 : La construcció de la llengua oral

Idees Claus

-          Hi ha diverses teories sobre l’adquisició del llenguatge: Innatista , Cognitiva , Socio- cognitiva.
-          Totes les teories tenen present les relacions socials del individu per la seva adquisició del llenguatge ( no totes li donen la mateixa rellevància).
-          El llenguatge és fonamental per desenvolupar els nostres coneixements.


Resum

La idea principal del article és presentar d’una manera superficial , la trajectòria teòrica formada entorn la adquisició del llenguatge  (basant-se en diferents teories o perspectives que envolten la temàtica). El autor en cap moment exposa la seva opinió o quina creu que és la perspectiva més encertada.
La primera que presenta és la formulada per Chomsky, i  està basada en el innatisme . Es creu que al néixer ja venim predeterminats per aprendre el llenguatge natural , i per tant , tots nosaltres disposem des de el moment 0 d’un mecanisme mental que ens permet adquirir i distingit les llengües del nostre entorn immediat. La segona que es presenta es una visió constructivista del llenguatge i es fonamenta en teories formulades per Piaget sobre el desenvolupament del llenguatge. Segons aquest autor el llenguatge no disposa d’un òrgan especial , és bàsicament el resultat del desenvolupament de la intel·ligència. Per últim es presenta la visió del Vigotski qui fonamentava el llenguatge a través de la socialització del individu. En aquesta postura el llenguatge es fruit de processos de interacció amb els medi i per tant el infant l’adquireix a partir de factors externs a ells.
En conclusió, queda incerta i refutable les teories relacionades amb l’adquisició del llenguatge. Tot i això , totes ells coincideixen en que ha d’haver per una banda o per altre relacions humanes per fer-les possibles ( encara que la importància d’aquestes varia segons la visió ) .


Preguntes

-          Com aquestes teories em poden ajudar a afavorir l’adquisició del llenguatge dels meus alumnes?
-          Limitar el nostre llenguatge per què les criatures ens entenguin , limita el aprenentatge de conceptes més complexos per elles?
-          Fins a quin punt és essencial el desenvolupament intencionat del llenguatge en la primera infància ?
Reflexió


Fins a quin punt és rellevant saber d’on prové la nostra adquisició del llenguatge ? Ens faria això idear tècniques més específiques per l’adquisició d’aquest?  Potser mai podrem saber com els humans adquirim el llenguatge i ens haurem de conformar amb les teories establertes fins ara , en el que crec que ens hauríem de centrar és en les metodologies que existeixen i en quines són les que afavoreixen un desenvolupament més favorable en l’adquisició d’una llengua . O potser tampoc hauríem d’intentar buscar la metodologia perfecte degut a la diversitat d’aprenents, i per tant , la diversitats de formes d’aprenentatge. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada