IDEES PRINCIPALS
- Els infants són persones lectores abans dels 6 anys.
- L’element clau perquè les criatures esdevinguin lectores són les interaccions i la formació i la implicació de les famílies.
- Per els infants que viu en llar on no té lloc un entorn de lectura existeixen les tertúlies i el projecte INCLUD-ED.
RESUM
L’autora
trenca una mica amb el fet que no es pot ensenyar a llegir fins als 6 anys.
Afirma que se’ls ensenya a llegir des que
neixen, igual que manipulen objectes també
manipulen les lletres, els sons, les paraules escrites i els significats que
tenen, els rètols o els contes. Explica
que s’ha demostrat que molts
infants són capaços d’aprendre
a reconèixer i realitzar el mecanisme
d’associar una grafia a un so i després a la paraula i al significat molt
abans del que es pensava.
L’element
clau perquè les criatures esdevinguin
lectores són les interaccions i la
formació i la implicació de les famílies. Per tant, l’aprenentatge
de la lectura no és exclusivament un procés individual. Depèn de les interaccions que s’estableixen i del context en què es troba l’infant.
Per els infants que viu en llar
on no té lloc un entorn de lectura
existeixen: les tertúlies
literàries dialògiques amb famílies, per formar els pares; i el projecte INCLUD-ED, que té com a finalitat identificar les
estratègies pedagògiques concretes que contribueixen a
afavorir l’èxit en l’educació i la
inclusió al llarg de les diverses
etapes de l’ensenyament obligatori.
PREGUNTES
-
Com fer als infants petits partícips en la lectura?
-
Si té tanta
importància la lectura en edats
primerenques, per què no es
promou tant?
COMENTARI PERSONAL
El que més m’ha
impactat des del principi de la lectura és el
fet que l’autora afirmi que se’ls ha d’ensenyar
a llegir des que neixen. És una
afirmació que m’ha impactat perquè durant
la carrera no ens paren de dir que ens avancem a l’edat madurativa dels infants sobretot en la lectura i que volem
que llegeixin a p5 i que és una
edat on no correspon que un infant sàpiga
llegir.
A poc a poc, quan ja anava avançant l’entrevista
m’he adonat de la importància de que els infants siguin persones
lectores.
El que més m’ha
costat d’aquesta lectura és fer les preguntes, ja que com
aquest article està en format entrevista, moltes
de les preguntes que em passaven pel cap eren posteriorment preguntades.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada