diumenge, 2 d’abril del 2017

LECTURA 5: LLEGIR A LA PANTALLA - PÉREZ ESTEVE (2013)

ERICA SERRANO ANTEQUERA

IDEES CLAUS
  • Lectura en pantalla
  • Competència lingüística
  • Món imaginari
  • Mitjans audiovisuals i TIC
  • Relació afectiva amb la lectura


RESUM GLOBAL
Podem veure com aquest article ens parla de la lectura i ens fa una reflexió sobre aquesta. Antigament, tothom compràvem llibres que feia que mitjançant la lectura, entréssim en un món imaginari el qual ens feia riure, plorar, sentir-nos identificats, imaginar com eren els personatges, etc. És a dir, un llibre podia provocar-nos una quantitat de sentiments diferents depenent de l’argument o del llibre. Per tant, deixava de ser un simple llibre amb moltes pagines, lletres i paraules, a convertir-se en una historia que cada lector havia de descobrir.
Però actualment, degut a la tecnologia i als avenços, els llibres tradicionals de paper s’estan perdent i no ens deixa possibilitat a la imaginació degut a que un llibre potser ja fa sons, és mouen els personatges, té llums etc. Però això no és un inconvenient ja que únicament amb els anys el que ha canviat és el format dels llibres que potser avui podem mirar a través d’una Tablet o ordinador. Encara que sembli un inconvenient la lectura que destacava abans amb la que destaca ara, no ho és, ja que gràcies a les pantalles els infants poden aprendre molt més coneixement de manera molt més visual però sempre tenint en compte que les fonts siguin fidedignes.

PREGUNTES A L’AUTOR
  • Quin tipus de format és el més convenient per l’aprenentatge dels infants?
  • S’acabarà perdent el format del llibre tradicional degut a la tecnologia?


COMENTARI PERSONAL
Pel que fa a la meva lectura i les lectures que han realitzat les meves companyes, he pogut veure que totes anaven directament relacionades tractant diferents àmbits de la lectura. Per tant, després de posar en comú totes quatre, he pogut veure que juntes semblava una única lectura en concret i que cadascuna ha aportat la seva part del trencaclosques.
Per exemple, la meva lectura parlava únicament dels diferents formats que existeixen per llegir, la lectura 2 Nascuts per llegir...es neix lector o se’n fa? ens donava instruccions o pautes de com s’hauria d’aprendre a llegir i quina es la millor manera i la lectura 3 Llegir en família tractava de la importància del paper de la família en el món de la lectura.

Per això, ajuntant totes tres lectures he pogut obtenir un coneixement més extens de la lectura i de cadascun dels seus àmbits.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada