Idees Claus
-
Hi ha diverses
teories sobre l’adquisició del llenguatge: Innatista , Cognitiva , Socio-
cognitiva.
-
Totes les teories
tenen present les relacions socials del individu per la seva adquisició del llenguatge
( no totes li donen la mateixa rellevància).
-
El llenguatge
és fonamental per desenvolupar els nostres coneixements.
Resum
La idea principal del article és
presentar d’una manera superficial , la trajectòria teòrica formada entorn la adquisició
del llenguatge (basant-se en diferents
teories o perspectives que envolten la temàtica). El autor en cap moment exposa
la seva opinió o quina creu que és la perspectiva més encertada.
La primera que presenta és la formulada
per Chomsky, i està basada en el
innatisme . Es creu que al néixer ja venim predeterminats per aprendre el
llenguatge natural , i per tant , tots nosaltres disposem des de el moment 0 d’un
mecanisme mental que ens permet adquirir i distingit les llengües del nostre
entorn immediat. La segona que es presenta es una visió constructivista del
llenguatge i es fonamenta en teories formulades per Piaget sobre el desenvolupament
del llenguatge. Segons aquest autor el llenguatge no disposa d’un òrgan
especial , és bàsicament el resultat del desenvolupament de la intel·ligència. Per
últim es presenta la visió del Vigotski qui fonamentava el llenguatge a través
de la socialització del individu. En aquesta postura el llenguatge es fruit de
processos de interacció amb els medi i per tant el infant l’adquireix a partir
de factors externs a ells.
En conclusió, queda incerta i refutable
les teories relacionades amb l’adquisició del llenguatge. Tot i això , totes
ells coincideixen en que ha d’haver per una banda o per altre relacions humanes
per fer-les possibles ( encara que la importància d’aquestes varia segons la
visió ) .
Preguntes
-
Com aquestes
teories em poden ajudar a afavorir l’adquisició del llenguatge dels meus
alumnes?
-
Limitar el
nostre llenguatge per què les criatures ens entenguin , limita el aprenentatge
de conceptes més complexos per elles?
-
Fins a quin
punt és essencial el desenvolupament intencionat del llenguatge en la primera
infància ?
Reflexió
Fins a quin punt és rellevant saber d’on
prové la nostra adquisició del llenguatge ? Ens faria això idear tècniques més
específiques per l’adquisició d’aquest? Potser mai podrem saber com els humans
adquirim el llenguatge i ens haurem de conformar amb les teories establertes
fins ara , en el que crec que ens hauríem de centrar és en les metodologies que
existeixen i en quines són les que afavoreixen un desenvolupament més favorable
en l’adquisició d’una llengua . O potser tampoc hauríem d’intentar buscar la
metodologia perfecte degut a la diversitat d’aprenents, i per tant , la diversitats
de formes d’aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada