dimarts, 4 d’abril del 2017

LECTURA 5: Llegir a la pantalla. Pérez-Esteve, P.

RESUM:

Aquesta lectura titulada Llegir a la pantalla ens parla de la importància de la lectura i el nou format de llibres que tenim actualment.
L’article de Pilar Pérez ens diu que la lectura és fonamental en les nostres vides i que durant aquest procés podem deixar corre la nostra imaginació. Quan som petits és important que algú ens condueixi en aquest procés. Per tant, acompanyar a les criatures en aquest recorregut és avui una tasca essencial de tots, i sobretot els mestres.

Abans del boom tecnològic, llegíem a través de llibres físics, és a dir, de paper. Un cop els dispositius tecnològics apareixien en les nostres vides, deixàvem de banda aquests llibres de paper per donar lloc a pantalles. És un nou format molt atractiu pels infants, que en definitiva els hi acaba enganxant.

IDEES CLAUS:

·         Llegir ens permet aprendre, viure unes altres vides, entendre els nostres sentiments, aprendre com és el món,  com funciona  i ens permet potenciar la nostra imaginació.

·         Nous formats d’alfabetització que permeten infinites possibilitats

·         Els infants es mouen molt fàcilment amb aquests formats, però els docents hem d’acompanyar-los en aquest procés perquè en facin un bon ús i puguin aprendre a través d’aquests, i així poder-se integrar a l’entorn on han de créixer, la societat de la informació i el coneixement.

PREGUNTES A L’AUTOR/A:

·         Quines propostes pedagògiques faries tu aplicables a l’aula per tal d’ensenyar a moure’s en aquest nou format digital?

·         Promouries introduir dispositius tecnològics en aules de parvulari o preferiries intentar mantenir la figura del conte tot i la imposició de les noves tecnologies?

REFLEXIÓ:


Ens trobem davant d’una societat canviant, on les noves tecnologies prenen força i comencen a ser protagonistes del nostre dia a dia. Per una banda, les escoles han de posar-se al dia en aquest aspecte, hi ha recursos tecnològics que són útils i més eficaços que altres recursos que s’utilitzaven abans. Però les pantalles deixen de ser educatives en quan la recerca, o la utilització d’aquestes deixin de ser per algun fi educatiu. Per tant, penso que la innovació i la substitució de llibres de text, per dispositius digitals, no hauria de ser un problema si no se’n fa un mal ús. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada