El 10 de març va venir l’Ana Costa, una professora procedent de Portugal,
que va oferir una conferència sobre els sistema educatiu de Portugal. Jo,
personalment, no vaig poder assistir aquell dia a classe, però m’hagués
agradat.
Gràcies a la presentació power point que ens va facilitar en Xavier i al
testimoni de les meves companyes, m’he pogut fer una idea del que va passar
aquell dia a classe.
En un primer lloc, m’agradaria dir que una de les coses que més m’han
sorprès és el fet que l’educació infantil no sigui formal ni obligatòria,
encara que en el nostre sistema educatiu no és obligatòria però sí formal. Tot
i així, es comparteix el pensament sobre la importància de l’educació en
aquesta primera infància, ja que influeix en el desenvolupament dels infants.
L’Ana també va parlar sobre la importància de la oralitat dins de l’educació,
sent un procés bàsic per poder comunicar-se de manera correcta i saber
expressar-se. Per tant, s’ha de tenir en compte a l’infant com el protagonista
del seu propi aprenentatge, parlant sobre temes de manera natural, guiant-se
pels seus interessos, ja que sinó no es realitza un aprenentatge significatiu
i, a més, si s’imposen els temes, els infants perden l’interès i mostren
rebuig. Així doncs, enlloc d’imposar temes, s’han de buscar estratègies per
motivar-los i despertar el seu interès, tenint en compte la individualitat de
cada infant, i que per tant, les temàtiques poden ser de tota mena.
Pel que ho pogut veure, és un sistema on es fomentaria l’oralitat de manera
senzilla i significativa, però la realitat escolar majoritàriament no es
correspon amb això. A més, m’han dit les meves companyes que els hi va ensenyar
el conte Una candela amarela, que
tracta temes curriculars a través de la l’oralitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada