divendres, 7 d’abril del 2017

La construcció de la llengua oral


(Uri Ruiz Bikandi)



Idees Claus
Resultat d'imatges de adquisicion del lenguaje
-          Es destaquen tres teories sobre l’adquisició del llenguatge: Innatista , Cognitiva , Socio- cognitiva.
-          Es consideren molt importants les relacions socials per l’adquisició del llenguatge.
-          El llenguatge és necessari per desenvolupar nous coneixements.

Sintesi

Per encapçalar aquest resum, val a dir que la idea principal del article és: exposar la trajectòria sobre l’adquisició del llenguatge dels individus. És fa a partir de diferents autors que defensen teories diverses però que se centren en un mateix focus d’estudi.
Primerament ens mostren la teoria de Chomsky, la qual es basa en el innatisme. La idea representa que al néixer ja estem predeterminats a poder aprendre el llenguatge de manera natural. És a dir, ens parla sobre un mecanisme mental que disposem des de un primer moment, el qual ens permet adquirir i distingir les llengües del nostre entorn més proper, es a dir: l’entorn immediat. Seguidament, ens presenten la visió de Piaget sobre el desenvolupament del llenguatge, teories basades en el constructivisme. Aquest autor diu que el llenguatge no depèn d’un òrgan en especial, sinó que és simplement el resultat del desenvolupament d ela intel·ligència. Finalment, ens presenten les teories de Vigotski, qui recolzava la idea que el llenguatge partia a través de la socialització de l’individu. Des de aquesta perspectiva, el llenguatge dona a causa de la interacció de l’individu amb els diferents medis que l’envolten, és a dir, que adquireix el llenguatge a partir de factors externs.
Després de llegir les diferents teories que parlen sobre l’adquisició del llenguatge, val a dir que cap de les tres és irrefutable. És necessari esmentar que els tres autors coincideixen en un aspecte significatiu per una correcte adquisició del llenguatge: ha d’existir relació social per fer possible el llenguatge.

Preguntes

-          De quina manera aquestes teories poden ajudar-me a afavorir l’adquisició del llenguatge dels alumnes?
-          Limitar el nostre llenguatge per assegurar-nos que els infants ens entenguin , limita el seu aprenentatge?
-          Quan consideraries excessiu el desenvolupament intencionat del llenguatge en la primera infància?

Reflexió

On s’hauria de fixar el límit en l’ús de les metodologies per afavorir l’aprenentatge del llenguatge? Hem de tenir en compte que cada infant i cada individu és únic i te una manera diferent d’adquirir els aprenentatges i de fer servir les seves estratègies i habilitats. A partir d’aquí, cal preguntar-nos quina metodologia va més acord amb cada persona i modificar les seves estratègies per tal d’adaptar-se a les necessitats d’aprenentatge de cada infant. Mai no trobarem la metodologia perfecte perquè no serà igualment efectiva per tothom.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada