(Uri Ruiz Bikandi)
Idees Claus
- Es
destaquen tres teories sobre l’adquisició del llenguatge: Innatista , Cognitiva
, Socio- cognitiva.
- Es
consideren molt importants les relacions socials per l’adquisició del
llenguatge.
- El
llenguatge és necessari per desenvolupar nous coneixements.
Sintesi
Per encapçalar aquest resum, val a dir que la idea principal del article és:
exposar la trajectòria sobre l’adquisició del llenguatge dels individus. És fa
a partir de diferents autors que defensen teories diverses però que se centren
en un mateix focus d’estudi.
Primerament ens mostren la teoria de Chomsky, la qual es basa en el
innatisme. La idea representa que al néixer ja estem predeterminats a poder
aprendre el llenguatge de manera natural. És a dir, ens parla sobre un
mecanisme mental que disposem des de un primer moment, el qual ens permet
adquirir i distingir les llengües del nostre entorn més proper, es a dir: l’entorn
immediat. Seguidament, ens presenten la visió de Piaget sobre el
desenvolupament del llenguatge, teories basades en el constructivisme. Aquest autor
diu que el llenguatge no depèn d’un òrgan en especial, sinó que és simplement
el resultat del desenvolupament d ela intel·ligència. Finalment, ens presenten
les teories de Vigotski, qui recolzava la idea que el llenguatge partia a
través de la socialització de l’individu. Des de aquesta perspectiva, el
llenguatge dona a causa de la interacció de l’individu amb els diferents medis
que l’envolten, és a dir, que adquireix el llenguatge a partir de factors
externs.
Després de llegir les diferents teories que parlen sobre l’adquisició del
llenguatge, val a dir que cap de les tres és irrefutable. És necessari esmentar
que els tres autors coincideixen en un aspecte significatiu per una correcte
adquisició del llenguatge: ha d’existir relació social per fer possible el
llenguatge.
Preguntes
- De
quina manera aquestes teories poden ajudar-me a afavorir l’adquisició del
llenguatge dels alumnes?
- Limitar
el nostre llenguatge per assegurar-nos que els infants ens entenguin , limita
el seu aprenentatge?
- Quan
consideraries excessiu el desenvolupament intencionat del llenguatge en la
primera infància?
Reflexió
On s’hauria de fixar el límit en l’ús de les metodologies per afavorir l’aprenentatge
del llenguatge? Hem de tenir en compte que cada infant i cada individu és únic
i te una manera diferent d’adquirir els aprenentatges i de fer servir les seves
estratègies i habilitats. A partir d’aquí, cal preguntar-nos quina metodologia
va més acord amb cada persona i modificar les seves estratègies per tal d’adaptar-se
a les necessitats d’aprenentatge de cada infant. Mai no trobarem la metodologia
perfecte perquè no serà igualment efectiva per tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada