diumenge, 2 d’abril del 2017

Lectura 5: Les interaccions són clau per aprendre a llegar

IDEES PRINCIPALS

-        Els infants són persones lectores abans dels 6 anys.


-        Lelement clau perquè les criatures esdevinguin lectores són les interaccions i la formació i la implicació de les famílies.

-        Per els infants que viu en llar on no té lloc un entorn de lectura existeixen les tertúlies i el projecte INCLUD-ED.

Resultado de imagen de bebe leyendo


RESUM
L’autora trenca una mica amb el fet que no es pot ensenyar a llegir fins als 6 anys. Afirma que sels ensenya a llegir des que neixen, igual que manipulen objectes també manipulen les lletres, els sons, les paraules escrites i els significats que tenen, els rètols o els contes. Explica que sha demostrat que molts infants són capaços daprendre a reconèixer i realitzar el mecanisme dassociar una grafia a un so i després a la paraula i al significat molt abans del que es pensava.
Lelement clau perquè les criatures esdevinguin lectores són les interaccions i la formació i la implicació de les famílies. Per tant, laprenentatge de la lectura no és exclusivament un procés individual. Depèn de les interaccions que sestableixen i del context en què es troba linfant.
Per els infants que viu en llar on no té lloc un entorn de lectura existeixen: les tertúlies literàries dialògiques amb famílies, per formar els pares; i el projecte INCLUD-ED, que té com a finalitat identificar les estratègies pedagògiques concretes que contribueixen a afavorir l’èxit en leducació i la inclusió al llarg de les diverses etapes de lensenyament obligatori.

PREGUNTES


-        Com fer als infants petits partícips en la lectura?
-        Si té tanta importància la lectura en edats primerenques, per què no es promou tant?

COMENTARI PERSONAL

El que més mha impactat des del principi de la lectura és el fet que lautora afirmi que sels ha densenyar a llegir des que neixen. És una afirmació que mha impactat perquè durant la carrera no ens paren de dir que ens avancem a ledat madurativa dels infants sobretot en la lectura i que volem que llegeixin a p5 i que és una edat on no correspon que un infant sàpiga llegir.
A poc a poc, quan ja anava avançant lentrevista mhe adonat de la importància de que els infants siguin persones lectores.
El que més mha costat daquesta lectura és fer les preguntes, ja que com aquest article està en format entrevista, moltes de les preguntes que em passaven pel cap eren posteriorment preguntades.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada